• 1
  • 2
2023-03-10, 08:19
Medlem
Jagduvidoms avatar
Varför ska vi betala för detta äckliga skit program?
Plus deras äckliga fester som hyrs in på finaste lokal? Allt kostar. Multum. Den som driver och tar betalt för mellon är en privat aktör.

SVT betalar och har inga inkomster mer än skattemedel.
Melodifestivalen är nästintill reklamfri så det måste ju Svt kompensera så inte aktören går till TV4. Men dom skulle inte ta i det med tång för det är knappast vinstdrivande.

Ska man ha melodifestival ska det handla om musik och det behöver inte vara en natt på slottet, det behöver inte vara för-fester betalda av oss. Vill dom festa så gör det men inte på vår bekostnad. Vi har redan Pride en gång om året och jag har full respekt för det.

Är det rätt att vi bekostar melodifestivalen?
Senast redigerad av Jagduvidom 2023-03-10 kl. 08:24.
Citera
2023-03-10, 08:23
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Plus deras äckliga fester som hyrs in på finaste lokal? Allt kostar. Multum. Den som driver och tar betalt för mellon är en privat aktör.

Melodifestivalen är nästintill reklamfri så det måste ju Svt kompensera så inte aktören går till TV4. Men dom skulle inte ta i det med tång för det ör knappast vinstdrivande.

Ska man ha melodifestival ska det handla om musik och det behöver inte vara en natt på slottet, det behöver inte vara för fester betalda av oss. Vill dom festa så gör det men inte på vår bekostnad. Vi har redan Pride en gång om året och jag har full respekt för det.

Är detta rätt?

Vi betalar för vartenda skitprogram som SVT har. Det finns värr tyvärr. Läs en veckas tablå från SVT och se vad du tycker om sortimentet, det mesta är sånt jag inte vill betala men det finns guldkorn.
Citera
2023-03-10, 08:26
Medlem
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Vi betalar för vartenda skitprogram som SVT har. Det finns värr tyvärr. Läs en veckas tablå från SVT och se vad du tycker om sortimentet, det mesta är sånt jag inte vill betala men det finns guldkorn.
Tablån är väl blandad så alla ska få sitt. Dock går en väldigt står del av budget kakan till mello vilket drar ner kvaliten i resten av tablån under året.

Jag personligen ser inte på TV. Outdated att bli matad och inte får välja själv när.
Citera
2023-03-10, 08:27
Medlem
Citat:

Melodifestivalen är nästintill reklamfri så det måste ju Svt kompensera så inte aktören går till TV4. Men dom skulle inte ta i det med tång för det är knappast vinstdrivande.

Ska man ha melodifestival ska det handla om musik och det behöver inte vara en natt på slottet, det behöver inte vara för-fester betalda av oss. Vill dom festa så gör det men inte på vår bekostnad. Vi har redan Pride en gång om året och jag har full respekt för det.

Det är vårt gemensamma ansvar att hålla folket efterblivet. Det är ett tungt ok att bära. När svenska skolan har misslyckats med att lära ungarna engelska, så kan vi inte förlita oss på att Hollywood sänker genomsnittsintelligensen på egen hand.
Citera
2023-03-10, 08:28
Medlem
Reverend.Camdens avatar
God morgon!

Svenska folket betalar även resten av SVTs tablå. Rätt sjukt att man tvingas betala för att andra ska få föra sin propaganda om att utrota den svenska befolkningen.

Mellon är alltså inget större problem och jag betalar hellre för den än för en massa politisk propaganda (nu är mellon också propaganda men hellre bögar i tv än sk hyllningar av rappare mm).
Citera
2023-03-10, 08:29
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Homosexualitet är en del av den religiösa treenigheten i det nyliberala samhället. Bögen, blatten och den heliga juden. Naturligtvis ska vi betala för det!
Citera
2023-03-10, 08:32
Medlem
grungewhores avatar
Melodifestivalen är ett ok sedan linjär-TV enade befolkningen. På den goda tiden sändes den ju bara en gång, och de statliga TV-kanalerna har väl behållt konceptet av hävd. Vet inte om motsvarande i övriga Europa sålts ut till kommersiella kanaler?

Men med tanke på att man sålt ut alltifrån sjukhus och apotek till HBTQ-certifierad snöplogning, så finns det inget argument annat än tradition att staten ska bekosta detta spektakel. Sälj ut skiten till högstbjudande.
Citera
2023-03-10, 08:41
Det är givetvis kriminellt att betala för programmering och propaganda.

Dra ut antennkabeln ur tvn och gå aldrig mera tillbaka, byt verklighet och öka medvetandet.

Tänker aldrig stödja några statliga tv kanaler eller resten av MSM och deras vidriga radio. Bara skit och programmering alltihop.
Citera
2023-03-10, 08:41
Medlem
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
God morgon!

Svenska folket betalar även resten av SVTs tablå. Rätt sjukt att man tvingas betala för att andra ska få föra sin propaganda om att utrota den svenska befolkningen.

Mellon är alltså inget större problem och jag betalar hellre för den än för en massa politisk propaganda (nu är mellon också propaganda men hellre bögar i tv än sk hyllningar av rappare mm).
SVT är regim media styrd av staten. Politiskt aktiv i både kultur programmen och humor programmen.
Citera
2023-03-10, 09:16
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Som redan påtalats sänds det mer på SVT än melodifestivalen. Allt är inte för alla. Personligen tycker jag SVT slår övriga kanaler med hästlängder gällande utbud.

TV4 kreverar man över pga all reklam och i min mening sänder de mest skit. 3:an, 5:an, 6:an och 7:an sänder även de mest skit. Skit är väl fel att säga, billig underhållning är väl vettigare att säga. Bianca Ingrossos talkshow är visserligen djuplodande liksom Hollywoodfruarna men det är väl egentligen bara dessa program som är kvalitativa. ”Sommaren med släkten” är visserligen bra också…
Citera
2023-03-10, 09:25
Medlem
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Som redan påtalats sänds det mer på SVT än melodifestivalen. Allt är inte för alla. Personligen tycker jag SVT slår övriga kanaler med hästlängder gällande utbud.

TV4 kreverar man över pga all reklam och i min mening sänder de mest skit. 3:an, 5:an, 6:an och 7:an sänder även de mest skit. Skit är väl fel att säga, billig underhållning är väl vettigare att säga. Bianca Ingrossos talkshow är visserligen djuplodande liksom Hollywoodfruarna men det är väl egentligen bara dessa program som är kvalitativa. ”Sommaren med släkten” är visserligen bra också…
Men Melodifestivalen kostar så mkt att det drar ner resterande program i tablån. Det är för dyrt. Jag hade sagt nej om jag fick säga något om min skatt.
Citera
2023-03-10, 11:32
Medlem
25-30 miljoner är den summa jag hittade som hastigast att en säsong kostar. Trodde faktiskt det skulle vara mer än så. Är det då inräknat alla som jobbar året om med detta? Högst oklart.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in