2025-05-24, 10:57
Medlem
icons avatar
Klara är alldeles för mitt uppe i en livskris för att kunna navigera i att ha en podd som bygger på att dela med sig av sitt liv. Vore en sak om hon var utan barn att ha ansvar för men nu ser det inte ut så. Hon borde spara alla sina insikter om sig själv och det hon varit med om tills det gått ett tag längre. Framförallt tills hennes barns vardag är helt trygg och förutsägbar. Använda podd och insta som arena för terapeutisk process och bekräftelse är bara skadligt i det skedet hon är i. Leder till en allt annan än greppbar tillvaro för barnen som såklart påverkas av hennes mående. Hennes pågående process borde vara hennes egen ihop med ev terapeut och några få nära. Inte något hon bjuder ut till alla som vill läsa, titta och lyssna på.
Citera
2025-05-24, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaksmularen
Bra exempel på hur fel relation och livssituation kan förgifta oss alla.

Kjell har stängt sitt insta men när det fortfarande var öppet kollade jag lite på hans inlägg. Var flera som typ gjorde lite narr av/förminskade Klara. Typ kaoset efter hennes matlagningsvideos han fick städa upp och det var gjort med en ton och ett minspel som inte kändes sådär superhärligt humoristiskt och varmt direkt.

Sen har hon pratat så mycket om i podden på sistone att hon vill ha kul och skratta, att hon blomstrar i att få känna sig uppskattad. Underförstått då har det inte skrattats eller haft speciellt kul hemma hos dem, och hon har nog inte känt sig speciellt uppskattad. När ens kreativa sida blir narrad som ett stort problem och kaos. Dessutom verkar han haft ett jävla temperament och ilska. Klart man i allt detta formar frustrerade, kanske destruktiva beteenden, dricker för mycket alkohol, går med ångest som blir som varbölder som inflammerar kroppen.

Fast hon har ju också snackat skit om honom väldigt mycket i sina poddar, babblat om hur värdelös han är som inte hittar bilnycklar och gud vet vad. Raljerar över att han är ”gammal”. Även väldigt mycket på insta. Har tänkt så många gånger att fy vad deppigt att porträttera sin partner så respektlöst.
Sammanfattningsvis, de har båda lagt upp osköna grejer om varandra hur länge som helst, hon dock i väldigt större kanaler. Men det tycker jag inte är skäl att dra ladd hemma t ex. Tycker båda verkar vara extremt osäkra människor som hade mått
Väldigt bra av att inte vältra sig i uppmärksamhet (ffa Klara då). Om inte Frida tar Tabberaset o springer fort som fan kommer den nog dö ut, går ju knappt att lyssna på längre. Senaste avsnittet gjorde fan ont!
Citera
2025-05-24, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icon
Klara är alldeles för mitt uppe i en livskris för att kunna navigera i att ha en podd som bygger på att dela med sig av sitt liv. Vore en sak om hon var utan barn att ha ansvar för men nu ser det inte ut så. Hon borde spara alla sina insikter om sig själv och det hon varit med om tills det gått ett tag längre. Framförallt tills hennes barns vardag är helt trygg och förutsägbar. Använda podd och insta som arena för terapeutisk process och bekräftelse är bara skadligt i det skedet hon är i. Leder till en allt annan än greppbar tillvaro för barnen som såklart påverkas av hennes mående. Hennes pågående process borde vara hennes egen ihop med ev terapeut och några få nära. Inte något hon bjuder ut till alla som vill läsa, titta och lyssna på.

Det där är verkligen sant, om man inte har barn drabbas ju ingen oskyldig av det. även om det förmodligen aldrig är en bra idé att gå online och göra sig totalt omöjlig. Men barn i bilden, och med den historien som det här paret har som de skickat till en tingsrätt att alla kan läsa det så är det som gjort för total katastrof och även om hon själv inte fattar det så borde väl "kollegorna" fatta det. Och igen, att Frida är en del av det här och uppmuntrar det går inte ens att fatta logiken i.
Tabberaset lär ju inte överleva många avsnitt till om de fortsätter såhär, och som nån skrev så är Frida smart så tar hon det och springer.
Citera
2025-05-24, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickenz
Skulle vara väldigt konstigt om hennes vänner inte visste om detta. Men tänker även att Klara ballade ut och vissa vänner (Sofi Fahrman och Tove) fick kalla fötter och kickade henne ut från ELLE-podden…

När slutade hon där? Gav de nån förklaring?
Citera
2025-05-24, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worldofwcswed
När slutade hon där? Gav de nån förklaring?

De svarade på poddens insta för 5v sedan att hon var sjukskriven, hade för mig att det stod med 75% men det ser jag inte nu. Jag har aldrig hört eller sett det från Klara själv men hon verkar bara vara sjukskriven från podden Magasinet. Jag tror inte att T och S ”sparkat” henne men inte heller att hon kommer tillbaka.
Citera
2025-05-24, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
De svarade på poddens insta för 5v sedan att hon var sjukskriven, hade för mig att det stod med 75% men det ser jag inte nu. Jag har aldrig hört eller sett det från Klara själv men hon verkar bara vara sjukskriven från podden Magasinet. Jag tror inte att T och S ”sparkat” henne men inte heller att hon kommer tillbaka.

