Citat:
Eh, vissa saker stämmer vissa saker inte, i trådstarten. Att du kan köpa öl för 2kr i St Petersburg på kiosk/affär..nej nej..Men ryska öl är generellt billigare. Baltica som är en av de vanligaste kostar efter styrkan. Men säg runt 15 kr flaskan. Många ryssar köper dock hembränt på ”privata affärer”Runt 2000 upplevde jag att det var lite billigare än i Sverige;men sen blev det dyrare år för år. Runt 2010 var det samma priser som Sverige på allt. Sen runt 2018 blev det ganska mycket billigare. Att människor skulle vara intresserade av en för man pratar engelska och är utlänning har jag inte märkt. 50% pratar ingen engelska, 45% pratar några meningar till knaggligt samtal på engelska. 5% pratar ok engelska men sällan så bra som en svensk. Den enda som jag mött som pratat extremt ok engelska, visade sig jobbat som guide.
Enligt mina källor nu, så har man väldigt knapert konsumtionsmässigt i Ryssland just nu. Inte ovanligt att grannar går förbi lghdörrar där det sitter instoppat en inkallelseorder.
Enligt mina källor nu, så har man väldigt knapert konsumtionsmässigt i Ryssland just nu. Inte ovanligt att grannar går förbi lghdörrar där det sitter instoppat en inkallelseorder.
Håller med dig. Men just nu kan du få en öl för 3,8 kr på billigt köpcenter. Tex tagils steyer. Inte så långt från mina 2kr, jag vet att jag hittat öl för 20 rubler när jag bodde där.
Du kanske var äldre när du var där? För den unga generationen ryssar blir man snabbt mäkta populär bara för att man är från Sverige. Ryssar älskar skandinavien och ser oss som ngt föregångsland.
. Skulle du säga att kriminella har makt som mafia typ och kan öppet hota med indrivning osv ?