2023-04-28, 21:35
  #1873
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
När det kommer till ryssarnas sprängning av Nordstream är det egentligen ingenting konstigt alls att de var så uppenbara med sitt tilltag att alla redan från början visste att det var ryssarna. Putin ville göra en tydlig marking och pressa framförallt Tyskland till lydnad. Han ville visa att det är han som har makten. Det var ingen slump att ett av NS2 rören lämnades orört. Putin trodde så klart att tyskarna skulle kasta sig över möjligheten att öppna den för att återupprätta gastransporterna och att tyskarna skulle begränsa sitt stöd till Ukraina för att inte riskera gasleveranserna.

Alla vet att Putin gjorde det, men han förnekar det hela. Det är precis så han vill ha det.
Du kan tro att det var Ryssland men inget har läckt ut som tyder på att någon vet vem som gjort det.
Citera
2023-04-28, 21:54
  #1874
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Du kan tro att det var Ryssland men inget har läckt ut som tyder på att någon vet vem som gjort det.

Alla vet. Putin vet. Vi vet. Putin vet att vi vet och vi vet att Putin vet att vi vet.
Om det är något Putin kan, så är det sån skit.
Citera
2023-04-28, 22:04
  #1875
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
När det kommer till ryssarnas sprängning av Nordstream är det egentligen ingenting konstigt alls att de var så uppenbara med sitt tilltag att alla redan från början visste att det var ryssarna. Putin ville göra en tydlig marking och pressa framförallt Tyskland till lydnad. Han ville visa att det är han som har makten. Det var ingen slump att ett av NS2 rören lämnades orört. Putin trodde så klart att tyskarna skulle kasta sig över möjligheten att öppna den för att återupprätta gastransporterna och att tyskarna skulle begränsa sitt stöd till Ukraina för att inte riskera gasleveranserna.

Alla vet att Putin gjorde det, men han förnekar det hela. Det är precis så han vill ha det.

Han kunde bara stängt av kran
Citera
2023-04-28, 22:08
  #1876
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChiefenKing
Han kunde bara stängt av kran

Skadestånd i så fall. Det var för att ryssland är fattighjon som de själva sprängde gasen. Alla vet och har vetat från dag 1 att det var Putin. Sen att man inte släppt allt från utredningen ännu är av utredningstekniska skäl.

Putin kommer aldrig att stå för nåt och inte heller detta, den fege uslingen.
Citera
2023-04-28, 22:12
  #1877
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiefenKing
Han kunde bara stängt av kran

Han kunde bara ha sagt att han skulle stänga av kranen också. Det är mycket han kunde ha gjort.
Att "bara" stänga av kranen är just det, "bara". Det hade inte varit tillnärmelsevis ett sådant statement som Putin ville göra. Och hade dessutom skapat andra problem för Putin rent politiskt och avtalsmässigt.
Citera
2023-04-28, 23:53
  #1878
Medlem
Nu har msn vaknat till slut:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eJy4OR/ryska-fartyget-ss-750-befann-sig-vid-nord-stream

Citat:
Bara dagar innan Nord Stream exploderade befann sig det ryska specialfartyget vid ledningarna.

Ombord fanns ubåtar utrustade med gripklor, strålkastare och kameror.

Citera
2023-04-29, 00:47
  #1879
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Nu har msn vaknat till slut:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eJy4OR/ryska-fartyget-ss-750-befann-sig-vid-nord-stream

Haha MSM sover lika djup törnrosasömn som du, min vän.

Dom fick dålig traction med sin förra story om dom fem frifräsande dykarna på budgetkryssaren, så nu försöker dom röra upp lite damm med den här storyn istället. Och NATO-klubben på FB är direkt lika eld och lågor över SS-750, som dom var över budgetkryssaren "Andromeda" för några veckor sen.

När MSM vågar skriva några spaltmeter om Seymour Herchs gräv så kan vi ta det som tecken på att dom har börjat vakna. Men det lär nog dröja.


In other news:

"Norway to raise gas exports to Europe as prices soar"
Citat:
"We believe that this is very timely as Europe is facing an unusually tight market for natural gas," said Equinor. "We are working on measures to increase exports from our fields on the Norwegian continental shelf."

The increase in exports, divided equally between Troll and Oseberg, will lift volumes from the fields to 37 bcm and 6 bcm respectively, Equinor said.
https://www.reuters.com/business/energy/equinor-wins-permission-hike-troll-oseberg-gas-exports-dn-reports-2021-09-20/

Norrbaggarna blir rika som troll nu när Ryssland är bortplockad som konkurrent. Eller ja, det var dom ju redan. Men mycket vill ha mer.
Citera
2023-04-29, 10:39
  #1880
Medlem
AreYouBacks avatar
Om Ryssland skickar ett stort stort fartyg för att spränga två ledningar så är det tydligen inget de vill hålla hemligt. Så varför inte spränga i finska viken?

Jag kan tänka mig att Ryssland fått vetskap om hot mot ledningarna och varit där med ubåt för att undersöka dem.
Citera
2023-04-29, 12:38
  #1881
Medlem
Många putintroll frågar vilket motiv Ryssland hade när dem sprängde norsdstream rören...Först och främst kolla på svts dokumentär https://www.svtplay.se/uppdrag-granskning-skuggkriget. Flera länder medverkar , inte bara Sverige.
Dem behöver ett svepskäl för t ex en invasion, precis som dem hittade på skit till skäl när dem invaderade Ukraina. Det är därför P säkerligen har kommit överens med Erdogan om att blockera Sverige från Nato med alla medel han har.
Jag skrev detta långt innan svts dokumentär.

Förresten så ser jag så mycket skit trollen skriver för att distrahera från viktiga ämnen, även från mina inlägg. Putins "arbetare" har gjort olika typer av personangrepp, skrivit att jag måste bli av med mitt ryska pass, kallat mig både rysstroll och ukrotroll etc.
Men det hör till deras taktiker; att provocera en individ eller grupp och och att även skriva massa nonsens, absurditeter och struntprat för att vilseleda och distrahera oss från sanningen.
Jag fick även en länk till en hotfull video av rysstrollen, där en gris blir dödad. Ush, jag som är vegetarian..
Citera
2023-04-29, 12:45
  #1882
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalie09
Många putintroll frågar vilket motiv Ryssland hade när dem sprängde norsdstream rören...Först och främst kolla på svts dokumentär https://www.svtplay.se/uppdrag-granskning-skuggkriget. Flera länder medverkar , inte bara Sverige.
Dem behöver ett svepskäl för t ex en invasion, precis som dem hittade på skit till skäl när dem invaderade Ukraina. Det är därför P säkerligen har kommit överens med Erdogan om att blockera Sverige från Nato med alla medel han har.
Jag skrev detta långt innan svts dokumentär.

Förresten så ser jag så mycket skit trollen skriver för att distrahera från viktiga ämnen, även från mina inlägg. Putins "arbetare" har gjort olika typer av personangrepp, skrivit att jag måste bli av med mitt ryska pass, kallat mig både rysstroll och ukrotroll etc.
Men det hör till deras taktiker; att provocera en individ eller grupp och och att även skriva massa nonsens, absurditeter och struntprat för att vilseleda och distrahera oss från sanningen.
Jag fick även en länk till en hotfull video av rysstrollen, där en gris blir dödad. Ush, jag som är vegetarian..
Har du redan glömt att Biden sa att han kommer se till att Nordstream ska sluta existera om Ryssland går in i Ukraina?
Du skriver om taktiker för att distrahera oss från sanningen och att vilselda, men det är precis vad du gör med ditt inlägg.

Att du vågar lita på allt som skrivs från våran media är skrämmande. Speciellt reportage som är framtagna ’i samarbete med andra länder’. Du vet att det är inlägg från CIA?
Citera
2023-04-29, 12:49
  #1883
Medlem
Propagagandan i media når högre höjder, när man nu plötsligt drar fram att Ryska båtar med "kapacitet" för undervattens-operationen rört sig i östersjön..

Man behöver inte vara einstein för att se vilken nation som haft störst motiv att kapa Northstream.. USA har ju "hata" dessa "konkurrenter" lång tid.

Inte första och sista gågnegn terrorsterna i USA gör sånt här skit på energi-området..

https://www.zdnet.com/article/us-software-blew-up-russian-gas-pipeline/
https://news.yahoo.com/revealed-how-a-secret-dutch-mole-aided-the-us-israeli-stuxnet-cyber-attack-on-iran-160026018.html
https://www.tribuneindia.com/news/nation/report-us-blew-up-nord-stream-gas-pipelines-with-norways-help-478257

Svenska militären var där med specialfartig dagarna innan också... Dessutom valde svenskarna (till skillnad från ryssarna?) att köra utan transpondrar... på sina fartyg.. och var misstänkt frånvarande dagen då explosionen skedde...

https://www.dn.se/sverige/svenska-marinen-hade-fartyg-pa-plats-fore-explosionerna/
Citera
2023-04-29, 13:31
  #1884
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Propagagandan i media når högre höjder, när man nu plötsligt drar fram att Ryska båtar med "kapacitet" för undervattens-operationen rört sig i östersjön..

Man behöver inte vara einstein för att se vilken nation som haft störst motiv att kapa Northstream.. USA har ju "hata" dessa "konkurrenter" lång tid.

Inte första och sista gågnegn terrorsterna i USA gör sånt här skit på energi-området..

https://www.zdnet.com/article/us-software-blew-up-russian-gas-pipeline/
https://news.yahoo.com/revealed-how-a-secret-dutch-mole-aided-the-us-israeli-stuxnet-cyber-attack-on-iran-160026018.html
https://www.tribuneindia.com/news/nation/report-us-blew-up-nord-stream-gas-pipelines-with-norways-help-478257

Svenska militären var där med specialfartig dagarna innan också... Dessutom valde svenskarna (till skillnad från ryssarna?) att köra utan transpondrar... på sina fartyg.. och var misstänkt frånvarande dagen då explosionen skedde...

https://www.dn.se/sverige/svenska-marinen-hade-fartyg-pa-plats-fore-explosionerna/

Det du påstår stämmer inte, såklart.
Ingen drar plötsligt fram nåt, det är uppgifter som åklagare fått till sig för länge sen.
Det är ju 99% säkert att ryssen gjort det, det är en annan sak att kunna bevisa det till 100%, dessutom samarbetar ju inte ryssland då det ju numera är en skurkstat, som typ Nordkorea.
Lite som våra svenska gängkriminella mördare som drar till Turkiet, alla vet att de är skyldiga men vi kommer inte åt dom, fattar du eller behövs det fler förklaringar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in