• 1
  • 2
2023-03-15, 23:45
Medlem
Jag har av misstag gjort en tjej jag dejtat i ca 2 månader gravid. Hon använde/använder minipiller, enligt egen utsago, tror inte hon ljuger men vem fan vet.

Vi är båda 30+ och redan innan hon fick positivt gravtest hade jag bestämt mig för att avsluta relationen.

Vad fan ska jag göra? Jag vill inte ha barn med henne. Samtidigt får jag enorma skuldkänslor eftersom hon verkar desperat efter att få barn och ser detta som "hennes sista chans". Hon har uttryckt suicidala tankar kring om hon tvingas göra abort eller bli ensamstående.

Jag har inget emot att skaffa barn, men jag har varken tillräckliga känslor eller känner tillräcklig attraktion för att få detta att fungera.
Citera
2023-03-15, 23:50
Medlem
Nickeess avatar
Hon har lurat dig. Grattis TS, du ska bli pappa.
Citera
2023-03-15, 23:57
Medlem
Gardenhose88s avatar
Grattis du kommer bli pappa
Citera
2023-03-15, 23:59
Medlem
Det positiva är att du bara behöver betala underhållsbidrag tills barnet fyller 21år.
Citera
2023-03-16, 00:05
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdoko
hon verkar desperat efter att få barn och ser detta som "hennes sista chans". Hon har uttryckt suicidala tankar kring om hon tvingas göra abort eller bli ensamstående.

.

Ibland straffar det sig att tänka med snorren, vilket du tycks ha gjort, och det låter inte som en rolig framtid varken för dig, henne eller ert kommande barn.
Tyvärr.

Vet inte hur du/ni ska kunna göra det bästa möjliga av situationen.
Citera
2023-03-16, 00:11
Medlem
S.O.Stolps avatar
Att bli med oönskat barn är du inte ensam om. Det blir i vanliga fall ett liv med barn varannan vecka och en massa planerande och dividerande inför varje storhelg och lov osv. Det är jobbigt men brukar lösa sig.

Vad som är oroväckande är hennes suicidala tankar kring att "bli ensamstående".
Citera
2023-03-16, 00:14
Medlem
Gabbegy000s avatar
Grattis! Dags att ta konsekvensen av ditt handlande bara att ta hand om barnet. Ta och gift dig blir det lättare. Lycka till
Citera
2023-03-16, 00:24
Medlem
LemPicas avatar
Du behöver inte vara tillsammans med mamman om du inte vill så klart.
Fattar att det inte känns optimalt att få barn med någon du inte älskar, men du kan inte tvinga någon att göra abort.
Gör slut, ta ditt ansvar som förälder och gör ditt bästa för att samarbeta kring ert föräldraskap.
Citera
2023-03-16, 00:32
Medlem
S.Jorgens avatar
Det enda en barnlös 30-årig kvinna tänker på är att skaffa barn.
Spelar igen roll med vem, så pass stark är den biologiska klockan. Egoistisk? Javisst!

Var är samtyckeslagen nu? Två liv blir förstörda på grund av en desperat tjej/kvinna som har lagen på sin sida.

Givetvis har hon inte ätit p-piller sen hon var 25.
Citera
2023-03-16, 00:33
Medlem
over9ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbegy000
Grattis! Dags att ta konsekvensen av ditt handlande bara att ta hand om barnet. Ta och gift dig blir det lättare. Lycka till
Där kom den. Betahanar som tycker mannen får skylla sig själv, trots att han haft sex med kvinnan på premissen att hon tar preventivmedel. Pinsamt att läsa.
Citera
2023-03-16, 00:38
Medlem
nimbras avatar
Ta emot barnet, du kommer inte att ångra dig, väx upp.
Citera
2023-03-16, 00:41
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poteter
Det positiva är att du bara behöver betala underhållsbidrag tills barnet fyller 21år.

Ta vårdnaden själv och plocka in dom pengarna själv säger jag!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in