Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-23, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickenz
Får känslan av att hon inte har mycket jobb på gång. Dels sa hon i sin tidigare podd TrettioPlusTrevar att hon behövde mer uppdrag, sedan slutade väl hon på morgonen radioprogrammet, hon verkar ha hoppat av nya ELLE-podden med Sofi Fahrman och nu sjukskriven med endast Tabberaset kvar. Tycker hon är rolig men lite too much i Tabberaset på senaste…

Tycker allt känns väldigt märkligt - hon måste ju fakturera ELLE och skulle hon då hoppa av det och köra Tabberaset om hon var sjukskriven till 50%? De här två poddarna kan ju inte tillsammans utgöra heltidsarbete enligt FK. Tror mer att hon är fimpad av ELLE delvis för att formatet passar bättre med två programledare och en gäst.

Lyssnade på 30+ några gånger och såg kommentar om att flera tyckte att Klara pratade för mycket. Lyssnade på sista Tabberaset och då verkar de ha fått samma feedback och att det är för mycket snack om universum. Sen pratar hon iallafall nästan hela tiden om typ universum och har av någon anledning som dotter med sig. Hon kanske skulle passa bättre i en podd där den andra personen är intresserad av det hon pratar om, det uppfattar jag inte att Frida direkt är.
Citera
2025-04-23, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Tycker allt känns väldigt märkligt - hon måste ju fakturera ELLE och skulle hon då hoppa av det och köra Tabberaset om hon var sjukskriven till 50%? De här två poddarna kan ju inte tillsammans utgöra heltidsarbete enligt FK. Tror mer att hon är fimpad av ELLE delvis för att formatet passar bättre med två programledare och en gäst.

Lyssnade på 30+ några gånger och såg kommentar om att flera tyckte att Klara pratade för mycket. Lyssnade på sista Tabberaset och då verkar de ha fått samma feedback och att det är för mycket snack om universum. Sen pratar hon iallafall nästan hela tiden om typ universum och har av någon anledning som dotter med sig. Hon kanske skulle passa bättre i en podd där den andra personen är intresserad av det hon pratar om, det uppfattar jag inte att Frida direkt är.

Jag älskade deras podd förut men kan inte lyssna längre pga Klaras flum. Känns att de är två personer som kör varsin monolog just nu. Slutade lyssna när Frida pratade om sin svåra PMS och Klara började dilla om Venus och Saturnus position bla bla bla…
Citera
2025-04-23, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannypannymanny
Jag älskade deras podd förut men kan inte lyssna längre pga Klaras flum. Känns att de är två personer som kör varsin monolog just nu. Slutade lyssna när Frida pratade om sin svåra PMS och Klara började dilla om Venus och Saturnus position bla bla bla…

Uppskattar ändå att de är så öppna och ärliga med vad som pågår i livet. Det känns väldigt relevant och är väl det som är deras grej. Är väl bättre än att låtsas och dölja att man går igenom saker. Därför lyssnar jag på deras podd!
Citera
2025-04-23, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaksmularen
Uppskattar ändå att de är så öppna och ärliga med vad som pågår i livet. Det känns väldigt relevant och är väl det som är deras grej. Är väl bättre än att låtsas och dölja att man går igenom saker. Därför lyssnar jag på deras podd!

Men självklart, det är därför jag har uppskattat podden. Men tycker att Klaras prat om övernaturliga saker har eskalerat på ett sätt som gör att jag inte alls kan relatera och det är vad som gjort att jag tappat intresset helt. Jag tänker som Frida att pms är ett faktiskt och svårt problem och det blir då i mina ögon väldigt oseriöst när Klara menar att det beror på planerarnas position osv
Citera
2025-04-23, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannypannymanny

Hahaha…har bara lyssnat på senaste tiden men hon låter som en nyfrälst flummis. Precis som du skrev är det som två monologer och Klara har dessutom väldigt långrandiga utläggningar för att komma till poängen med sina historier. Jag trodde nog att känslan i podden skulle vara ”skönt häng” men tycker att det skaver på olika sätt istället för att vara intressant och underhållande.
Citera
2025-04-24, 22:36
Medlem
Citat:

