Hej ska köpa bostadsrätt inom snar framtid har runt 400000kr ock siktar på en lägenhet runt 2-2250000kr helst mindre om jag har tur. Har dock inte skaffat lånelöfte än pga av kreditupplysningen som kommer med det. Undrar om jag ska använda mig av sidor som
https://www.compricer.se för att jämföra flera banker med 1 kreditupplysning (ni kan gärna komma med mer förslag som compricer sidor). Jag har tänkt iaf att jag ska göra det och ta banken med den billigaste räntan dom kan lova mig, och sedan efter jag har skaffat bostadsrätten och nu står i skuld till banken, börja knacka på hos flera banker och fråga om dom vill ta över mitt bolån med lägre ränta och gå vidare till andra banker och fortsätta tills jag får en relativ bra ränta.
Är det såhär jag ska gå tillväga?
Har hört att det inte spelar någon roll vad du tar för bolån i början bara du får lånet och sen kan man börja förhandla med andra banker.
Jag står bra enligt alla bolånekalkyler och har inga skulder, betalningsanmärkningar och har fast jobb etc. Klarar även av att betala en högre ränta om det skulle bli så av någon anledning. även fast det är just det jag försöker undvika.
Tack i förhand för all hjälp.