2023-03-27, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Känns lite tragiskt med lyxbilar, det skriker verkligen person med pengar som var fattig relativt nyligen.

Exakt varför är det tragiskt med en fattig som blivit rik?🤔
Citera
2023-03-27, 13:15
Medlem
Motvindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreamybullxxx
Average Swedish Cuck

Tack o lov 🙌🏻🙌🏻🙌🏻 (Minus cucken då)
Citera
2023-03-27, 13:18
Medlem
Hackenbush55s avatar
Jag hatar inte lyxbilar men de kostar för mycket att äga för att det skall vara intressant att äga en.
Citera
2023-03-27, 13:21
Medlem
Jag köper inte en skrytbil av den enkla anledningen att jag inte är en äcklig blatte med stort hävdelsebehov och liten penis.
Citera
2023-03-27, 13:28
Medlem
grey.eagles avatar
Intressant detta, har haft en del dyrare bilar och genomgående kan vi säga som så, blir betydligt bättre bemött på en bensinstation av yngre tjejer/kvinnor än när ja kom med en 1 år gammal Audi.
Citera
2023-03-27, 13:33
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Jag har märkt att svenskar hatar lyxiga bilar och alla bilar som skriker lyx. Bara i Sverige kan en man tjäna 50k i efterskatt men ändå köra en tråkig Volvo.
Många svenskar ser BMW och Mercedes som blatte bilar för blattar. Om inte tyska bilar så är det "penisförlängare"
Det finns alltså alltid en ursäkt för varför lyxbilar är skit och Volvo är bättre.
Jag har märkt att om svenskar kör BMW, Mercedes eller något annat premium märke så ska dom ALLTID ha en kombi (sedan är för blattar) och ALLTID dom svagaste motorerna. Typ bmw 520d, Mercedes 4 cyl diesel och Porsche med svagaste motorerna (gärna en SUV)
Svenskar som är bilintresserade tycker att Volvo är världens bästa bilmärke och att Volvo 940 är konst inom bilvärlden. Allt annat är för blattar.
Svenskar som har råd med sportbilar tycker att sportbilar och lyxbilar är för töntar så dom kör tesla istället.

Vad beror detta på?
Jantelagen? Låg testosteron? Blyghet?
Vad tycker ni?

Martin Luther.

Apropå jantelagen och tyska bilar. Ganska ironiskt va?
Citera
2023-03-27, 14:03
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Vad beror detta på?
Jantelagen? Låg testosteron? Blyghet?
Vad tycker ni?

Det har nog att göra med den struktur det svenska samhället har haft. Vi har förväntat oss att en persons rikedom ska korrelera med personens position i en organisation, och vilken bil man har är själva symbolen för det. Man accepterar att förmannen har en lite finare bil, och att direktören har en jättefin.
Om en vanlig knegare köper en sportbil, så tycker man dels att personen tar sig friheter och köper sig en statussymbol som de inte förtjänat, dels så tycker blir man misstänksam eftersom man undrar var personen fått pengarna ifrån. Har han stulit eller fifflat?

Det är där du hittar förklaringen till sport- och lyxbilshatet. Industrialismens samhällskontrakt säger att det är arbete som ger pengar, inget annat. Spekulation, arv eller framgångsrikt sparande sticker i ögonen på allmänheten. Det betraktas som pengar som man inte förtjänat.

Tänker på Dire Straits- låten; "Money for nothing, and your chicks for free". Det är så industrimannen sett på den som är framgångsrik.

(Sedan tror jag att vurmen för sport- och lyxbilar kommer från samma källa. Det är knappast bruksvärdet som men betalar för, utan faktiskt det intryck för på andra vad gäller status. Det är en en minkpäls av metall, med motor).
Citera
2023-03-27, 14:16
Medlem
dreamybullxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvinda
Tack o lov 🙌🏻🙌🏻🙌🏻 (Minus cucken då)
Svensk bilkultur suger babian apa tack vare folk som dig.
Citera
2023-03-27, 14:19
Medlem
dreamybullxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Jag köper inte en skrytbil av den enkla anledningen att jag inte är en äcklig blatte med stort hävdelsebehov och liten penis.
Ok cuck. Sånna som dig brukar säga att Rolls Royce är en blattebil men köper gärna en Tesla för samma pengar. Dubbelmoral.
Citera
2023-03-27, 14:22
Medlem
dreamybullxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det har nog att göra med den struktur det svenska samhället har haft. Vi har förväntat oss att en persons rikedom ska korrelera med personens position i en organisation, och vilken bil man har är själva symbolen för det. Man accepterar att förmannen har en lite finare bil, och att direktören har en jättefin.
Om en vanlig knegare köper en sportbil, så tycker man dels att personen tar sig friheter och köper sig en statussymbol som de inte förtjänat, dels så tycker blir man misstänksam eftersom man undrar var personen fått pengarna ifrån. Har han stulit eller fifflat?

Det är där du hittar förklaringen till sport- och lyxbilshatet. Industrialismens samhällskontrakt säger att det är arbete som ger pengar, inget annat. Spekulation, arv eller framgångsrikt sparande sticker i ögonen på allmänheten. Det betraktas som pengar som man inte förtjänat.

Tänker på Dire Straits- låten; "Money for nothing, and your chicks for free". Det är så industrimannen sett på den som är framgångsrik.

(Sedan tror jag att vurmen för sport- och lyxbilar kommer från samma källa. Det är knappast bruksvärdet som men betalar för, utan faktiskt det intryck för på andra vad gäller status. Det är en en minkpäls av metall, med motor).
Min drömbil är en E39 M5. Dom kostar som en begagnad halvny Volvo. Den är gammal. Den är inte dyr. Den är inte flashig. Vem som helst kan köpa den. Men den är manuell och har en V8 i sig. Jag bryr mig inte om folk tycker att jag är blatte eller om jag är wannabe rikbög. Jag vill ha den för att det är en ROLIG bil.
Citera
2023-03-27, 14:29
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Min drömbil är en E39 M5. Dom kostar som en begagnad halvny Volvo. Den är gammal. Den är inte dyr. Den är inte flashig. Vem som helst kan köpa den. Men den är manuell och har en V8 i sig. Jag bryr mig inte om folk tycker att jag är blatte eller om jag är wannabe rikbög. Jag vill ha den för att det är en ROLIG bil.

Bilar handlar nästan alltid om identitet, även om alla bara säger att de väljer en viss bil för att den är "kul att köra". Sedan gasar man på genom centrum, så att alla ska titta och märka dig.
Citera
2023-03-27, 14:31
Medlem
dreamybullxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen

Varför ska man fucking tänka på vad andra tycker? Legit vem fuck bryr sig vad grannen tycker om vilken bil du kör eller inte kör. Fattar inte svenskar som är rädda för avundsjuka bögar. Säger inte att man behöver lägga upp sin bild på insta och skryta om sina värdefulla prylar men kom igen. Jag kommer ha en M5 E39 och kan säga att den där bilen kommer köras bara på natten. Bara på natten sover snuten, babbar med pistol och lågtest bög svenskar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in