2023-03-17, 14:39
Medlem
Neofytens avatar
Tur vi har svensk dominans på damsidan iaf!
Citera
2023-03-17, 14:41
Medlem
Green-Spirits avatar
Dumma tränarna som inte sagt till Calle att man inte ska tjurrusa från början...
Citera
2023-03-17, 14:41
Medlem
Fredrik 34A igen!!! HAHAHAHA
Citera
2023-03-17, 14:42
Medlem
Bra att Calle testade och gav det en chans idag iallafall
Citera
2023-03-17, 14:43
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masssen
Fredrik 34A igen!!! HAHAHAHA
Han har alltid valt fel skidor?!
Citera
2023-03-17, 14:43
Medlem
"Calle har ödelagt en hel karriär med dåliga öppningar" Pål Golberg i NRK radio.

NRK-reportern ältar vidare och lyfter samma sak med alla norrmän han intervjuar. Ungefär lika stort fokus som på den norska insatsen. Provokativ typ, men med total dominans i spåret får man hitta andra vinklar och då ligger nedvärderande attityd alltid nära till hands för norrmän.
Citera
2023-03-17, 14:44
Medlem
bridgeblandnings avatar
Följer inte helgens tävlingar. Det är slut med det nu. Droppen var de tio norrmännen i Holmenkollen förra helgen. Sporten är snart död och tävlingarna är helt ointressanta att följa nuförtiden. Masstarter, alldeles för korta intervallstarter, jipposprint, jippostafetter, teknikzoner, skidbyten... Tomma läktare och tråkiga, korta banor. Och som om det inte vore nog - amatörmässiga tv-produktioner med totalt okunniga pajaser till kommentatorer. Säg till när det blir riktig längdåkning med individuell start och långa slingor i skogen så kanske jag tittar igen.
Citera
2023-03-17, 14:45
Medlem
Riktigt bra av Truls och Leo. En del ytterligare gjorde det bättre än förväntat, Simon och Oskar tänker jag på. Däremot var Calle en missräkning. Nu fick han åka klassiskt som han önskar och ändå…. Men han slog en av norrmännen i alla fall.
Citera
2023-03-17, 14:47
Moderator
Schlesiens avatar
Leo Skillingaryd står som 19:e, 71 sek efter. Kommer han få strafftillägg på det? Eller böter?
Citera
2023-03-17, 14:47
Medlem
Harald99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridgeblandning
Följer inte helgens tävlingar. Det är slut med det nu. Droppen var de tio norrmännen i Holmenkollen förra helgen. Sporten är snart död och tävlingarna är helt ointressanta att följa nuförtiden. Masstarter, alldeles för korta intervallstarter, jipposprint, jippostafetter, teknikzoner, skidbyten... Tomma läktare och tråkiga, korta banor. Och som om det inte vore nog - amatörmässiga tv-produktioner med totalt okunniga pajaser till kommentatorer. Säg till när det blir riktig längdåkning med individuell start och långa slingor i skogen så kanske jag tittar igen.

Jag skriver under i bitterheten till fullo. Man tittar för att "man alltid gjort det".
Men nog vart det bättre förr i det här fallet.
Citera
2023-03-17, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Leo Skillingaryd står som 19:e, 71 sek efter. Kommer han få strafftillägg på det? Eller böter?

Ska vara böter för missad transponder om jag förstått saker rätt
Citera
2023-03-17, 14:53
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridgeblandning

Kolla på Ski Classics då. Där har de inga teknikzoner och ger tävlingar med tävlande som kryper och skiter fram i spåret. Förbjud dubbelstakning säger jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in