Citat:
Ursprungligen postat av
mikael2
Jag är så ovan med vidriga hyresgäster så då jag var trött och inte uppmärksam blev det katastrof för mig.
Samt en rättsväsen som gynnar henne.
Hur många skulle inte regerat lite som mig rationellt och börjat med nåt kostsamt?
hon hittade på svepskäl för att inte betala samt spelade in mig hela tiden.
Nu får hon snart ge sig ut på nya jaktmarker som är fullt med äldre lättlurade samt yngre godtrogna.
Min svåger trodde också vi vunnit och sådana sätt att spela in mig istället för att öppna örren och prata.
Dessutom hadehon lät allt om mig .
En hyresgäst för mycketoch kanske jag hyr i framtiden då snart rummet är ledigt. Har två rum.
Eller så kanske jag flyttar.
Vad hade hon för diagnos?
Nu har jag läst hela domarna i dina två mål.
Möjligen hade du fått betala lite pengar för hennes datorer och annat i tvistemålet. Inga större summor, dock. Det hade nog definitivt inte blivit tal om några 50-60K.
Hennes anspråk på skadestånd för inkomstförlust och sveda och värk hade nog avslagits precis som i brottmålet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Harr.
Ok jag trodde det handlade om företeelsen i allmänhet. Har ts inneboende kan hen inte gärna klandra dem för att de skriver sig på adressen kan jag tycka.
Citat:
Ursprungligen postat av
Engineer
TS ville att personen skulle bo där en tid innan han godkände att hon fick skriva sig. Sen blev det en lång historia och större delen av tråden handlarvom TS andra problem med sin inneboende som sen flyttade, fick skyddad identitet och dels stämde TS i ett civilmål och dels är målsägande i ett brottmål mot TS som snart ska upp i rätten.
Så slipper du läsa 50 sidor

Brottmålet är redan avgjort. Det blev ett minimalt straff (30 dagsböter) för egenmäktigt förfarande, och den målsägandes skadestånds anspråk avslogs.