2023-10-25, 22:22
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Hade ju sånångest att hon bodde där gratis och visste inte vad som komma ska, Aldrig varit med om det och hyrt ut sedan 1978
Jag kan lika bra bli hyresgäst och nycklarna fick hon tillbaka samma dag. Har ringt polisen en massa gånger men hon lyckade med en gång. Nu kommer storkriminaliteten att besegras när man håller på med sånt?
Soc visste nätan inget om stämpeln jag behövde då jag skulle fixa tak överhuset garant åt henne.
Nä aldrig mera hyra ut!
Citat:
Ursprungligen postat av Harr.
En lärdom av den här tråden kan ju vara att ska man nu har inneboende överhuvudtaget så ska man kolla deras bakgrund först. Tidigare brott kan man ju få via lexbase och mrkoll.
Jag gjorde en sökning på personen i fråga (Mikael2s tidigare inneboende hyresgäst) och det fanns inget om denne i databasen jag använde (innan de domar som fallit nu i och med matchera med Mikael2, alltså). Denna har alla domar sen drygt 10 år tillbaka, och en del domar äldre än så.

Ett slag i folks historia i domstolarna ger med andra ord inte alltid något. Nu syns hon ju dock efter hennes matcher med Mikael2, och läste jag hennes stämningsansökan i tvistemålet så skulle jag aldrig i livet ens överväga att hyra ut till henne, heh. Majoriteten av de som söker läser nog dock bara domen, vilken inte alls lika tydligt visar vilken knäppgök hon är.
Citera
2023-10-26, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Jag gjorde en sökning på personen i fråga (Mikael2s tidigare inneboende hyresgäst) och det fanns inget om denne i databasen jag använde (innan de domar som fallit nu i och med matchera med Mikael2, alltså). Denna har alla domar sen drygt 10 år tillbaka, och en del domar äldre än så.

Ett slag i folks historia i domstolarna ger med andra ord inte alltid något. Nu syns hon ju dock efter hennes matcher med Mikael2, och läste jag hennes stämningsansökan i tvistemålet så skulle jag aldrig i livet ens överväga att hyra ut till henne, heh. Majoriteten av de som söker läser nog dock bara domen, vilken inte alls lika tydligt visar vilken knäppgök hon är.

Nej att mrkoll och lexbase inte visar något är givetvis inga hundraprocentiga garantier heller.
Citera
2023-11-24, 14:38
Medlem
Citat:

Har du läst något liknade?
Tror du hon klarar sig i längden?
Citera
2023-11-24, 14:46
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Har du läst något liknade?
Något liknande vad?

Citat:
Tror du hon klarar sig i längden?
Hur menar du?
Citera
2023-11-24, 16:09
Medlem
Citat:
Något liknande vad?

Hur menar du?
Det Elle Gjorde om du läst liknade saker?
Citera
2023-11-24, 16:12
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Det Elle Gjorde om du läst liknade saker?
Det hon gjorde juridiskt, d.v.s. det hon skrev i stämningsansökan, det hon krävde, o.s.v.?

Jag har sett värre, men inte ofta. Även de flesta som representerar sig själva är inte så dumma som hon var.

Eller det hon gjorde i din lägenhet? Jag har aldrig själv varit hyresvärd. Det är dock egentligen inte en juridisk fråga, så kanske inte så lämpat för den här tråden.
Citera
2023-12-18, 08:03
Medlem
Citat:
Det hon gjorde juridiskt, d.v.s. det hon skrev i stämningsansökan, det hon krävde, o.s.v.?

Jag har sett värre, men inte ofta. Även de flesta som representerar sig själva är inte så dumma som hon var.

Eller det hon gjorde i din lägenhet? Jag har aldrig själv varit hyresvärd. Det är dock egentligen inte en juridisk fråga, så kanske inte så lämpat för den här tråden.
Hon hade inga pengar alls.
Därför var det lönsamt att bo gratis samt anklagamig för en massa saker helt absurt och rörigt.
Domaren vill av sluta det för att hon tog så mycket tid utan bevis.
Jag ville avsluta för jag hade så ont i kroppen.
Inte alls så lätt att skriva till KFM om man inte är van.
smart v henne att skriva en massa röriga anklagelser
Jag fick vara beredd att hon hittade på nya anklagelser mot mig om jag gått till huvudförhandlingen.
Där skulle jag aktivt delta.
Hoppas att inte sånt här händer mig igen.
Hon kanske lever på att anklaga folk.
Citera
2024-06-12, 07:52
Medlem
Dom flesta som får hyresgäster som inte betalar tror att det bara är att kasta ut dom.
det är då anmälningarna till domstolen kommer från hyresgästen.
Hur många orkar under längre tid bara skriva till Kronofogden då parasiten är kvar i rummet?
Eller gå till huvudförhandling?
Det är en hemsk känsla att ha en galning i lägenheten.
Hon försökte dessutom igen få pengar genom en anmälan till polisen.
Hon hade ingen inkomst dessutom.
Senast redigerad av mikael2 2024-06-12 kl. 07:55.
Citera
2024-06-19, 06:58
Medlem
Citat:

Hon är ovanligt kunnigpå att utnyttja hyresvärdar bo gratis samt få skadestånd.
Hon läste allt om mig ,Nu har jag en anmälan om sexofredande kvar och polisen vill förhöra mig.
Hon har inte bevis alls en galen psykopat .
Citera
2024-06-23, 08:28
Medlem
Citat:

klart jag ar att jag inte gick till huvusförhandling
Stämningen nr T 6802-23 Avdelning2

Dömd nr T · T 6802-23 · SÖDERTÖRNS TINGSRÄTT
Datum
2023-10-05
Domstol
SÖDERTÖRNS TINGSRÄTT
Målnummer
T 6802 23

Att rättshaverister kommer att flytta in till handikappade och äldre för att utnyttja dom rättligt är helt klart.
Förstår inte varför kriminella lagligt stämmer förvirrade hyresvärldar.
Finn enormt mycket pengar att hämta så bara att sätta igång.
Inte så många som hyr ut som vet att endast KFM kan hyra bort inneboende som ej betalar.
Hon kom från USA och var tränad i stämningar samt ringa polisen .Hon hade skyddade upp gifter så att dom nya Värdarna inte vet vad hon gjort.
Nu har jag en bra betalande hyresgäst hjälpsam också.
Har hyrt ut sedan 1976 utan problem.
Senast redigerad av mikael2 2024-06-23 kl. 08:42.
Citera
2024-06-23, 11:46
Medlem
När det kommer till folkboföringsbrott så samarbetar skatteverket med polisen. Jag kan dock intyga att fokuset i första hand ligger på gängkriminella som skriver sig på en felaktig adress. Folkboföringsbrott är något mycket vanligt, vilket innebär att polisen och skatteverket måste prioritera sina resurser. Om du är drabbad av att någon utomstående skriver sig på din adress, så kan du behöva förklara varför det drabbar det negativt för att det ska prioriteras av myndigheter. Exempel på det kan vara att du har svårare att få olika former av bidrag som ett resultat av att en okänd person skrivit sig på din adress
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in