Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-03-22, 11:35
  #13
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zandra83
Dom som fick stryk hade dragit kniv mot en kille på västergårdsgymnasiet.
Karma i såfall =)
Citera
2023-03-22, 11:50
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Blev ledsen och förbannad först! Men sedan såg jag att ingen av ungdomarna (även om det inte är rätt med vad idioterna gjorde ) Så behövde de ingen vård ?? Hur kan det gå under grov misshandel?

Börjar gränserna dras ut nu? Ska vi leva i ett rasistiskt samhälle där (ev en nudd ) kan räknas som grov misshandel då offret inte ens behöver vård efteråt ?

Med det sagt så betyder det inte att jag tvcker att det var det minsta rätt gjort. Hade slagit sönder varenda Kebab som kom inspringandes om jag varit där, blir så förbannad på fega jävla gäng. Tom plockat kniv ifrån idioter! // Mörkhyade svartskallen

Man driver på för detta för att kunna sätta dit folk för inget alls. Slutligen så blir det chip i kroppen på folk för att kunna ha kontroll. Och det är precis det som dom är ute efter.

Alla är ultrakänsliga och tycker det är fantastiskt ända tills det riktas mot dom själva.
Folk är hönshjärnor kort och gott.
Citera
2023-03-22, 15:27
  #15
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Börjar gränserna dras ut nu? Ska vi leva i ett rasistiskt samhälle där (ev en nudd ) kan räknas som grov misshandel då offret inte ens behöver vård efteråt ?

Hur får du in rasismen?
Citera
2023-03-22, 15:54
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Karma i såfall =)
Absolut, men de är dom som gav han med kniven stryk som sitter i arresten nu, han med kniven å hans polare tror jag är på fri fot, jag e mamma till en av dom inblandade här, däför jag vet lite hur läget är 🙏
Citera
2023-03-22, 15:55
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Var de ute efter de här andra tonårspojkarna som befann sig i butiken, eller var det mer riktat mot butiken i fråga?
Ungdomarna, inte butiken 🙏
Citera
2023-03-22, 16:10
  #18
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zandra83
Absolut, men de är dom som gav han med kniven stryk som sitter i arresten nu, han med kniven å hans polare tror jag är på fri fot, jag e mamma till en av dom inblandade här, däför jag vet lite hur läget är 🙏

Ah ok, ja detta kan bli ett stökigt fall då man hur som helst inte får ta lagen i egna händer. Även om jag håller med deras handlande.
Dom med kniven lär oxå få långa samtal med polisen!
Styrka till dig
Citera
2023-03-22, 16:18
  #19
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av springfittan
Man driver på för detta för att kunna sätta dit folk för inget alls. Slutligen så blir det chip i kroppen på folk för att kunna ha kontroll. Och det är precis det som dom är ute efter.

Alla är ultrakänsliga och tycker det är fantastiskt ända tills det riktas mot dom själva.
Folk är hönshjärnor kort och gott.
Jag ser också problemet med ett framtida kontrollsamhälle men skulle inte säga att detta korrelerar med att tvångschippa folk.

Att i grupp sparka mot någon som ligger försvarslös på marken är i sig extra grovt och då faller brottsrubriceringen ”grov misshandel” naturligt. Bara bra i vilket fall som helst då det innebär hårdare straff för de inblandade. Samt att det kan bli en ökad chans för utvisning också.
Citera
2023-03-22, 16:40
  #20
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Grov misshandel blir det väl direkt om det använts vapen och/eller tillhyggen vid brottet, eller har jag drömt?
Citera
2023-03-22, 16:41
  #21
Medlem
Är väl Peter och Jörgen som varit i farten igen.
Citera
2023-03-22, 17:41
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Ah ok, ja detta kan bli ett stökigt fall då man hur som helst inte får ta lagen i egna händer. Även om jag håller med deras handlande.
Dom med kniven lär oxå få långa samtal med polisen!
Styrka till dig
Tusen tack 🙏
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback