Jag gör en egen tråd eftersom det inte passar i de o dem tråden.
Språkrådets chef lena lind vill göra språket enklare att man ska skriva "dom". Björn ranalid rasar;
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nQMVa5/sprakradet-chef-de-och-dem-ska-bli-dom-ranelid-rasar
Idiotiskt förslag. Vad kommer sen? Finns många områden där man skulle kunna sänka kraven och göra befolkningen dummare, många klarar inte av att räkna procent kanske man ska göra en reform och räkna i äpplen och päron istället för procent?
Vad tycker ni? Är inte problemet egentligen att dagens kids inte klarar av att läsa och skriva, det kanske är skolan som är kass?
Är det ens ett problem? Millenials och dom kan väl använda AI för att producera sina texter om det är så?