• 3
  • 4
2023-03-21, 15:55
Medlem
torskhares avatar
Tycker fan att allt de senaste åren har varit stresspåsslag. Flyttade hemifrån för ca 3.5 år sen, coronan kom, sen lugnande det sig lite, sen kriget, nato, och den enorma prishöjningar på basic fucking produkter. Min budget som jag skapade när jag flyttade hemifrån har gått i 1000 bitar. Min arbetsplats kanske konkar med nu för det går åt helvete, mycket pga kriget. Vet inte vad jag ska göra om jag blir arbetslös utan pengar heller. Vill fan inte flytta hem igen.

Helt änkelt känns att som ett fucking helvete
Citera
2023-03-21, 16:50
Medlem
Problemet är flera saker. Prova att lägga undan smartphonen om den verkligen inte behövs. Dra ner på mängden gaming. Inse att netflix-maraton i soffan med chips och läsk när du är ledig inte ger återkoppling och gör dig piggare utan tvärt om sannolikt bidrar mer till prokastrinering, utbrändhet och ökad stress i andra situationer.
Citera
2023-03-21, 17:16
Medlem
Ni svenskar har själv skapat "stressen" som kallar det. Utlänningar som skjuter rocket launchers, våldtar svenskor, mördar folk. Ni har fått som ni vill, varför ser du det som stress?
Citera
2023-03-21, 19:11
Jag förstår mycket väl vad du menar. Stress i samhället är väl något som vi alltid haft i storstäder när det varit så befolkat? Det i sig är nog inget nytt. Däremot är det kanske hur vi upplever den som är nytt. Vi mår alla i stort sett sämre dessa tider, jag känner inte någon som mår helt prima sedan alla samhällskriser som uppstått flera år på raden, och samhället till synes verkar gå mot kollaps. Och det är nog det som är grejen; när vi alla mår dåligt över rådande omständigheter, blir vi mer intoleranta och känsliga till vardaglig stress. Är man dessutom mer känslig som person, känner man även intuitivt av hur andra runt omkring sig mår. Man ser det på deras ansikten, man kan liksom lukta rädslan och misären hos folk. Man kan känna i atmosfären att ett mörker hänger över Sverige, en viss dystopisk dysharmoni som alla lider av, och en avsaknad av "team-spirit". Och det gör att man i sin tur finner det ännu mer outhärdligt att vara kring folk i den vardagliga stressen. Och fokuserar man på alla de störande sakerna i vardagen, och läser nyheterna dessutom, mår man ännu sämre. Det är en enda ond cirkel. Jag skulle råda dig att undvika negativa nyheter, då de endast tjänar som syfte att uppväcka nyfikenhet, misströstan och hat. Fokusera istället på sådant som är bra, som du kan kontrollera. Vi kan inte kontrollera hur vår omgivning beter sig, och vad som händer med världen. Men vi kan kontrollera hur vi svarar på det, hur vi reagerar, vad vi gör för att det ska bli bättre och underlätta smärtan. Men vad du än gör, tappa inte hoppet, håll hoppet uppe och vet att det kommer att komma bättre dagar, även om det inte syns runt omkring dig just nu.
Citera
2023-03-23, 09:05
Medlem
Aftonbladet gör allt för sälja papperstidningar rubriken rysk hämnd hotet om kärnvapen stora feta rubriker i matkassan.
Citera
2023-03-23, 09:16
Medlem
Landsförrädaren som styr Sverige Ulf Kristersson är en stressfaktor.
Senast redigerad av x2016 2023-03-23 kl. 09:18.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in