• 1
  • 2
2023-03-18, 09:45
Medlem
Aftonbladet rapporterar om ett misstänkt mord på Orust.
En kvinna i 65 års åldern har avlidit och en man i 70års åldern är misstänkt i ärendet.

Någon som vet var på Orust detta inträffat?
Citera
2023-03-18, 09:47
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePhantom
Aftonbladet rapporterar om ett misstänkt mord på Orust.
En kvinna i 65 års åldern har avlidit och en man i 70års åldern är misstänkt i ärendet.

Någon som vet var på Orust detta inträffat?
Citat:
En kvinna i 65-årsåldern har hittats livlös i sin bostad på Orust under fredagskvällen.
Kvinnan fördes till sjukhus men hennes liv kunde inte räddas.

Dödsorsaken är inte känd och polisen kan inte utesluta att hon utsatts för brott.
En man i 70-årsåldern har anhållits
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...d-dod-pa-orust
Citera
2023-03-18, 09:58
Medlem
Polare bor i trakterna och berätta att en helikopter förde en kvinna i dåligt skick till sjukhusest igår hon flögs tydligen till Trollhättan vilket är lite märkligt? Är det inte närmare till Kungälv/Göteborg eller Uddevalla? De väntar i alla fall på en rättsmedicinsk undersökning och en man ska i samma veva ha anhållits av åklagaren.
Citera
2023-03-18, 10:45
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Polare bor i trakterna och berätta att en helikopter förde en kvinna i dåligt skick till sjukhusest igår hon flögs tydligen till Trollhättan vilket är lite märkligt? Är det inte närmare till Kungälv/Göteborg eller Uddevalla? De väntar i alla fall på en rättsmedicinsk undersökning och en man ska i samma veva ha anhållits av åklagaren.
Var på Orust?
Citera
2023-03-18, 11:05
Medlem
Citat:

Inte alls märkligt. Orust tillhör väl NU-sjukvården och då är NÄL deras akutsjukhus.
Uddevalla har inget akutsjukhus alls längre, fast det är närmast Orust.

Lite märkligare dock att du inte svarar på fråga VAR det skedde, då du påstår att din polare bor i trakterna!!
Senast redigerad av Cre8iv 2023-03-18 kl. 11:07.
Citera
2023-03-18, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cre8iv
Inte alls märkligt. Orust tillhör väl NU-sjukvården och då är NÄL deras akutsjukhus.
Uddevalla har inget akutsjukhus alls längre, fast det är närmast Orust.

Lite märkligare dock att du inte svarar på fråga VAR det skedde, då du påstår att din polare bor i trakterna!!

Han vet inte adress han bor på Tjörn och ryktet har spridit sig dit. Det kommer nog komma fram så småningom då det enligt media är avspärrat. Hade för mig att Uddevalla hade akutsjukhus också, då förstår jag
Senast redigerad av sweetcrypto 2023-03-18 kl. 11:28.
Citera
2023-03-18, 12:07
Medlem
https://nyhetersto.se/ (sitter på mobilen och lyckas inte kopiera hela länken). har en nyhet högst upp med lite bilder. Någon som känner igen vart det är?
Citera
2023-03-18, 12:37
Medlem
Kollade Flightradar 24, vid 18.40 flyger en helikopter ungefär från Lalleröd i Nösundstrakten, sydvästra Orust, till Trollhättan.

Precis efter 18 landar en i Lalleröd, flyger från Göteborg. Kan inte se beteckning eller så förutom att det står Leonardo AW169, men det är den enda helikopter jag såg över Orust fredag från 17 till midnatt.

Någon annan kanske kan hitta mer, jag drog bara ner gratisversionen för att kolla lite snabbt men är inget proffs på det. Och det är väl inte helt fastställt att det var en helikopter ute och flög i just det ärendet heller, så det skulle ju kunna vara något annat. Men ska vi tro Sweetcryptos kompis skulle jag gissa på att det är där och då.

Edit: AW169 är tydligen en helikoptermodell, https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Leonardo_AW_169 Någon som vet om de används för ambulansverksamhet?

