2022-10-30, 22:53
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Splittad
Den nya zeeländska entreprenören Kim Dotcom lägger upp en skön konspiratorisk teori om hur ryssarna fick reda på att det va britterna som utförde attacken.

https://twitter.com/KimDotcom/status/1586737543974121472

Klart intressant.
Citera
2022-10-30, 23:14
Medlem
swebarbs avatar
klart det är britterna som ligger bakom, ryssarna är ju 100% säkra iom Lizz Truss iCloud har ju hackats, 1 minut efter sprängningen hon skrev till Blinken "its done" lustigt sammanträffande
Citera
2022-10-30, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Spelar ingen roll om det var British Navy som utförde sabotaget eller polackerna eller svenskarna , klart är att ingen europeisk stat kunde utföra detta utan att Bidenadm var med på noterna.
Inte för att jag tror att Kreml är mer sanningsenliga än US men i detta fall hade de inget att vinna på sabotaget.

Man kan ju undra vad vinningen av att invadera Ukraina är också?
Citera
2022-10-30, 23:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Splittad
Den nya zeeländska entreprenören Kim Dotcom lägger upp en skön konspiratorisk teori om hur ryssarna fick reda på att det va britterna som utförde attacken.

https://twitter.com/KimDotcom/status/1586737543974121472

Jag har inte hört det namnet på säkert 10 år. Ligger det något i vad han säger eller försöker han bara göra sig relevant igen?
Citera
2022-10-30, 23:31
Medlem
Tintinikongos avatar
Ryssarna är fulla av skit. De ljuger om allt.
Citera
2022-10-30, 23:55
Medlem
Porrstjarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAGBITTERTRUTH
Är det så kan väl britterna & väst enkelt motbevisa detta? Handlar ju ändå om ganska allvarliga anklagelser skulle jag vilja påstå.

För det första - Ryssland måste först lägga fram de bevis man i så fall har, vad det nu än är.
Och då mer än bara ord och anklagelser. Något sådant har inte presenterats.
För det andra - FN, Britterna och alla andra som nämnts av de som spekulerar i tråden kan inte bemöta, besvara, undersöka eller "kolla upp" anklagelser som ej presenteras!
För det tredje - det går inte, trots att det är Ryssland som påstår sig veta vem som gjort vad, för någon part bemöta eller undersöka bevis som inte först delges! Du kan lika gärna försöka bemöta den filosofiska frågeställningen "bevisa att du finns"...

Du skrev i tidigare inlägg om diplomati och juridik, så du vet väl hur en rättegång fungerar antar jag.

Om du inte fick godkänt på introduktionskursen i juridik fungerar det kortfattat så här, lite förenklat för din skull;
Innan det finns ett case över huvud taget måste den som anklagar först presentera vad som sedan blir den bevisbörda den anklagade parten har att motbevisa varefter rätten väger parternas sakframställan och ger sitt utslag.

Nu är det ett sprängdåd på djupt vatten som dessutom kräver någon form av expertis att utföra och inte rimligen är på nivån svensexa som gått lite över styr. Teknisk bevisning väger med tanke på den diplomati du nämnde och dess implikationer mycket tungt i sammanhanget.
Har inte sett ett enda bevis, tekniskt eller annat, föras fram från Ryssland eller förståsigpåarna i den löjeväckande "Frivilliga Världsdomstolen" på FB.
Senast redigerad av Porrstjarna 2022-10-30 kl. 23:58.
Citera
2022-10-31, 00:00
Medlem
Porrstjarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
klart det är britterna som ligger bakom, ryssarna är ju 100% säkra iom Lizz Truss iCloud har ju hackats, 1 minut efter sprängningen hon skrev till Blinken "its done" lustigt sammanträffande

Källa på det?
Citera
2022-10-31, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAGBITTERTRUTH
Ryssarna anklagar nu officiellt att det var britterna som sprängde Nordstream 1 & 2!

Ryska federationens försvarsministerium uttalande:
https://www.youtube.com/watch?v=5TJnvyVIKpM

Sky News:
https://www.youtube.com/watch?v=8_crcsKMsfA

Nu jävlar går det undan, ryssarna kräver att detta ska tas upp och gå igenom i FN.

Jag tror det var svenska carl hamilton. Vilka tjänade mest på sprängningen förutom sverige?
Citera
2022-10-31, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Jag har inte hört det namnet på säkert 10 år. Ligger det något i vad han säger eller försöker han bara göra sig relevant igen?

Har sett gott om artiklar i brittisk samt australisk media om detta så tror inte han greppar efter halmstrån, dock inget verifierat att det ska ha hänt än så länge. En enkel sökning på ”liz truss phonehack” ser man etablerade medier bbc, dailymail, sky news för att nämna några. Verkar även som att nya regeringen i England är enormt pressade att starta en utredning om händelsen.
Citera
2022-10-31, 01:06
Medlem
George Galloway sänker Lizzan på brittisk underfundigt sätt och hennes hackade telefon. Mycket roligt.
https://rumble.com/v1qn127-moats-ep-183-with-george-galloway.html
Citera
2022-10-31, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svammelprofeten
Man kan ju undra vad vinningen av att invadera Ukraina är också?
Vid detta laget är det nog bara du som inte förstår det som tur är
Senast redigerad av K1ngen 2022-10-31 kl. 04:16. Anledning: Edit*
Citera
2022-10-31, 04:17
Avslutad
Jag har en Ukraina flagga på min Facebook profil och läser Aftonbladet som konstaterat att det var Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in