2025-04-05, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolanda1
Sen att hon är matinfluencer och börjat ta ett aptitdämpande läkemedel 🙃
Visst måste hennes (fd?) podkollega Tove gissningsvis också använda Ozempic? Fan vad deppigt det är med bantande kvinnor 40+, smalhetsen tar liksom aldrig slut? På ngt sätt extra deppigt när det är personer med unga döttrar. Jag hade faen inte kunnat se min dotter i ögonen om jag opererade brösten och tog bantningsmedel.

Det har jag också tänkt men samtidigt tyckt att det känns off för Tove och som jag uppfattar henne som person - och plus att hon har en ung dotter som du skriver. Men antagligen är det så. Vad hände med att träna och vara fysiskt stark? Förstår att det är en game changer för överviktiga människor - men det är ju inte Tove och Klara.
Citera
2025-04-05, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolanda1
Sen att hon är matinfluencer och börjat ta ett aptitdämpande läkemedel 🙃
Visst måste hennes (fd?) podkollega Tove gissningsvis också använda Ozempic? Fan vad deppigt det är med bantande kvinnor 40+, smalhetsen tar liksom aldrig slut? På ngt sätt extra deppigt när det är personer med unga döttrar. Jag hade faen inte kunnat se min dotter i ögonen om jag opererade brösten och tog bantningsmedel.
Jag tänker lite på Frida Lund också, som ju pratat mycket om sina tidigare ätstörningar. Måste kännas dels lite sorgligt att se Klara banta och dels lite triggande.
Citera
2025-04-06, 08:50
Medlem
Jag tycker att det var konstigt att hon öht berättade om ozempic i podden - just med anledning av vad ni andra redan skrivit. Att hon använder ozempic lägger jag ingen värdering i, men sitta i en podd och att berätta det utan sen inte närmare problematisera saken tycker jag är naivt och nonchalant.

Jag tar själv ozempic (eller wegovy), har stor övervikt och jag tar det i kombination med medveten träning och kost - men jag skulle nog aldrig berätta det för kreti och pleti. I synnerhet inte utan problematisering i sammanhang där ätstörningsproblematik är ett aktuellt tema.
Citera
2025-04-06, 21:44
Medlem
Bantande mammor är väl ändå inget ovanligt? Det har väl varenda 70-80-90-talist haft, metoderna har varit olika men det har alltid varit närvarande? Det är förstås hyckleri, men alla bantade på 80-talet? Kanske därför det fortfarande sitter i hos dagens småbarnsmammor
Citera
2025-04-07, 00:00
Medlem
Ni som följer podden med Tove och Sofie, varför är Klara inte med i den podden längre? På hennes Instagram står det enbart Tabberaset, är hon sjukskriven från allt förutom Tabberaset?
Citera
2025-04-07, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Bantande mammor är väl ändå inget ovanligt? Det har väl varenda 70-80-90-talist haft, metoderna har varit olika men det har alltid varit närvarande? Det är förstås hyckleri, men alla bantade på 80-talet? Kanske därför det fortfarande sitter i hos dagens småbarnsmammor

De mammor som bantade förr var väl de som lagt på sig vikt till följd av barnafödande och klimakteriet t.ex. Klara är ju redan smal och här därmed inget behov av att ta preparat för viktminskning.
Citera
2025-04-07, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
De mammor som bantade förr var väl de som lagt på sig vikt till följd av barnafödande och klimakteriet t.ex. Klara är ju redan smal och här därmed inget behov av att ta preparat för viktminskning.

Känns som alla kvinnor oavsett ålder och generation alltid bantar, eller iallafall fokuserar på vikt. Den här kroppspositiva eran är väl över för klädmärken och hos allmänheten och nu är det tillbaka som det alltid varit. Läste krönika av Little Jinder som äter O för att bli av med kilon som inte försvinner, tycker att det är bättre att vara ärlig än skylla på prediabetes. Var som när gluten blev en allmän grej att undvika och alla ens tjejkompisar kunde tacka nej till tårta, bröd, pasta för man åt glutenfritt ”bara för hälsans skull”.

