2023-03-21, 10:20
Medlem
Cosmouses avatar
Hej. Jag kom och tänka på en sak.

Jag har i dagsläget en koaxialkabel dragen fram till TV:n ifrån Comhems triaxuttag.

Är detta ett måste? Borde man inte kunna ladda hem dessa kanaler via sin smarttv och köra det via Wifi istället? Vet någon om detta är möjligt?
Citera
2023-03-21, 10:34
Medlem
TheJackets avatar
Du kan ju se Viasats kanaler via Viaplay, SVTs via SVTplay, 4ans via Cmore osv, 5ans via Discovery+ osv.

Men vet inget lagligt & gratis alternativ som ger dig alla.

Men IPTV finns om du inte bryr dig om den lagliga biten. Se tråden om det här på fb

Du kan även få in 1an, 2an, 4an, 24/Barnkanalen, Kunskapskanalen & 6an i HD via antennkabeln gratis.
Senast redigerad av TheJacket 2023-03-21 kl. 10:37.
Citera
2023-03-21, 11:23
Medlem
VoktorDodkas avatar
Eftersom du har comhem så kan du se hela utbudet i bättre kvalitet i en webläsare, https://tv.tele2play.se/tv är länken men du måste regga ett konto med ditt bank-id först. Jag har chrome på min nvidia shield och har inte sett på "vanliga" kanalerna sedan jag skaffade den då det är märkbart sämre bild.

Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Du kan ju se Viasats kanaler via Viaplay, SVTs via SVTplay, 4ans via Cmore osv, 5ans via Discovery+ osv.

Men IPTV finns om du inte bryr dig om den lagliga biten. Se tråden om det här på fb

Du kan även få in 1an, 2an, 4an, 24/Barnkanalen, Kunskapskanalen & 6an i HD via antennkabeln gratis.
Det visste jag inte, jag har också comhem, hur får man dom gratis?
Senast redigerad av VoktorDodka 2023-03-21 kl. 11:25.
Citera
2023-03-21, 11:39
Medlem
Ladda ned Tele2play appen så har du alla kanaler du har tillgång till från ”comhem” i appen. Beroende på vad du har för tv så kanske du behöver skaffa en chromecast eller appletv. Jag har den senare kopplad till min tv och det fungerar skitbra.

Comhem är uppköpta av tele2.
Senast redigerad av infocus10 2023-03-21 kl. 11:42.
Citera
2023-03-21, 12:23
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket

6an ingår numera inte i det fria utbudet.
Citera
2023-03-21, 12:29
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
6an ingår numera inte i det fria utbudet.

Jag har den iaf gratis via antennkabeln, i HD.
Citera
2023-03-21, 12:31
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Eftersom du har comhem så kan du se hela utbudet i bättre kvalitet i en webläsare, https://tv.tele2play.se/tv är länken men du måste regga ett konto med ditt bank-id först. Jag har chrome på min nvidia shield och har inte sett på "vanliga" kanalerna sedan jag skaffade den då det är märkbart sämre bild.

Det visste jag inte, jag har också comhem, hur får man dom gratis?

Du får göra en separat kanalsökning på DVB bandet eller vad det heter. Minns inte exakt men jag har ett större utbud kanaler i kass grynig kvalitet och sen HD kanaler separat, via samma antennkabel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in