• 3
  • 4
2023-03-19, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlyboySeven
Den som är satt i skuld är icke fri.

Är det inte så?

Och om alla spännande konspirationsteorier på Flashback stämmer så är nog ett stort bolån det sista man ska ha på jorden.

Jaja annars lycka till

Sa Göran Persson o sen satte han sig i jätteskuld - men idag verkar han vara väldigt free i alla fall.

Gör som Godsägare Pavan Persson - go for it man
Citera
2023-03-19, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanLilja
Jodå vi har räknat, både med driftkostnad som de har hög pga bastu och direkt verkande el.
Men jag sätter in en luft/vatten till inköpspris.

Arbetslöshet är inget att oroa sig för i mitt yrke, företag skriker och drar i oss för att anställa. Vi är minst 1 man för kort på mitt jobb, kanske 2.
Fick precis igenom 10% löneökning och frugans jobb är också rätt säkert. Inte minst kommer hon att ha väldigt goda recensioner och kontakter.

Du bör nog faktiskt vara beredd på lite arbetslöshet nu, vi går troligtvis in i det största raset på 100 år.
Väldigt många typer av konsumtion och investeringar kommer helt stanna.
Citera
2023-03-19, 23:08
Medlem
SBAB kan jag rekommendera, inget tjafs, inga konstigheter, snabba svar, bra hemsida, vettiga räntor.
Citera
2025-07-09, 10:39
Medlem
Kommer ta mitt 1a bolån här inom kort(1 sept)

Har nordea idag, är förmånskund med allt samlat där pension, fondspar, sparkonto, personkonto.

Ringer för att få ett riktmärke på ränta, tyvärr din handläggare återkommer bla bla hon har tid... 29/7 vill du ha den..

Utgångsmässigt tänker jag att man borde få bättre ränta med 1 eller 0% amortering samt medel på kontot att lösa in hela bostaden om det behövs.

Som det känns nu skulle ja lika gärna flytta allt till en annan bank..

Vad tror ni förhandlingsmässigt som har lite mer erfarenhet än jag?

Bostadens totala värde 600.000kr
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in