• 1
  • 2
2023-03-20, 16:11
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Polisen befinner sig på en skola i Jämjö med anledning av en kontroll.

Just nu arbetar polisen med att skapa sig en uppfattning om vad som skett. Ingen person har kommit till skada och enligt bedömning finns det finns ingen fara för elever och personal.

Uppdatering 14:51

En 15-årig pojke har anhållits misstänkt för mordförsök, efter beslut av åklagare. Polisen fortsätter utreda händelsen och håller förhör med målsäganden, vittnen och misstänkt. I nuläget kan ingen ytterligare information ges.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...ok-karlskrona/
Citera
2023-03-20, 17:12
Medlem
Enligt vad jag hört var det en kille som började på skolan i förra veckan som kom i dispyt med en tjej på skolan. Vet inte mer än att han hotat med en kniv. Men för att det ska rubriceras med mordförsök borde det vara uttalat hot?
Citera
2023-03-20, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beautyeva
Enligt vad jag hört var det en kille som började på skolan i förra veckan som kom i dispyt med en tjej på skolan. Vet inte mer än att han hotat med en kniv. Men för att det ska rubriceras med mordförsök borde det vara uttalat hot?

Det stämmer. Ny på skolan.
Eftersom han är anhållen för modförsök har han säkert hotat med kniven.
Citera
2023-03-20, 17:39
Medlem
AngieDs avatar
Karlskrona är väl en fin sommarstad, de har väl minimal kriminalitet?
Citera
2023-03-20, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngieD

Ja, en fantastiskt fin sommarstad. Kriminaliteten är jag inte så insatt i men det är nog förhållandevis lugnt.
Citera
2023-03-20, 17:56
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Under måndagsförmiddagen omhändertogs en hotfull och knivbeväpnad person på Jämjö kunskapscentrum.

Det handlar om en elev som varit hotfull. Skolan tillkallade polis och under tiden skedde så kallad inrymning, där elever och personal stängdes in i klassrum för att säkra upp.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/bl...agen-vid-skola
Citera
2023-03-21, 03:24
Medlem
Benyameans avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Vinkelhake
Ja, en fantastiskt fin sommarstad. Kriminaliteten är jag inte så insatt i men det är nog förhållandevis lugnt.
Stan har ett stort ghetto en bit utanför som heter Kungsmarken där det bor en massa skräpfolk. Dessutom är narkotikaproblemet minst lika stort som i andra städer av samma storlek, styrs av folk från Malmö har jag hört ryktesvägen.
Dock förskonat från skjutningar än så länge.
Citera
2023-03-21, 03:26
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beautyeva

Citat:
Ursprungligen postat av Vinkelhake
Det stämmer. Ny på skolan.
Eftersom han är anhållen för modförsök har han säkert hotat med kniven.
Hot brukas ju rubriceras som just olaga hot, mordförsök innebär ju att man försöker ha i hjäl en människa. Lite skillnad vill jag påstå.
Citera
2023-03-21, 06:22
Medlem
Citat:
Det är en myt, Karlskrona är en död stad både vinter och sommar.
Citera
2023-03-21, 06:28
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Jämjö är ett av de bonnigaste samhällena som finns där elever går i varselkläder och kör epatraktor eller vanlig traktor till skola långt innan det blev modernt med epatraktorer. Även väldigt svenskt men några invandrare har nog flyttat dit de senaste åren. Mordförsök är väldigt allvarligt så om det inte bara är en initiala beskrivning från polisen för att underlätta i omhändertagandet borde det föranletts av mer än glåpord och visande av en kniv. Var inte så längesedan en elev i andra änden av Blekinge i Olofströms blev anhållen för mordförsök. Måste skett en stor förändring i samhället om högstadieelever ska börja mordhota varandra.
Citera
2023-03-21, 08:32
Medlem
Seriöst. Trode handlar inte om vad folk klr till skolan. Efterblina idioter.

Vem är den skadade i vad kan de handla om?
Knark skulder? Vanligt bråk söm gick fel?
Citera
2023-03-21, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Stan har ett stort ghetto en bit utanför som heter Kungsmarken där det bor en massa skräpfolk. Dessutom är narkotikaproblemet minst lika stort som i andra städer av samma storlek, styrs av folk från Malmö har jag hört ryktesvägen.
Dock förskonat från skjutningar än så länge.

Narkotika förekommer i Karlskrona centrum, Kungsmarken och alla ytterområden, men större problem finns även i Lyckeby, mer exakt Kronotorp.

När ungdomar börja hänga utanför Hemmakväll inne i Karlskrona, eller i Kronotorp, då ska man som förälder vara på sin vakt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in