• 2
  • 3
2023-05-21, 16:47
Medlem
bcuninstaller
rkill
Free Download Manager
Jellyfin
Citera
2023-05-25, 14:34
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Jag har nu gått tillbaka till PC efter att ha kört Mac i över 10 år, så jag undrar vilka program jag behöver skaffa, vilka som är bäst.
T.ex. så kommer jag ihåg att jag körde VLC för och kolla på filmer med och använde Winamp för och lyssna på mp3 och google chrome som webläsare.
Är det fortfarande något och ha? Eller räcker det med dom programmen man fick till Windows 10 som jag har?
Så lite tips för måsten man skall ha i sin PC hade uppskattas, gärna gratisgrejer...
VLC kan spela upp även musik så laddar man hem den så behöver man inte ladda ner Winamp utöver detta.
Citera
2023-05-25, 17:11
Medlem
Folketstempels avatar
Köper man en laptop med windows så får man bloatware för 10 000:-
Köper man en MacBook så slipper man dem och även installera tex en pdf-läsare fast då kostar en laptop 50 000:-

Fast MacOS har fått skarpare ARM processorer nu för tiden, så det kan väga upp beroende på modell.
Om man inte fattar något så trycker man på Microsoft store om en fil inte kan öppnas, så löser det sig automatiskt den vägen.

Omöjligt att misslyckas år 2023.
Citera
2023-05-25, 17:22
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Köper man en MacBook så slipper man dem och även installera tex en pdf-läsare fast då kostar en laptop 50 000:-

Fast MacOS har fått skarpare ARM processorer nu för tiden, så det kan väga upp beroende på modell.
Om man inte fattar något så trycker man på Microsoft store om en fil inte kan öppnas, så löser det sig automatiskt den vägen.

Eller så laddar man ner en ren Windows från Microsoft på en USB och blåser bort datortillverkarens bloatware så slipper man lägga så mycket mera pengar på en Macintosh.
Citera
2023-05-25, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel

PDF-läsare finns ju inbyggt i Windows, är du hög?

Utöver det handlar det mycket om vilken dator du köper. Köper du skräp för 10k som många gör så kan du räkna med bundleware.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in