2023-03-13, 09:31
Medlem
På morgonen tar jag 70 mg elvanse, 50 mg tramadol, 300 mg gabapentin. 10 mg stesolid (fast tar den bara vid behov), Aratavi 60 mg. Sen kl 13 har jag 50 mg tramadol, 300 mg gabapetin och nu insatt även ynka 30 mg.
Har tidigre stått på elvanse 70 morgon, 70 kl 13.
kl 16 300mg gabapentin
kl 21 50mg tramadol, 5mgx4st stilnoct och nyinsatt 2 mg risperdal.

När jag vaknat på morgonen, så känner jag mig trött i huvudet efter att jag ändå tagit 70 mg elvanse. '
Hämmar risperdal? Elvanse.
Hur blir såna här preparat i hop egentligen?
Jag ska sen få risperdal consta injketion (hade den förr). Men innan den kan sättas in så måste jag börja med tabletter. Jag kan inte minnas att risperdal gjorde mig trött. Fast på den tiden åt jag inte elvanse el tramadol.
Nån som har har ett svar?
Citera
2023-03-13, 09:51
Medlem
Niggwards avatar
Du är ju rena drog cocktailen 24/7. Klart du inte känner dig helt klar eller är trött. Bör nog kolla på att minska medicin än annat
Citera
2023-03-13, 09:55
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Centralstimulantia --> Psykiatri och psykofarmaka
/Moderator
Citera
2023-03-13, 11:17
Medlem
Kione211s avatar
Jag har tagit risperdal / risperidone sedan 2016. Hade ingen vård eller medicin 2021.
Utan annan medicin. är jag mindre i konflikt med andra men samtidigt tappat kontakten med alla. Även släkt.
Har slutat planera för framtiden.
Saknar potens.
Sålt allt. Bor nu hyresgäst.
1 mg morgon, 2 mg kväll.

Blir iallafall inte lika fet som när jag hade olanzapine i ett halvår.

Idag känner jag mig lycklig trots allt för jag inte behöver jobba när det snöade och är kallt.
Citera
2023-03-13, 13:16
Medlem
Man slutar verkligen inte att förundras över denna galenskap till pseudovetenskap. På vilket sätt skulle det vara rimligt att ta så där många nervgift dagligen? Psykiatrin vill uppenbarligen inte hjälpa dig med tanke på mängden farliga preparat de skriver ut till dig som godis.
Citera
2023-03-13, 20:38
Medlem
Du är ordinerad flertalet narkotikaklassade läkemedel varav flera bara ska användas under begränsad tid. Har ingen aning om indikation men antar psykossjukdom, adhd, ångest/oro, depression, smärtproblematik. Försök få till nedtrappning/utsättning av åtminstone bensot, gaba och tramadol.
Citera
2023-03-14, 20:53
Medlem
Det är bara att beklaga hur sjukvården behandlar dig. Jag saknar ord för hur man ens kan göra såhär.
Jag tycker att du skall byta läkare och mottagning helt men jag orkar inte och tänker inte gå in på för mycket vad som är fel i detta inlägg utan jag svarar på dig fråga istället.

Risperdal är en broms och Elvanse är en gas för hjärnan.
De arbetar mot varandra och det är helt IQ befriat att förskriva dessa tillsammans, att ha ett preparat som frigör dopamin och stimulerar hjärnan till att öka tillgängligheten på dopamin samtidigt som man öser in ett potent neuroleptika som starkt hämmar dopaminreceptorer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in