2023-03-18, 22:30
Medlem
Hej,
Är över 50 år gammal och ända sedan de tidiga tonåren har jag alltid haft minst ett par kängor och ett par lågskor av märket Doc Martens. Min favorit var ett par lågskor med stålhätta, så jävla sköna och hållbara plus bonusen att de är bra om man är tvungen att sparka någon på smalbenen i ett nödläge😊 Så berätta nu! Vad föredrar ni, stålhätta eller utan stålhätta och förklara gärna varför👍
Citera
2023-03-18, 22:35
Medlem
Tomtekukars avatar
Stålhätta på kängorna, utan på lågskorna. Skaderisken hög om man sparkar med lågskor. Stålhätta kräver stadiga kängor med snörning. Speciellt viktigt att kängan sitter stadigt kring vristen så att inte den rör på sig och tårna får stryk för att foten åker fram. Har erfarenheter och bakgrund som jag inte kan elaborera mera kring här. Lita på mig är allt jag kan säga.
Senast redigerad av Tomtekukar 2023-03-18 kl. 22:38.
Citera
2023-03-18, 22:52
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon66
Hej,
Är över 50 år gammal och ända sedan de tidiga tonåren har jag alltid haft minst ett par kängor och ett par lågskor av märket Doc Martens. Min favorit var ett par lågskor med stålhätta, så jävla sköna och hållbara plus bonusen att de är bra om man är tvungen att sparka någon på smalbenen i ett nödläge😊 Så berätta nu! Vad föredrar ni, stålhätta eller utan stålhätta och förklara gärna varför👍

Med tanke på din ålder ska du nog välja modell utifrån hur snygga du tycker de är och inte huruvida du ska ut och sparka antagonister på smalbenen. Själv varvar jag Marteens både med hätta och utan.
Citera
2023-03-19, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Stålhätta på kängorna, utan på lågskorna. Skaderisken hög om man sparkar med lågskor. Stålhätta kräver stadiga kängor med snörning. Speciellt viktigt att kängan sitter stadigt kring vristen så att inte den rör på sig och tårna får stryk för att foten åker fram. Har erfarenheter och bakgrund som jag inte kan elaborera mera kring här. Lita på mig är allt jag kan säga.

Blir det inte de lite konstigt med
hänvisning till tårna då hättan
är till för att tårna inte ska exponeras
från yttre kraft.

Har själv arbetsskor med stålhätta
och går även med ett par på fritiden
och det jag gillar med skorna är att dom
är stabil och viker sig inte med sulan.

Jag har testsparket på saker när jag fick
dom utan känna tårna åkte framåt och skadas
men har dock en storlek större..
Citera
2023-03-19, 15:56
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Blir det inte de lite konstigt med
hänvisning till tårna då hättan
är till för att tårna inte ska exponeras
från yttre kraft.

Har själv arbetsskor med stålhätta
och går även med ett par på fritiden
och det jag gillar med skorna är att dom
är stabil och viker sig inte med sulan.

Jag har testsparket på saker när jag fick
dom utan känna tårna åkte framåt och skadas
men har dock en storlek större..
Därför kängor så att foten sitter stadigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in