2012-11-08, 21:11
Bannlyst
Gin & Tonic med is slår aldrig fel såhär under de mörkare årstiderna
Citera
2013-01-21, 16:38
Medlem
knekt sparvs avatar
Pappa påpekade härom veckan att han tycker att GT är en sommardryck, men jag kan inte riktigt hålla med. Vad tycker Flashback?
Citera
2013-01-21, 20:58
Medlem
bobhnuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knekt sparv
Pappa påpekade härom veckan att han tycker att GT är en sommardryck, men jag kan inte riktigt hålla med. Vad tycker Flashback?

Nej, den fungerar utmärkt oavsett årstid.
Citera
2013-01-26, 00:05
Medlem
StraightShooters avatar
Alltid tyckt att en G & T är en dryck man tar på resande fot såsom på ett flygplan på väg till solen, men nu har den etablerat sig stabilt bland drinkar jag blandar hemma. Självklart med Gordon's Gin och Schweppes Tonic Water.
Citera
2013-01-26, 09:09
Medlem
Germanofils avatar
GT är för mig en dryck som ska förtäras i tropikerna.När man sitter på verandan i en gammal kolonialvilla och blickar upp mot den afrikanska stjärnhimlen och sippar på en välblandad GT. Den känslan är det inte mycket som slår!
Citera
2013-01-28, 18:05
Medlem
Chester.Molesters avatar
Drack en hel del gin för något år sedan. Vanligtvis blandade jag ginen med russian schweppes och krusbärscider. Smaken påminde om piggelin. Tyvärr har jag svårt för denna ''drink'' nu efter en på tok för grisig fylla.
Citera
2013-01-29, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
GT är för mig en dryck som ska förtäras i tropikerna.När man sitter på verandan i en gammal kolonialvilla och blickar upp mot den afrikanska stjärnhimlen och sippar på en välblandad GT. Den känslan är det inte mycket som slår!
Då är du ju tillbaka vid ursprungsanvändningen, tonic mot malarian och gin mot galenskapen!
Citera
2013-01-29, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Till alla GT-fantaster som inte testat detta, se hit!

1. Nedlåt er inte att använda någon annan Tonic än Schweppes!
2. Om ni brukar använda citron i er GT, använd lime istället, ger en mycket friskare smak!

Sen RIKLIGT med is, men det behöver väll knappast påpekas

Britvic's tonic är inte dum om man kan hitta den. Såldes tidigare på Hemköp/Willy i 8-pack 150ml-burkar (flygstorlek) för runt 40kr. Dyrt literpris, men mycket behändigt att ha i dryckeskylen. Till och med Netto hade dem som kampanjprodukt, köpte några lådor när de dumpade ut dem för halva priset efter ett tag.

Lime är bättre än citron om man nu skall citruskontaminera sin GT.
Citera
2013-02-19, 22:59
Medlem
Hajafintens avatar
Stötte på en drink som liknar en Tom Collins men istället för sodavatten så användes cola.

Någon som vet namnet på drinken? Vill kunna beställa den nästan gång jag är ute för den var förjävla god. Är det en vanlig variant eller bara nån speciell för stället?
Citera
2013-02-20, 20:53
Medlem
Weldox Juniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Till alla GT-fantaster som inte testat detta, se hit!

1. Nedlåt er inte att använda någon annan Tonic än Schweppes!
2. Om ni brukar använda citron i er GT, använd lime istället, ger en mycket friskare smak!

Sen RIKLIGT med is, men det behöver väll knappast påpekas

Nu kanske man är sist på bollen som vanligt, men testa blanda med GrapeTonic (Den med svart etikett), och vill man vara lite häftigare så kasta i lite limesaft och en klyfta lime.
Citera
2013-03-20, 21:27
Medlem
moarlemonpledges avatar
Måste hoppa in i den här tråden. Var 18 (är 19 nu) när jag drack en GT för första gången, och var helt såld! Maken till godare dryck går ej att finna.

Brukar be om den minsta citron/lime-skiva de har i baren när jag beställer, blir inte gott när man bara känner citrussmaken. Räcker med att klämma lite lätt på skivan så att två-tre droppar kommer ner i glaset, varpå man kan slänga i skivan bara för att få lite färg till drinken. Funkar riktigt bra för mig.

Ang märke måste jag säga att den godaste GT jag druckit är gjord på Star Gin
Har smakat med flertalet andra märken, men de har inte samma enkla smak som Star:en, och det slutar med att drinken känns tung på nåt sätt.

Har även en flaska Bombay Saphire, och den är nog den godaste jag druckit hittills. Brukar köra 3 delar Bombay och 1 del tonic för att få en riktigt god drink (den är ju god att dricka ren också, men man vill ha lite bubbel från tonicen).
Senast redigerad av moarlemonpledge 2013-03-20 kl. 21:42.
Citera
2013-03-20, 21:57
Medlem
Fyr4ns avatar
Någon som har tips på andra drinkar än GT och Gin russian med ett sorts virke?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in