Klara var medborgare de första avsnitten i ELLE-podden och sedan försvann jonbytarna förklaring. Hon tog även bort på sin Instagram att ELLE-podden är hennes jobb utan har enbart Tabberaset. Varken poddkollegorna Sofi/Tove eller Klara nämnde något om detta i ELLE-podden respektive Tabberaset utan svar på fråga togs förstauppställningen för 2v sedan i ELLE-podden. Jag tror att ELLE snabbt som attan inte ville ha någon i sin första podd som går igenom skilsmässa med domstolsförfaranden samt som knarkar… väldigt emot deras image.

Klara tog aldrig farväl från podden eller förklarade att nu ska hon sjukskriva sig och enbart köra en annan podd, utan verkligen bara försvann en dag från ELLE-podden.
Citera
2025-05-24, 19:52
Medlem
Citat:
Klara var medborgare de första avsnitten i ELLE-podden och sedan försvann jonbytarna förklaring. Hon tog även bort på sin Instagram att ELLE-podden är hennes jobb utan har enbart Tabberaset. Varken poddkollegorna Sofi/Tove eller Klara nämnde något om detta i ELLE-podden respektive Tabberaset utan svar på fråga togs förstauppställningen för 2v sedan i ELLE-podden. Jag tror att ELLE snabbt som attan inte ville ha någon i sin första podd som går igenom skilsmässa med domstolsförfaranden samt som knarkar… väldigt emot deras image.

Klara tog aldrig farväl från podden eller förklarade att nu ska hon sjukskriva sig och enbart köra en annan podd, utan verkligen bara försvann en dag från ELLE-podden.

Du har nog helt rätt. De var smarta nog att se vad som var på gång och ta avstånd, antar jag.
Citera
2025-05-24, 20:48
Medlem
Citat:

Jag tror S och T var snälla och hjälpte till med att styra upp ”dealen” att Klara fick sjukskriva sig från just ELLE-uppdraget. Då kan hon ju fortsätta med sina egna jobb t ex Tabberaset. I praktiken kunde hon ju bara ha slutat men det här fixade ju säkra intäkter ett tag framöver. Det som inte passar in är att Klara själv inte ”spelar med” - hon borde ju ha kvar länken på sin insta som magasinet har kvar hennes namn.

Rörig historia men det har väl inte gått någon i hennes närhet förbi att det är så - säkert är det kompisar som ställer upp på olika sätt men som kanske samtidigt inte riktigt är med på hennes narrativ och vad hon väljer att göra. Uppfattar inte att hennes omgivning är chockade över att få veta att hon blivit utsatt för våld i hemmet, då hade de agerar annorlunda.
Citera
2025-05-24, 23:11
Medlem
Vill inte läsa snasket i vårdnadstvisten men har svårt att tro att de skulle välja att hellre fläka ut massa info om en dysfunktionell familjevardag med narkotikabruk och misshandel och potentiella soc-utredningar i rätten än att någon av dem får hacka i sig att förlora några hundratusen när de sålt villan? Det låter ju som att detta är resultatet av en kombination av risig relation, halvkändisskap, gränslöst beteende, ekonomisk press av att ”jobba” som influencer dålig rådgivare/vänner och narcissism
Citera
2025-05-25, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Vill inte läsa snasket i vårdnadstvisten men har svårt att tro att de skulle välja att hellre fläka ut massa info om en dysfunktionell familjevardag med narkotikabruk och misshandel och potentiella soc-utredningar i rätten än att någon av dem får hacka i sig att förlora några hundratusen när de sålt villan? Det låter ju som att detta är resultatet av en kombination av risig relation, halvkändisskap, gränslöst beteende, ekonomisk press av att ”jobba” som influencer dålig rådgivare/vänner och narcissism

Man undrar ju också hur mycket samma skrot och korn Frida är som försvarar. De har ju varit som ler och långhalm samtidigt som Frida nu verkar vara mycket mån om att poängtera andra bästisar från längre tillbaks. Men de hängde ihop konstant, intensivt, och någon var ju i krukorna med Klara.
Citera
2025-05-25, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday

Ja även om det skulle vara pengar så kan det inte vara så mycket pengar i villan att det är värt det här? Det är väl massa lån med på den också så det kan ju inte vara så myxker över att det är värt att göra såhär för. Jag har läst men av det som fanns så är det nästan bara sånt som är dåligt för Klara att folk får reda på och den enda förklaringen hittills jag kan tro stämmer varför hon och hennes rådgivning/vänner tyckt att det här ska ut till allmän beskådan är det dus skriver.
Citera
2025-05-27, 07:49
Medlem
I senaste avsnittet av Tabberaset säger Klara att hennes ”ras” är att det som händer i hennes liv just nu är så fruktansvärt sorgligt…

Ja det tycker vi med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in