2023-03-21, 10:20
Medlem
Cosmouses avatar
Hej. Jag kom och tnka p en sak.

Jag har i dagslget en koaxialkabel dragen fram till TV:n ifrn Comhems triaxuttag.

r detta ett mste? Borde man inte kunna ladda hem dessa kanaler via sin smarttv och kra det via Wifi istllet? Vet ngon om detta r mjligt?
Citera
2023-03-21, 10:34
Medlem
TheJackets avatar
Du kan ju se Viasats kanaler via Viaplay, SVTs via SVTplay, 4ans via Cmore osv, 5ans via Discovery+ osv.

Men vet inget lagligt & gratis alternativ som ger dig alla.

Men IPTV finns om du inte bryr dig om den lagliga biten. Se trden om det hr p fb

Du kan ven f in 1an, 2an, 4an, 24/Barnkanalen, Kunskapskanalen & 6an i HD via antennkabeln gratis.
Senast redigerad av TheJacket 2023-03-21 kl. 10:37.
Citera
2023-03-21, 11:23
Medlem
VoktorDodkas avatar
Eftersom du har comhem s kan du se hela utbudet i bttre kvalitet i en weblsare, https://tv.tele2play.se/tv r lnken men du mste regga ett konto med ditt bank-id frst. Jag har chrome p min nvidia shield och har inte sett p "vanliga" kanalerna sedan jag skaffade den d det r mrkbart smre bild.

Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Du kan ju se Viasats kanaler via Viaplay, SVTs via SVTplay, 4ans via Cmore osv, 5ans via Discovery+ osv.

Men IPTV finns om du inte bryr dig om den lagliga biten. Se trden om det hr p fb

Du kan ven f in 1an, 2an, 4an, 24/Barnkanalen, Kunskapskanalen & 6an i HD via antennkabeln gratis.
Det visste jag inte, jag har ocks comhem, hur fr man dom gratis?
Senast redigerad av VoktorDodka 2023-03-21 kl. 11:25.
Citera
2023-03-21, 11:39
Medlem
Ladda ned Tele2play appen s har du alla kanaler du har tillgng till frn comhem i appen. Beroende p vad du har fr tv s kanske du behver skaffa en chromecast eller appletv. Jag har den senare kopplad till min tv och det fungerar skitbra.

Comhem r uppkpta av tele2.
Senast redigerad av infocus10 2023-03-21 kl. 11:42.
Citera
2023-03-21, 12:23
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket

6an ingr numera inte i det fria utbudet.
Citera
2023-03-21, 12:29
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
6an ingr numera inte i det fria utbudet.

Jag har den iaf gratis via antennkabeln, i HD.
Citera
2023-03-21, 12:31
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Eftersom du har comhem s kan du se hela utbudet i bttre kvalitet i en weblsare, https://tv.tele2play.se/tv r lnken men du mste regga ett konto med ditt bank-id frst. Jag har chrome p min nvidia shield och har inte sett p "vanliga" kanalerna sedan jag skaffade den d det r mrkbart smre bild.

Det visste jag inte, jag har ocks comhem, hur fr man dom gratis?

Du fr gra en separat kanalskning p DVB bandet eller vad det heter. Minns inte exakt men jag har ett strre utbud kanaler i kass grynig kvalitet och sen HD kanaler separat, via samma antennkabel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in