Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-03-20, 06:53
  #1
Medlem
Ser på sändningen av Morgonstudion. Idag kommer tydligen FN:s klimatpanel med en ny rapport. Hela inslaget i Morgonstudion handlar om hur vi ska hantera barnens oro för klimatet. Hur vi talar med barnen etc. etc.

Först bombarderar media, förmodligen skolor också, oss med en massa skräckrapporter som skrämmer barnen. Därefter ska vi lära oss hur vi, inte de, ska hantera barnens oro.

Borde det inte vara enklare och mer ändamålsenligt att läxa upp de personer som klimatskrämmer våra barn? De ska kort sagt ge f-n i våra barn och inte hålla på att skrämma dem.
Citera
2023-03-20, 06:57
  #2
Medlem
Maureliuss avatar
Som jag sagt i evigheter, det är public service som skapar och sprider psykisk ohälsa!

Hur fan folk inte förstå det?
Citera
2023-03-20, 07:12
  #3
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Först bombarderar media, förmodligen skolor också, oss med en massa skräckrapporter som skrämmer barnen. Därefter ska vi lära oss hur vi, inte de, ska hantera barnens oro.
Oro säljer, detta vet media om. Och att SVT till chef valde en som lett skvallerpressen säger väl allt.
Citera
2023-03-20, 07:24
  #4
Avstängd
torstenferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Oro säljer, detta vet media om. Och att SVT till chef valde en som lett skvallerpressen säger väl allt.

Vulgäritet säljer. Mord säljer. Därför GW är så populär bland det massproducerade sossepacket och kräkliberalerna ute i stugorna. All sorts negativitet i samhället säljer och lyfts konstant fram utav dessa kulturnihilister. I synnerhet om det är eländen och tragedier orsakade av vita cis män.

Och samma sorts äckel som kränger denna domedagsporr är det som själva sätter sig på en hög häst och ser ner på "mörka högerkrafter" och kallar dessa realister och skeptiker till deras mongo-samhälle för "pessimister".

"Du vet inte hur tryggt och bra du har det i Sverige så varför klaga och vara nedstämd? Var ett muntert jantemongo som oss istället. Det enda problemet är buttra vita män som du. Det blir bara dåligt och fattigt när högern styr. Det har jag läst på Aftonbladet. Så det så."

Jag vill spy varje gång jag hör en variabel på ovanstående. Dels för att jag inser hyckleriet i flumvänsterns påklistrade optimism. För de är själva de största nihilisterna av dem alla i slutändan.
__________________
Senast redigerad av torstenferdinand 2023-03-20 kl. 07:29.
Citera
2023-03-20, 07:35
  #5
Medlem
Då vi är inte är "religösa" så måste vi ha något att "tro på" detta är nya religionen med samma mål, jordens undergång och liksom kyrkan framförallt under medeltiden ett sätt att ha kontroll på befolkningen.
Citera
2023-03-20, 07:45
  #6
Avstängd
torstenferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Då vi är inte är "religösa" så måste vi ha något att "tro på" detta är nya religionen med samma mål, jordens undergång och liksom kyrkan under framförallt under medeltiden ett sätt att ha kontroll på befolkningen.

Allt vänsterflum har sitt ursprung i Abraham. Både psykfallet från Ur och han den där baptistiske rallar-advokaten i Amerika. Du vet den där lallaren med hög hatt och neckbeard.

