• 1
  • 2
2023-03-11, 13:28
Medlem
Svar: NEJ!

Efter snart ett halvår så har våra blåbruna vänner lyckats med att sänka landet i ännu djupare gyttja än vad de förra gjort på hela 8 år. Efter all skrämselpropaganda och smutskastning av sossar och mp tänkte man att nu är väl det då dags att de istället vänder på den dystra trenden men vad har man åstadkommit så här långt?

Jo, som vanligt brutna vallöften (vilken överraskning), reformer som gör vardagen ännu jävligare för både de som redan har det jobbigt och de som gick på deras lögner och gnällde och gav sin röst till dem. Pekar finger mot andra som polisen för att de inte får något uträttat själva. Gängskjutningarna med dödlig utgång som man skulle få slut på över en natt har bara blivit fler. Medborgarnas hat och misstro mot varandra har ökat. Kommer ni ihåg käbblet om bensinpriset och åkessons bild vid pumpen som enligt experter vann hela valet? Blev bensinen billigare? Avskyvärda förslag och utspel från främst den bruna sörjan om att begränsa människors frihet. Och mycket mycket mer. Men så deras jävla ursäkter när de inte får något gjort. Hela tiden ursäkter och skyller ifrån sig.

Är vi då förvånade? Svar: Nej, det är vi inte. Så här har det sett ut tidigare. De målar allt som händer i landet svart när de inte är i regeringsställning och när de får makten så förstör de bara ännu mer och sossarna tvingas städa upp och återuppbygga.

Varför lurar ni som lägger er röst på de blåbruna er själva?
Citera
2023-03-11, 13:35
Medlem
Tomtatpolls avatar
*Alkoholist slutar dricka*
*Några dagar senare*
- JAG BLEV INTE ALLS BÄTTRE, JAG MÅR ÄNNU SÄMRE NU HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP KAN INTE SOVA.

Problemet som vänstern pysslat med i 8år försvinner inte för att en annan regering tar över. Du måste ju vara förståndshandikappad, problemen rinner över till kommande mandatperioder.

Inte för att jag har mycket över för alliansen, alla partier i riksdagen är rena skitpartier, ett gäng landsförrädare hela bunten.

Men att tro att det går att vända ett problem som har sina rötter sedan slutet av 60-talet (massinvandring) på 6 månader är utvecklingsstörd.

TS borde ringa sin godeman så han kan dra ut nätverkskabeln, så du kan sluta terrorisera oss med dina skitinlägg.
Citera
2023-03-11, 13:38
Medlem
kobenhavnlufthavns avatar
1. Jag förväntade inte mig att allt skulle bli tipp topp bara genom ett maktskifte

2. Det är skönt att ibland slippa Morgan och Strandhäll vid köttgrytorna för en gång skull

3. Det är ett faktum att även om regeringen brutit mot en herrans massa vallöften så kan det inte bli sämre med denna regering jämfört med en sosseregering. Anledningarna listar jag nedan.

3.1. Vi får åtminstone sänkt reduktionsplikt 1 januari 2024. Hade sossarna gjort detta med MP som stödhjul?

3.2. Vi får åtminstone lite straffskärpningar i brottsbalken där bland annat mängdrabatterna tas bort. Vad gjorde Morgan i 8 år?

3.2. Migrationspolitiken blir i alla fall stramare även om den blir långt ifrån stram med dagens regering. Men betydligt stramare jämfört med om sossarna hade suttit med MP i regering.

Slutligen: Jag kommer inte rösta mer. Jag vet att politiker i grunden är samma skrot och korn och att det finns andra krafter som styr. Men läget var så allvarligt med sosseregeringen att det behövdes ett maktskifte för att balansera saker och ting efter 8 år och åtminstone få lite godisbitar i påsen med SD som samarbetsparti. TS borde göra som mig. Sluta rösta istället för att gå ut med megafon och säga att det är bättre att rösta på Såssialdemokraterna än mådderaterna när båda i grunden är samma skrot och korn. Dessutom styrde S i högkonjunktur och lågränta. Lite otacksamt att jämföra med M som får styra med lågkonjunktur, inflation och höga räntor.
Senast redigerad av kobenhavnlufthavn 2023-03-11 kl. 13:40.
Citera
2023-03-11, 13:40
Medlem
Mandatperioden är fyra år. Reformer kommer TS.
Citera
2023-03-11, 13:42
Medlem
Det tar tid att vända en skuta som går åt fel håll. Då man inte enbart kan skicka hem varenda muslim och andra undermänniskor, så får man helt enkelt nöja sig med att det tar ett bra tag.
Citera
2023-03-11, 13:49
Medlem
53....so whats avatar
Som svar till TS...: JOO, det kan bara bli bättre när man varit nere i botten.

Citat:
Ursprungligen postat av Tomtatpoll
*Några dagar senare*

Problemet som vänstern pysslat med i 8år försvinner inte för att en annan regering tar över. Du måste ju vara förståndshandikappad, problemen rinner över till kommande mandatperioder.

Inte för att jag har mycket över för alliansen, alla partier i riksdagen är rena skitpartier, ett gäng landsförrädare hela bunten.

