• 1
  • 2
2023-03-11, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordTraditionArv
Jag är sjukt imponerad av människor som dig, önskar att jag hade kunnat komma till samma inställning som du. Arbetade du dig dit på båt systematiskt sätt eller hände det bara av sig själv ?

Fanns det någon speciell anledning till att du hade social ångest/fobi ?

har alltid haft en överhängande känsla att jag inte passar in eller hör hemma någonstans, försökte i åratal med att passa in, vara som alla andra eller anpassa mig ch vara till lags men jag insåg att det gjorde mig mer skada än nytta och jag kände mig falsk och och fick mer och mer skuldkänslor.

Jag blev ofrivilligt ensam i några år där jag rannsakade mig själv, lärde mig att jag klarar mig själv och inte behövde bekräftelse eller uppmärksamhet av andra eller att vara andra till lags för att vara omtyckt, det viktigaste är att jag tycker om mig själv i den jag är och att jag klarar mig väldigt på egen hand, därefter märkte jag att att säga nej, att inte anpassa mig eller vara alla till lags är något man ska varken sträva efter eller ens försöka uppnå..

jag är hellre ensam än att stå ut med idioter.

de få vänner jag har nu är värda mer än 100 "randoms" de älskar mig för den jag är och det är ovärderligt
Citera
2023-03-11, 23:09
Medlem
JordTraditionArvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKonstig
har alltid haft en överhängande känsla att jag inte passar in eller hör hemma någonstans, försökte i åratal med att passa in, vara som alla andra eller anpassa mig ch vara till lags men jag insåg att det gjorde mig mer skada än nytta och jag kände mig falsk och och fick mer och mer skuldkänslor.

Jag blev ofrivilligt ensam i några år där jag rannsakade mig själv, lärde mig att jag klarar mig själv och inte behövde bekräftelse eller uppmärksamhet av andra eller att vara andra till lags för att vara omtyckt, det viktigaste är att jag tycker om mig själv i den jag är och att jag klarar mig väldigt på egen hand, därefter märkte jag att att säga nej, att inte anpassa mig eller vara alla till lags är något man ska varken sträva efter eller ens försöka uppnå..

jag är hellre ensam än att stå ut med idioter.

de få vänner jag har nu är värda mer än 100 "randoms" de älskar mig för den jag är och det är ovärderligt

Stort tack för ditt svar, väldigt intressant. Gjorde denna förändring av din inställning att du blev mindre "lättkränkt" och känslig för folks "energier" gentemot dig och eventuella kommentarer som skulle kunna uppfattas som krassa eller okänsliga?
Citera
2023-03-11, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordTraditionArv
Stort tack för ditt svar, väldigt intressant. Gjorde denna förändring av din inställning att du blev mindre "lättkränkt" och känslig för folks "energier" gentemot dig och eventuella kommentarer som skulle kunna uppfattas som krassa eller okänsliga?

Lättkränkt och känslig för andras energier är jag fortfarande och försöker undvika dessa situationer och jag har samtidigt i baktanke att det är tillfälligt och inte värt att lägga energi eller tid på, mitt mående och min sinnesro är värt mycket mer än vad andra människor tycker täcker och tror om mig i stunden.

Jag kan vara rätt krass och okänslig själv i mina kommentarer så det är lite av ett "you get what you give" men.. hakuna matata.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in