2023-03-20, 01:55
Medlem
Jag bor pa andra sidan klotet (langt bartom EU). Hur skickar man storre summor pengar utomlands billigast? Jag ar inte folkbokford i sverige, men har bankID och grejer, samt vanligt bankkonto. Vet inte om man kan oppna revolut/wise och liknande i sverige och skicka hitat? Jag har redan det i landet dar jag bor som jag anvant for att skicka pengar billigt at andra hallet forut, dvs TILL sverige, men nu ska det at andra hallet. Formodligen tveksamt om jag far ha 2 konton i olika lander?
Citera
2023-03-20, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tincupdrinker
Jag bor pa andra sidan klotet (langt bartom EU). Hur skickar man storre summor pengar utomlands billigast? Jag ar inte folkbokford i sverige, men har bankID och grejer, samt vanligt bankkonto. Vet inte om man kan oppna revolut/wise och liknande i sverige och skicka hitat? Jag har redan det i landet dar jag bor som jag anvant for att skicka pengar billigt at andra hallet forut, dvs TILL sverige, men nu ska det at andra hallet. Formodligen tveksamt om jag far ha 2 konton i olika lander?

Helt vanlig banköverföring från ditt svenska konto.
Vad är en större summa? De flesta internetöverföringar du gör från ditt egna konto har en maxgräns på 750-1000K SEK.
Men du kan ju göra fler.

Se bara till att du gör växlingen I Sverige dvs skickar den valuta du ska ha.
SEK har ännu sämre kurs utanför EU.
Citera
2023-03-20, 02:32
Avstängd
Severlohs avatar
Varför skulle du inte få ha bankkonton i olika länder? Jag har bankkonton i typ 6 olika länder.
Citera
2023-03-20, 23:50
Medlem
Skaffa konto hos Interactive Brokers, då kan du sätta in pengar i Sverige genom vanligt bankgiro + de har väldigt bra valutakurser för växling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in