Vänstern har bara fortsatt med/usurperat samma gamla flum fast tagit ut Jesus och det skenkonservativa lagret som fanns över samhället förr trots allt flum som pågick redan då ur det och ersatt det med helt öppen och urspårad social-liberal gudlöshet.
__________________
Senast redigerad av torstenferdinand 2023-03-20 kl. 07:56.
Citera
2023-03-20, 07:55
  #7
Medlem
Tomtekukars avatar
Jag gillar alarmismen. Så länge majoriteten av människor hålls i ett läge av hysteri, då är de lätta att kontrollera och manipulera. Leve lämmeltåget. Leve psykisk ohälsa. Leve feminismen. Leve ellensky. Leve Nato. Leve Bianca, Carina och Kardashians.
Citera
2023-03-20, 08:07
  #8
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Naturligtvis är lösningen att redan ha pratat med sina barn om hur media vinklar och skrämmer. Gällande sk klimathotet har jag redan förklarat för mina barn att media ger en falsk bild. De är inte oroade.
Citera
2023-03-20, 08:38
  #9
Medlem
Room531s avatar
Så länge ljug-media inte propagerar för lokal självförmåga, närodlat, egna hönshus, multibruk/matskogar, självförsörjande hus osv (se Michael Reynolds arbete) på nivån av epidemi-propagandan så är deras klimatpropaganda bara det, ett politiskt verktyg för att ha en massa miljöskatter, försöka införa kontantlöst med Carbon credit score "för klimatet" och sånt nonsens.. m.m. kväveutsläppsgränser som motiverar företagsregeringar att försöka döda bönders djur och ta över deras marker & verksamheter, (det verkar dock som protesterna bland bönder i Nederländerna har vunnit mark, såg jag något om härom dagen?)

"NETHERLANDS - The Farmers’ Protest party has WON in provincial elections"
https://seed307.bitchute.com/3D9u5LE...9N5LxEesjf.mp4 från annat internetforum i helgen, har inte kollat mer noga hur det gått för dem där borta.

Edit, verkar gå bra för dem, kul att se.
https://m.youtube.com/results?sp=mAE...etherlands+won
__________________
Senast redigerad av Room531 2023-03-20 kl. 08:51.
Citera
2023-03-20, 08:40
  #10
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Oro säljer, detta vet media om. Och att SVT till chef valde en som lett skvallerpressen säger väl allt
Men vad fan. Komiskt hur falsk regimmedia är..när & vem, och vilken skvallerpress?
__________________
Senast redigerad av Room531 2023-03-20 kl. 08:50.
Citera
2023-03-20, 08:49
  #11
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Men vad fan. Komiskt hur korrupt regimmedia är..när & vem, och vilken skvallerpress?
Jan Helin som blev programdirektör 2016. Alltså samma person som under 10 år ledde skvaller- och propagandaorganet Aftonbladet.
Citera
2023-03-20, 08:53
  #12
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Så länge ljug-media inte propagerar för lokal självförmåga, närodlat, egna hönshus, multibruk/matskogar, självförsörjande hus osv (se Michael Reynolds arbete) på nivån av epidemi-propagandan så är deras klimatpropaganda bara det, ett politiskt verktyg för att ha en massa miljöskatter, försöka införa kontantlöst med Carbon credit score "för klimatet" och sånt nonsens.. m.m. kväveutsläppsgränser som motiverar företagsregeringar att försöka döda bönders djur och ta över deras marker & verksamheter, (det verkar dock som protesterna bland bönder i Nederländerna har vunnit mark, såg jag något om härom dagen?)

"NETHERLANDS - The Farmers’ Protest party has WON in provincial elections"
https://seed307.bitchute.com/3D9u5LE...9N5LxEesjf.mp4 från annat internetforum i helgen, har inte kollat mer noga hur det gått för dem där borta.

Edit:
https://m.youtube.com/results?sp=mAE...etherlands+won

Roligt att så många vaknar. Vi ser ett globalt etablissemang som tappat stinget, som inte längre är förmögna att slutföra det de startat. Och nekas att försöka utan att bli granskade. Det är ett trendskifte, de förlorar narrativet mer och mer, och dessutom saknar deras "rörelse" riktiga följare av kött och blod. De har några töntar som blockerar ambulansen, thats it. Deras historia/narrativ är helt digital, den går att läsa om i deras tidningar och se på i deras Tv-shower, men i verkligheten existerar inte denna bluff. Och de lurar allt färre, gott så.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback