Citat:
Ursprungligen postat av
Juandersson
Rysslands plan var att säkra höga gaspriser under vintermånaderna genom att förstöra möjligheterna att leverera gas genom Nordstream. Energiterrorism är en viktig del av Ryssarnas krigsföring, det ser man nu också i Ukraine.
Men även har misslyckas de totalt.
Gaspriserna fortsätter sjunka och därmed tappar Putin sina möjligheter att pressa Europa till att ge upp Ukraine.
trams 100%, inget har kommit fram det minsta bevis nånstans att ryssarna låt bakom. Biden sa i början av året there will be no more nord stream 2 och nu läser man om lizz truss som 1 minut senare på sin jävla iphone skrev till blinken its done... men kom gärna med några belägg som stärker det du säger..
det är usa som inte vill att ryssland ska sälja billig gas till europa.