• 1
  • 2
2023-03-13, 17:21
Medlem
Fikabordsrasistens avatar
Vad anser den tysta majoriteten om detta?

Varför har det tagit så lång tid?

Hur bör monumentet bäst utformas för att traumabearbetningen efter Peter skall bli som effektivast enligt er?

Går det att utforma monumentet så att även utsatta för omvänt rasistiska förnedringsbrott får en möjlighet bearbeta sina trauman?
Citat:
https://www.sydsvenskan.se/2023-03-1...tiska-monument

År 2025 ska Malmös antirasistiska monument invigas i Jesusparken i Malmö.

pläderade för att Malmö skulle få ett monument över rasismens offer för att bearbeta traumat efter Peter Mangs rasistiska dåd.
Citera
2023-03-13, 17:23
Medlem
f30malmos avatar
Jag undrar mest vad kostnaden var, med tanke på att det är så fattigt att man drog in på det mesta av skolmaten i Malmö stad. Jag vet att det beslutet ändrades, men ändå.
Citera
2023-03-13, 17:29
Medlem
Jag hörde att det blir en fot som står på staden. Oklar betydelse.
Citera
2023-03-13, 17:34
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Jag hörde att det blir en fot som står på staden. Oklar betydelse.

Ingen känga hoppas jag..
Citera
2023-03-13, 18:13
Medlem
Är det en staty av en muslim som är en fontän som pissar på en svensk.

Låter väl ganska rimligt.
Citera
2023-03-13, 18:29
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag undrar mest vad kostnaden var, med tanke på att det är så fattigt att man drog in på det mesta av skolmaten i Malmö stad. Jag vet att det beslutet ändrades, men ändå.

Tänker samma sak. Malmö är en jävla haveristad
Citera
2023-03-13, 18:36
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Är det en staty av en muslim som är en fontän som pissar på en svensk.

Låter väl ganska rimligt.

Hmmm, jo... kopiera Manneken Pis i jätteformat, blir passande.
Senast redigerad av 53....so what 2023-03-13 kl. 18:38.
Citera
2023-03-13, 18:42
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fikabordsrasisten
Vad anser den tysta majoriteten om detta?

Det finns ingen tyst majoritet i Malmö, tvärtom, de flesta malmöbor är inte sverigedemokrater och/eller högerextremister, du skulle ha sagt:

vad anser den tysta och bittra minoriteten om detta?

Tänk så fel det kan gå, en förvirrad högextremist försöker förminska Mangs våldsdåd utifrån fel premisser, säger det något om den tysta minoriteten?

Citat:
Ursprungligen postat av HeltNormal
Jag vill inte betala för den här skiten, inte heller rosa enhörningar och regnbågsfärgade parkbänkar.

Eftersom jag råkar bo i rövhålet Malmö, så har jag dock inget val. Men jag letar naturligtvis efter andra ställen där Hbtq fittfeministerna är i minoritet.

Önska mig lycka till!
Tror du Sjöbo eller Perstorp vill ha dig?
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Fy F*N vad onödigt. Här i Malmö är rasismen fortsatt stor men inte från några rakade huven med gröna bomberjackor utan från araber och Mena. Och tiggare som spottar efter svarta personer. Men det är väl i vanlig ordning vi vita som är bovarna och som ska tuktas och tillbedja detta monument, fy faaaan!
Av dina rader att döma behövs ett monument som påminner om högerextremismen, vi får inte glömma bort era övergrepp mot mänskligheten!

Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
En babbe som rånar ett svenskt barn, muslimer som halshugger knästående svenskar, svinrika kulturmarxister som hälsar på babbar med ena handen och håller en massa svenskar i koppel i den andra, politiker som ger nycklar till lyxflyktingar medan svenskar ligger som uteliggare utanför, journalister som håller för ögonen när babbar våldtar och knivhugger svenskar, rika kändisar som i sina vita villa kvarter hånar svenska arbetare för att de inte vill bo tillsammans med äckliga kriminella babbar.

Listan på förslag kan göras lång.

Ännu ett exempel på monumentets relevans, det finns fortfarande extremister som lägger sin samhällssyn på konspirationer av typen folkmordet, folkombytet, personer som dömer ut hela folkgrupper, själva H ler i sin grav.
Senast redigerad av Brunafingrarna 2023-03-13 kl. 19:28.
Citera
2023-03-13, 18:44
Medlem
Duvlorts avatar
Ett stort pulserande hjärta, med inskriptionen: Life is too short for hate
Citera
2023-03-13, 18:46
Medlem
Gardenhose88s avatar
Typiskt socionomer slösa pengar på konst skit som ingen bryr sig om
Citera
2023-03-13, 18:51
Medlem
Jag vill inte betala för den här skiten, inte heller rosa enhörningar och regnbågsfärgade parkbänkar.

Eftersom jag råkar bo i rövhålet Malmö, så har jag dock inget val. Men jag letar naturligtvis efter andra ställen där Hbtq fittfeministerna är i minoritet.

Önska mig lycka till!
Citera
2023-03-13, 19:05
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Fy F*N vad onödigt. Här i Malmö är rasismen fortsatt stor men inte från några rakade huven med gröna bomberjackor utan från araber och Mena. Och tiggare som spottar efter svarta personer. Men det är väl i vanlig ordning vi vita som är bovarna och som ska tuktas och tillbedja detta monument, fy faaaan!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in