Citat:
Ursprungligen postat av
JordTraditionArv
Jag är sjukt imponerad av människor som dig, önskar att jag hade kunnat komma till samma inställning som du. Arbetade du dig dit på båt systematiskt sätt eller hände det bara av sig själv ?
Fanns det någon speciell anledning till att du hade social ångest/fobi ?
har alltid haft en överhängande känsla att jag inte passar in eller hör hemma någonstans, försökte i åratal med att passa in, vara som alla andra eller anpassa mig ch vara till lags men jag insåg att det gjorde mig mer skada än nytta och jag kände mig falsk och och fick mer och mer skuldkänslor.
Jag blev ofrivilligt ensam i några år där jag rannsakade mig själv, lärde mig att jag klarar mig själv och inte behövde bekräftelse eller uppmärksamhet av andra eller att vara andra till lags för att vara omtyckt, det viktigaste är att jag tycker om mig själv i den jag är och att jag klarar mig väldigt på egen hand, därefter märkte jag att att säga nej, att inte anpassa mig eller vara alla till lags är något man ska varken sträva efter eller ens försöka uppnå..
jag är hellre ensam än att stå ut med idioter.
de få vänner jag har nu är värda mer än 100 "randoms" de älskar mig för den jag är och det är ovärderligt