Vore verkligen intressant med ett poddavsnitt som handlar om kvinnor och vikt och hur det är en evig fråga - varför är det det? Varför äter folk med stl 42 O och går ner till stl 38? Mår man fysiskt bättre eller blir bara självkänslan bättre? Känner man sig snyggare? Mår man bättre av att tillhöra gruppen ”smala” än normalviktiga? Är det skönt att slippa stressen av att behöva träna och tänka på vad man äter?
Tror att det sista innebär att man får typ en kick i tillvaron - man lyckas med något men man behöver inte anstränga sig.
Citera
2025-04-10, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Känns som alla kvinnor oavsett ålder och generation alltid bantar, eller iallafall fokuserar på vikt. Den här kroppspositiva eran är väl över för klädmärken och hos allmänheten och nu är det tillbaka som det alltid varit. Läste krönika av Little Jinder som äter O för att bli av med kilon som inte försvinner, tycker att det är bättre att vara ärlig än skylla på prediabetes. Var som när gluten blev en allmän grej att undvika och alla ens tjejkompisar kunde tacka nej till tårta, bröd, pasta för man åt glutenfritt ”bara för hälsans skull”.

Vore verkligen intressant med ett poddavsnitt som handlar om kvinnor och vikt och hur det är en evig fråga - varför är det det? Varför äter folk med stl 42 O och går ner till stl 38? Mår man fysiskt bättre eller blir bara självkänslan bättre? Känner man sig snyggare? Mår man bättre av att tillhöra gruppen ”smala” än normalviktiga? Är det skönt att slippa stressen av att behöva träna och tänka på vad man äter?
Tror att det sista innebär att man får typ en kick i tillvaron - man lyckas med något men man behöver inte anstränga sig.

Såg att Frida Lund hade skrivit ett inlägg ang Smalast vinner-programmet på SVT (har inte sett själv) och poängterar att hon som tidigare ätstörd nu har en mer utvecklad hjärna och förstår och kan se helheten. Det måste vara så svårt dock när hennes jämnåriga kompisar fortfarande hårdbantar på diverse sätt ?
Citera
2025-04-11, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Såg att Frida Lund hade skrivit ett inlägg ang Smalast vinner-programmet på SVT (har inte sett själv) och poängterar att hon som tidigare ätstörd nu har en mer utvecklad hjärna och förstår och kan se helheten. Det måste vara så svårt dock när hennes jämnåriga kompisar fortfarande hårdbantar på diverse sätt ?

Ja verkligen och då faller ju det där med ”utvecklad hjärna” för det borde hennes jämnåriga vänner också ha. Sen krockat allt i deras podd tycker jag: de ska vara matintresserade vinälskare som pratar om allt och försöker komma till klok insikt och verkar iallafall Klara göra mycket för att passa in i ngn slags norm på ett sätt som 15-25 åringar gör. Det ska vara djupt när det passar men känns också väldigt ytligt.
Citera
2025-04-22, 23:01
Medlem
Nu är jag väl hård och kritisk men är det inte väldigt mycket ironi att Klara skrivit en bok som heter ”Relationsbibeln- För er som vill hålla ihop länge”?
Kvinnan har 2 misslyckade äktenskap bakom sig.
Citera
2025-04-23, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84
Nu är jag väl hård och kritisk men är det inte väldigt mycket ironi att Klara skrivit en bok som heter ”Relationsbibeln- För er som vill hålla ihop länge”?
Kvinnan har 2 misslyckade äktenskap bakom sig.
Tror aldrig hon var gift med Sundin. Men jo, det är kul med boken. Hennes äktenskap höll i sex år.
Citera
2025-04-23, 13:21
Medlem
Får känslan av att hon inte har mycket jobb på gång. Dels sa hon i sin tidigare podd TrettioPlusTrevar att hon behövde mer uppdrag, sedan slutade väl hon på morgonen radioprogrammet, hon verkar ha hoppat av nya ELLE-podden med Sofi Fahrman och nu sjukskriven med endast Tabberaset kvar. Tycker hon är rolig men lite too much i Tabberaset på senaste…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in