2023-03-17, 14:56
Medlem
bridgeblandnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Kolla på Ski Classics då. Där har de inga teknikzoner och ger tävlingar med tävlande som kryper och skiter fram i spåret. Förbjud dubbelstakning säger jag.
Ski Classics är masstart och tramsigheter med team. Om möjligt ännu mer ointressant att se.
Citera
2023-03-17, 15:00
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridgeblandning
Ski Classics är masstart och tramsigheter med team. Om möjligt ännu mer ointressant att se.

Tog det exemplet för att visa hur illa det kan bli när de inte ens försöker att bevara olika stilars signum. Personligen skulle jag vilja utveckla längdåkningen på samma sätt som simningen med diagonal, stakning och skejt som tre olika discipliner. Att ha längre tid mellan intervallstarterna låter riktigt tråkigt. Startmomentet tar alldeles för lång tid redan nu.
Citera
2023-03-17, 15:02
Medlem
bridgeblandnings avatar
Citat:
Tog det exemplet för att visa hur illa det kan bli när de inte ens försöker att bevara olika stilars signum. Personligen skulle jag vilja utveckla längdåkningen på samma sätt som simningen med diagonal, stakning och skejt som tre olika discipliner. Att ha längre tid mellan intervallstarterna låter riktigt tråkigt. Startmomentet tar alldeles för lång tid redan nu.
Jag menade att loppen med intervallstart är för korta, särskilt på herrsidan. 10 km är på tok för kort.
Citera
2023-03-17, 15:04
Medlem
Citat:
Jag menade att loppen med intervallstart är för korta, särskilt på herrsidan. 10 km är på tok för kort.
Ja, varför ökade man inte damernas korta lopp till 15 km, istället för att minska herrarnas till 10 km?
Citera
2023-03-17, 15:05
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Om man varit med länge minns man hur urtråkiga 50 km intervallstart var och hur otroligt orättvist det kunde bli när vissa åkare fick rygg på en överlägsen segrare som i långa tåg drog fram andra hängåkare till platser de aldrig hade klarat om de tvingats åka för sig själva.
Citera
2023-03-17, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totentanz
Fler startande än i publiken.

Ha, ha. Den var kul.

Jag valde också att inte se loppet. Blev nog inget tittarrekord på ViaPlay.
Citera
2023-03-17, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Då var det fristil. Helt OK av Märta idag.

Hon fick ju tydligen stryk t.o.m. av Hagström som är en kass distansåkare.
Citera
2023-03-17, 15:18
Medlem
Citat:
Är inte Claudel en fristilsåkare?

Var det falska nyheter att hon vann sista etappen i TdS?

Att åka uppför en alptopp är inte längdskidåkning det är höjdskidåkning. Så nog är denna Claudel överskattad som längdskidåkare.
Citera
2023-03-17, 15:20
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Att åka uppför en alptopp är inte längdskidåkning det är höjdskidåkning. Så nog är denna Claudel överskattad som längdskidåkare.

Snarare du som är överskattad. Claudel har ju en andraplats från Les Rousses också.
Citera
2023-03-17, 15:23
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D

Var det höjdskidåkning här också då?

https://www.fis-ski.com/DB/general/results.html?sectorcode=CC&competitorid=184250&rac eid=41594
Citera
2023-03-17, 15:26
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Fast det är ju lite lättare att ta poäng numera, idag lär det väl räcka med att ta sig i mål?

Jo ganska mycket lättare t.o.m.

Men med Lindströms placering idag har vi 20 st som varit topp-30. Om två av Hansson, Olsson, Näslund, Ingesson klarar kvalet imorgon är rekordet slagit även med de gamla poängssystemet.
Citera
2023-03-17, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Riktigt bra av Truls och Leo. En del ytterligare gjorde det bättre än förväntat, Simon och Oskar tänker jag på. Däremot var Calle en missräkning. Nu fick han åka klassiskt som han önskar och ändå…. Men han slog en av norrmännen i alla fall.

Absolut kunde det gått bättre, men det är tajt i toppen och han är "bara" 16 sek från pallen. Det är ingen evighet med den öppningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in