Flashback bygger pepparkakshus!
2023-03-14, 08:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Obmud
RJL & BK finns på lexbase.

vilka är dessa?
även polisen är lite fåordig tycker jag,
Citera
2023-03-14, 08:41
Medlem
Citat:
RJL & BK finns på lexbase.

Vad står initialerna för?
Citera
2023-03-14, 08:42
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
https://www.tv4.se/artikel/6Ecpl5OSoc4MwbBVqGOx8/tva-maen-skjutna-i-radhusomrade-i-natt

Där borde det gå att se var det hände??

Polisbilarna står utanför ett sophus vid en parkeringsplats, det hus man ser borta i bakgrunden är Målarstigen 21. Det betyder att de hus som är närmast polisbilarna är Målarstigen 6 och 10. Därmed inte sagt att något av dessa hus är inblandade men det är där polisbilarna på TV4-bilden står, kan vara yttre gräns för någon avspärrning också såklart.
Citera
2023-03-14, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Polisbilarna står utanför ett sophus vid en parkeringsplats, det hus man ser borta i bakgrunden är Målarstigen 21. Det betyder att de hus som är närmast polisbilarna är Målarstigen 6 och 10. Därmed inte sagt att något av dessa hus är inblandade men det är där polisbilarna på TV4-bilden står, kan vara yttre gräns för någon avspärrning också såklart.
Kan vara gammal bild som används med.
Citera
2023-03-14, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
vilka är dessa?
även polisen är lite fåordig tycker jag,

Jag har ingen som helst aning. Jag vet inte om J*rpstigen xx som nämnts i tråden är den rätta adressen som det gäller. Men OM det är rätt så bor där två dömda figurer. Men jag vet inte mer än så efter att ha tittat på Lexbase
Citera
2023-03-14, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Googla järpstigen 26 så ser du vilka som bor där
Citera
2023-03-14, 08:49
Medlem
Citat:

Titta någon sida bak så är det 2 stycken filurer som är skriven på den adressen. De båda förekommer i lexbase men om adressen är rätt verkar det inte vara helt säkert om
Citera
2023-03-14, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk

Tack! Tittar man på kartan är Målarstigen inte så nära centrum och inte så nära J*rpstigen som någon skrev.

Jobbigt om det är så att alla hus ser likadan ut som det påstods här😄
Citera
2023-03-14, 08:51
Medlem
Järpstigen stämmer väldigt dåligt med de bilder som finns i press. Bilderna stämmer betydligt bättre med Målarstigen, så bra att jag är beredd att sätta pengar på att alla polisbilar stod uppställda på Målarstigen

Så Järpstigen är det inte!
Citera
2023-03-14, 08:52
Medlem
Citat:

BK står för Baba* Kama*a
Han står skriven på järpstigen 26 ihop med fler. Sök hans namn på FB och du ser vilken sort det är.
*=r
Senast redigerad av Polisman99 2023-03-14 kl. 08:53. Anledning: Glömde en sak
Citera
2023-03-14, 08:53
Medlem
Gaiafrodites avatar
Det pratas på byn om att en B*b*r K*m*r* ska bo där. En mörk man i ca 50 års åldern. Väldigt lös uppgift men skulle kunna stämma.
Citera
2023-03-14, 08:54
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SSD1968
Järpstigen stämmer väldigt dåligt med de bilder som finns i press. Bilderna stämmer betydligt bättre med Målarstigen, så bra att jag är beredd att sätta pengar på att alla polisbilar stod uppställda på Målarstigen

Så Järpstigen är det inte!

SVT-bilderna indikerar Järpstigen, TV4-bilderna (som är från Blåljusbilder) indikerar Målarstigen. Så någonstans mellan där är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in