Men att tro att det går att vända ett problem som har sina rötter sedan slutet av 60-talet (massinvandring) på 6 månader är utvecklingsstörd.

TS borde ringa sin godeman så han kan dra ut nätverkskabeln, så du kan sluta terrorisera oss med dina skitinlägg.

Hel klart är det så. Bra inlägg.
Tilläggas kan att sosseriet sitter djupt rotat i våra system och förvaltningar, titta bara på migrationsverket och sjukvården, dom vill ju inte ens ändra sina rutiner fast dom fått nya direktiv.
Det säger mycket om hur lång tid det tar och onödiga pengar som försvinner bara för att få ordning på det som den gamla regeringen totalsabbat.
Kriminalvården och vårat rättsväsende har mycket som behöver justeras... ja fy faan.
Det är massor som skall till för att få landet att komma upp på banan igen.
Vi måste hjälpa till och pusha i många år framöver.
Inte gnälla om allt som skrikvänstern håller på med.
Senast redigerad av 53....so what 2023-03-11 kl. 13:53.
Citera
2023-03-11, 13:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det tar minst lika lång tid att rätta till problemen som det tog att medvetet skapa dom.
Citera
2023-03-11, 14:03
Medlem
OvissFramtids avatar
De rödbruna partierna förstörde under sina 8 år vid makten och nu förväntar du dig att de blågula ska kunna fixa allt som de rödbruna ställt till med på bara 6 månader?

Den övriga dyngan du skrev orkar jag inte ens besvara.
Citera
2023-03-11, 14:05
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plingirutan
Svar: NEJ!

Efter snart ett halvår så har våra blåbruna vänner lyckats med att sänka landet i ännu djupare gyttja än vad de förra gjort på hela 8 år. Efter all skrämselpropaganda och smutskastning av sossar och mp tänkte man att nu är väl det då dags att de istället vänder på den dystra trenden men vad har man åstadkommit så här långt?

Jo, som vanligt brutna vallöften (vilken överraskning), reformer som gör vardagen ännu jävligare för både de som redan har det jobbigt och de som gick på deras lögner och gnällde och gav sin röst till dem. Pekar finger mot andra som polisen för att de inte får något uträttat själva. Gängskjutningarna med dödlig utgång som man skulle få slut på över en natt har bara blivit fler. Medborgarnas hat och misstro mot varandra har ökat. Kommer ni ihåg käbblet om bensinpriset och åkessons bild vid pumpen som enligt experter vann hela valet? Blev bensinen billigare? Avskyvärda förslag och utspel från främst den bruna sörjan om att begränsa människors frihet. Och mycket mycket mer. Men så deras jävla ursäkter när de inte får något gjort. Hela tiden ursäkter och skyller ifrån sig.

Är vi då förvånade? Svar: Nej, det är vi inte. Så här har det sett ut tidigare. De målar allt som händer i landet svart när de inte är i regeringsställning och när de får makten så förstör de bara ännu mer och sossarna tvingas städa upp och återuppbygga.

Varför lurar ni som lägger er röst på de blåbruna er själva?

Ursäkta! Hur tror du S skulle drivit landet vidare?
Enl. dig skulle dom "städa upp".
Deras politiska system sitter kvar i minst 15 år om de INTE kommer tillbaka.
Varför gillar ni ett närmande till kommunismens olidliga ideologi?
DET är vad som väntar med S, V, MP styre, en ideologi som tycker att alla skall ha det lika bra, d.v.s. samma standard som övriga kommunistländer. Det blir att alla får det lika dåligt. Med dagens kriser i energi osv. hade det gått jävligt fort. Arbetslöshetens dörr hade stått på vid gavel.
Citera
2023-03-11, 14:08
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
De rödbruna partierna förstörde under sina 8 år vid makten och nu förväntar du dig att de blågula ska kunna fixa allt som de rödbruna ställt till med på bara 6 månader?

Den övriga dyngan du skrev orkar jag inte ens besvara.

Härlig bildförklaring på hur verkligheten ser ut. Dags att vända på detta.
Citera
2023-03-11, 14:09
Medlem
Det har börjat vända och det märks i opinionen, MEN frågan är om åtgärderna blir drastiska nog för att bli av med alla parasiterande och kriminella socioekonomiska migranter från MENA istället för att bara röra om i röran. M har gått med på hårdare åtgärder inom rättsväsendet, men det hjälper inte i längden om samma människor och de som har gett upphov till dem tillåts vara kvar. Vi får se vad för lagstiftning Tidö-avtalet ger upphov till inom 6-24 månader. Men, det är nog naivt att förvänta sig att det går på 6 månader.

Däremot är det angeläget att regeringen använder polisen som en våldsam murbräcka för att visa att det är andra bullar. När det gäller muslimerna måste de sätta ned foten, dra in bidragen till dessa parasiter och skicka hem dem. Annars tar det aldrig slut.
Citera
2023-03-11, 14:13
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtatpoll
*Några dagar senare*

Inte för att jag inbillar mig att den här regeringen vare sig kan eller ens vill göra något bättre (beviserligen har de hittills bara göra allt ännu värre egentligen hur mycket de än menlöst skyltar ibland) men vänsterns bad faith argumentation är vidrig, skamlös och hycklande i vilket fall som helst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in