2023-03-14, 08:54
Medlem
MilitantPacifists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M0gback
Vad jag förstår är det detta hus, Järpstigen 26

Huset har varit uthyrt i flera år, vad jag vet är de som bor där för tillfället ganska nyinflyttade. Vet inte mer än så.
Verkar stämma, poliser och avspärrningar mm utanför det huset fick jag just veta från säker källa
Citera
2023-03-14, 08:56
Medlem
Om man kikar på bildjämförelsen gjord tidigare i tråden åker ambulansen ner från Järpstigen. Men det finns också en jämförelse där polisbilar står på målarstigen vid ett sophus (grönt).

Bara spekulation men om man är längst ut på Järpstigen så är det snabbast att fly genom att springa ner genom målarstigen och bli upphämtad vid den busshållsplatsen.

Att åka ”vanliga” bilvägen runt tar betydligt längre tid. (Har bott på fasanstigen. Genade alltid förbi järp via målar till busshållsplatsen utanför målar)
Citera
2023-03-14, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Finns en ganska dålig film på svt.se men någon kanske känner igen sig i alla fall......

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...ssning-i-salem

Kan vara målarstigen om man kollar på utfarten
Citera
2023-03-14, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcyRunkle
Om man kikar på bildjämförelsen gjord tidigare i tråden åker ambulansen ner från Järpstigen. Men det finns också en jämförelse där polisbilar står på målarstigen vid ett sophus (grönt).

Bara spekulation men om man är längst ut på Järpstigen så är det snabbast att fly genom att springa ner genom målarstigen och bli upphämtad vid den busshållsplatsen.

Att åka ”vanliga” bilvägen runt tar betydligt längre tid. (Har bott på fasanstigen. Genade alltid förbi järp via målar till busshållsplatsen utanför målar)

Ja då känner du nog till området bättre än mig, tyckte det såg ut som att de åkte ut från målarstigen.
Citera
2023-03-14, 08:59
Medlem
Det är Järpstigen. Titta på bilderna på SVT.
Citera
2023-03-14, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persienne
Ja då känner du nog till området bättre än mig, tyckte det såg ut som att de åkte ut från målarstigen.

Är uppvuxen på Järpstigen, utfarten är inte Målarstigen. Däremot visar många andra bilder områden kring Målarstigen, t.ex. bilderna vid en tunnel är från gångvägen till busshållplatsen.

Tv4: https://anonfiles.com/27S9leecz3/buss_tv4_png
Maps: https://anonfiles.com/3eS7ldeazd/buss_maps_png
Citera
2023-03-14, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcyRunkle

Jag vaknade tätt in till skottlossningen av att blåljus åkte in på området målarstigen, dom åkte in och ut området 3-4 gånger och letade efter GM sen vart det lugnt, efter det så har dom väl samlats där av någon anledning ? Jag sov vid tillfället.
Ingen busshållsplats var spärrad vid 05 som någon tidigare i tråden sa
(Ingen ambulans kom dit)
Citera
2023-03-14, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
SVT-bilderna indikerar Järpstigen, TV4-bilderna (som är från Blåljusbilder) indikerar Målarstigen. Så någonstans mellan där är det.

Ser att Expressen TV varit på plats och de filmar definitivt på Järpstigen. Nu är det inte långt mellan Järpstigen och Målarstigen, typ 150m fågelvägen, men det är både skog och flera gångvägar som leder åt olika håll. Så varför ställer sig flera polisbilar på Målarstigen?
Kan det vara så att den man som påträffats utomhus hittades kring Målarstigen och den som hittats inomhus var på Järpstigen? Skytten ringer på dörren, avslossar skott men blir själv träffad. Flyr och hinner ta sig till Målarstigen innan han faller ihop på marken?
Citera
2023-03-14, 09:08
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polisman99
BK står för Baba* Kama*a
Han står skriven på järpstigen 26 ihop med fler. Sök hans namn på FB och du ser vilken sort det är.
*=r
han ser ut som en typisk familjefar med många barn, en av sönerna skulle "utseendemässigt" kanske kunna röra sig i de kretsarna.
Den där J L som är skriven där ser mer ut som en pundare med merparten svenska vänner på FB.

Men skenet kan bedra
Citera
2023-03-14, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BriefCat
Är uppvuxen på Järpstigen, utfarten är inte Målarstigen. Däremot visar många andra bilder områden kring Målarstigen, t.ex. bilderna vid en tunnel är från gångvägen till busshållplatsen.

Tv4: https://anonfiles.com/27S9leecz3/buss_tv4_png
Maps: https://anonfiles.com/3eS7ldeazd/buss_maps_png

Precis. Tänker mig en flyktväg via cykel/gångväg ner över målarstigen (om nu skjutningen hände på Järpstigen, vilket kanske kan stämma med tanke på var ambulansen åkte ut?)
Citera
2023-03-14, 09:09
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SSD1968
Ser att Expressen TV varit på plats och de filmar definitivt på Järpstigen. Nu är det inte långt mellan Järpstigen och Målarstigen, typ 150m fågelvägen, men det är både skog och flera gångvägar som leder åt olika håll. Så varför ställer sig flera polisbilar på Målarstigen?
Kan det vara så att den man som påträffats utomhus hittades kring Målarstigen och den som hittats inomhus var på Järpstigen? Skytten ringer på dörren, avslossar skott men blir själv träffad. Flyr och hinner ta sig till Målarstigen innan han faller ihop på marken?
ska vara samma hus
"Två personer hittades allvarligt skadade vid en fastighet, en utomhus och en inomhus. "
Citera
2023-03-14, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
ska vara samma hus
"Två personer hittades allvarligt skadade vid en fastighet, en utomhus och en inomhus. "

Kan ju förstås varit fler gärningsmän, där en eller flera flydde oskadda åt Målarstigen hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in