Det har jag inte ens tänkt på men klart att ELLE har fimpat Klara, som du säger passar formatet för max två personer som intervjuar en tredje. Hon lär ju ha fått mer betalt för 30+ eller ELLE-podden än Tabberaset. Dock verkar det som om ELLE först tog henne på kontrakt då hon finns med på poddbilden men blev väl dumpad sen efter några avsnitt. Trodde dock inte Sofi och den andra tjejen skulle fortsätta podda utan Klara pga deras vänskap - de verkar nära.
Citera
2025-04-25, 23:36
Medlem
Såg bilder fr ELLE-galan & jooo även Tove lär gå på Ozempic
Citera
2025-04-25, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel99
Såg bilder fr ELLE-galan & jooo även Tove lär gå på Ozempic

Såg varken henne eller Klara, var Klara där ? Men gud vad det syns på folk som tappat mycket vikt på kort tid oavsett metod att de plötsligt ser så gamla ut. Huden hänger liksom av ansiktet och vid armhålorna där brösten satt och likadant kring knäna.
Citera
2025-04-26, 14:12
Medlem
Halva tabberaset består av reklam ???
Citera
2025-04-26, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickenz
Det har jag inte ens tänkt på men klart att ELLE har fimpat Klara, som du säger passar formatet för max två personer som intervjuar en tredje. Hon lär ju ha fått mer betalt för 30+ eller ELLE-podden än Tabberaset. Dock verkar det som om ELLE först tog henne på kontrakt då hon finns med på poddbilden men blev väl dumpad sen efter några avsnitt. Trodde dock inte Sofi och den andra tjejen skulle fortsätta podda utan Klara pga deras vänskap - de verkar nära.

Ja men samtidigt är det ju något med formatet - tre ordinarie plus gäst lirar ju inte riktigt i podd. Fick intrycket från början att Magasinet skulle vara de 3 som pratade om trender/händelser men när Klara började försvinna kom alla gästerna. Jobb är ju jobb och finns det inte plats för alla tre så är det väl bara att acceptera även om man är vänner. Om det nu inte skulle vara en tillfällig lösning för att Klara är sjukskriven.

Byter ämne till ELLE-galan: Ex-Kjell lägger upp bild/story igår på Klara i sin virkade klänning och senare en bild på en sköldpadda med texten ”Ozempic? Ingen aning vad du pratar om”🙈 Kim & Kanye goes Huddinge!
Citera
2025-04-26, 22:26
Medlem
Citat:
Ja men samtidigt är det ju något med formatet - tre ordinarie plus gäst lirar ju inte riktigt i podd. Fick intrycket från början att Magasinet skulle vara de 3 som pratade om trender/händelser men när Klara började försvinna kom alla gästerna. Jobb är ju jobb och finns det inte plats för alla tre så är det väl bara att acceptera även om man är vänner. Om det nu inte skulle vara en tillfällig lösning för att Klara är sjukskriven.

Byter ämne till ELLE-galan: Ex-Kjell lägger upp bild/story igår på Klara i sin virkade klänning och senare en bild på en sköldpadda med texten ”Ozempic? Ingen aning vad du pratar om”🙈 Kim & Kanye goes Huddinge!

Hon verkar törsta så efter att få visa upp sig för någon som tycker hon är snygg. Kjell tyckte väl det till en början. Och sen när inte det räckte så skrev hon om att de gick på sexklubb i Berlin där hon fick visa upp sig för publik och det var nyckeln till ett långt förhållande =O. Det räckte liksom inte med upplevelsen i sig utan det viktiga var att skriva om det och berätta för andra. Så törst efter att verka cool kanske. Nu är det ozempic, hängiga kinder och käkar, dansa och åma sig på Elle-galan rent paniskt.
Citera
2025-04-26, 22:29
Medlem
Det kan väl knappast vara något otalt mellan varken Elle (hon var ju uppenbarligen på galan, så utsparkad är hon knappast) eller med de andra poddarna, som hon hängde med och fixade sig med hemma hos Sofi innan hon gick på galan?

Men herregud vilken osäkerhet hon utstrålar i sin nyskilda kropp och livsbejakande stil. Tror hon mår riktigt risigt men en bra figur kan ju kännas tröstande ett tag isf oavsett om den är ozempic-relaerad. Jag har gillat henne sedan 1000apor-tiden, men det har slagit över till ett starkt ogillande, det är något med att hon uttrycker sig så självsäkert i sina kanaler men så uppenbart är extremt osäker i livet, trots tre barn med två fäder. Jag brukar annars alltid tycka att trebarnsföräldrar är mer grundade än andra föräldrar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in