• 2
  • 3
2024-03-03, 14:28
Medlem
BevinLees avatar
Tacksam om någon kan klargöra tydligt för mig. Gärna någon som jobbar ibland o har lägsta aktivitetsstödet. Tycker detta är väldigt luddigt:

"Om du arbetar och får lön för en dag som du också deltar i programmet ska din ersättning för programmet minskas. För att du ska få rätt ersättning är det därför viktigt att du skriver i ansökan hur mycket du har tjänat och hur länge du har arbetat. Det gäller även om du har arbetat kväll eller natt efter ditt program."

1. Om man jobbar på timme, EXAKT från när kan man jobba för att inte aktivitetsstödet ska påveras?
Är det (start) vid midnatt natten fredag/lördag med (stopp) midnatt söndag/måndag?
2. Om jag jobbar en vardag då jag har aktivitetsstöd 223:-/dag låt säga 8 timmar. Förlorar jag då aktivitetsstödet för just den dagen (223:-) eller räknas lönen av från det totala aktivitetsstödet den månaden?
Senast redigerad av BevinLee 2024-03-03 kl. 14:35.
Citera
2024-03-03, 14:51
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Om du arbetar och får lön för en dag som du också deltar i programmet ska din ersättning för programmet minskas. För att du ska få rätt ersättning är det därför viktigt att du skriver i ansökan hur mycket du har tjänat och hur länge du har arbetat. Det gäller även om du har arbetat kväll eller natt efter ditt program.

Som det står där så deltar man inte i programmet när det är helg, varför det är fritt fram att arbeta helg.

Jag kommer att arbeta på Högskoleprovet (förhoppningsvis) och då få 2.400 före skatt.
Citera
2024-03-03, 22:05
Medlem
BevinLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Som det står där så deltar man inte i programmet när det är helg, varför det är fritt fram att arbeta helg.

Jag kommer att arbeta på Högskoleprovet (förhoppningsvis) och då få 2.400 före skatt.

Så om jag jobbar 8 timmar på en onsdag så drar dom bara mina 233:- för just den dagen då? I så fall lönar det sig ju kraftigt att tacka ja även till pass mitt i veckan

2400 före skatt är inte så fett..
Citera
2024-03-04, 10:27
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BevinLee
Så om jag jobbar 8 timmar på en onsdag så drar dom bara mina 233:- för just den dagen då? I så fall lönar det sig ju kraftigt att tacka ja även till pass mitt i veckan

2400 före skatt är inte så fett..

2,400 före skatt känns ändå okej, när pengarna väl hamnar på kontot, om man går på F-kassan...

Får du bara 233 kronor per dag, ja i så fall lönar det sig verkligen att jobba. Det värsta är ju om man jobbar deltid och bara får typ 5 timmar på en dag.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in