Screenshots från Flightradar: https://postimg.cc/gallery/8zmjS3n
Senast redigerad av Wildebeest 2023-03-18 kl. 13:09.
Citera
2023-03-18, 13:22
Medlem
Citat:
Han vet inte adress han bor på Tjörn och ryktet har spridit sig dit. Det kommer nog komma fram så småningom då det enligt media är avspärrat. Hade för mig att Uddevalla hade akutsjukhus också, då förstår jag
Kan det vara den i inlägget ovan din kompis hört om? Det är ju nära Tjörn.
Det verkar lantligt, vilket stämmer med tidningsbilderna, och finns åtminstone ett par i aktuell ålder i trakten, säkert fler.
Citera
2023-03-18, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildebeest
Kollade Flightradar 24, vid 18.40 flyger en helikopter ungefär från Lalleröd i Nösundstrakten, sydvästra Orust, till Trollhättan.

Precis efter 18 landar en i Lalleröd, flyger från Göteborg. Kan inte se beteckning eller så förutom att det står Leonardo AW169, men det är den enda helikopter jag såg över Orust fredag från 17 till midnatt.

Någon annan kanske kan hitta mer, jag drog bara ner gratisversionen för att kolla lite snabbt men är inget proffs på det. Och det är väl inte helt fastställt att det var en helikopter ute och flög i just det ärendet heller, så det skulle ju kunna vara något annat. Men ska vi tro Sweetcryptos kompis skulle jag gissa på att det är där och då.

Edit: AW169 är tydligen en helikoptermodell, https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Leonardo_AW_169 Någon som vet om de används för ambulansverksamhet?

Screenshots från Flightradar: https://postimg.cc/gallery/8zmjS3n

Snyggt gräv! Ett snabbt dyk på wikipedia säger mig att ambulanshelikoptern som är stationerad i Göteborg är av modell: Augusta Westland AW169 regnr: SE-JSJ.

Leonardo AW169 Verkar användas i Norge.. Men troligtvis är det ju ambulanshelikopter som du ser på flightradar, jag bor centralt på Orust och det är inte mycket trafik med helikopter här, speciellt såhär års.
Citera
2023-03-18, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetektivDamp
Snyggt gräv! Ett snabbt dyk på wikipedia säger mig att ambulanshelikoptern som är stationerad i Göteborg är av modell: Augusta Westland AW169 regnr: SE-JSJ.

Leonardo AW169 Verkar användas i Norge.. Men troligtvis är det ju ambulanshelikopter som du ser på flightradar, jag bor centralt på Orust och det är inte mycket trafik med helikopter här, speciellt såhär års.
Tack, då är det inte helt osannolikt att det var detta det gällde. Verkar vara en helikoptermodell som kan användas för sånt i alla fall.

Det verkar inte klarlagt att det är mord, dock.
Citat:
Dödsorsaken är ännu inte fastställd och polisen ska nu göra en rättsmedicinsk undersökning.

– Vi kan inte utesluta brott i nuläget eftersom vi inte har hela bilden klar. Utan vi inväntar rättsmedicinsk undersökning för att få svar på vad dödsorsaken är.
https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4sts...ord-1.94829615

Måste vara fruktansvärt att bli mordmisstänkt om man precis förlorat frugan i något oväntat sjukdomsfall eller olycka. Men antar att polisen har något som tyder på brott, annars skulle de väl inte gripa någon direkt?
Citera
2023-03-18, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildebeest
Tack, då är det inte helt osannolikt att det var detta det gällde. Verkar vara en helikoptermodell som kan användas för sånt i alla fall.

Det verkar inte klarlagt att det är mord, dock.
https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4sts...ord-1.94829615

Måste vara fruktansvärt att bli mordmisstänkt om man precis förlorat frugan i något oväntat sjukdomsfall eller olycka. Men antar att polisen har något som tyder på brott, annars skulle de väl inte gripa någon direkt?

Man får väl anta att det finns omständigheter som gör att man misstänker brott. Mannens beteende eller annat. Det kan ju vara någon utomstående som hittat henne och då är det ju misstänksamt om mannen som bor ihop med henne inte larmat
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in