https://www.friatider.se/svenskarna-...tivt-sjalvmord
En ungrare som tidigare har bott i Sverige har skrivit en essä som handlar om Sveriges utveckling, samt svenska politikers totala besatthet av att skälla på Ungern för att de inte vill bedriva massinvandring.
Jag tycker att han gör en helt korrekt analys av det hela. Ungern anklagas hela tiden för att vara odemokratiskt av framförallt Sverige. Men faktum är att 90% av Sveriges media består av vänsterliberaler, och det finns ingen media som granskar och kritiserar regeringen. Det enda de kritiserar är SD. Ungerska folket har röstat fram den regering som länge har haft makten i Ungern, och de hade dessutom en folkomröstning angående NATO-medlemskap, vilket Sverige inte har haft. Enligt honom, och jag tror att detta är sant, får det ungerska folket vara med och bestämma om betydligt mer än vad det svenska folket får. Jag som svensk känner inte att jag kan påverka någonting politiskt i Sverige. Det spelar ingen roll vad det svenska folket tycker i stort. Politikerna kommer ändå att fortsätta med massinvandring och NATO-medlemskap.
Det finns dock ett parti som i varje fall uttrycker att de vill förändra mycket. Framförallt när det gäller massinvandringen. Men människor som på något sätt stödjer partiet sparkas ut från fackföreningar, universitet och andra arbeten. All media målar dessutom ut dem till nazister non-stop. Hur som helst fick de endast lite mer än 20% av rösterna, vilket även om det gör dem till det näst största partiet, är väldigt lite med tanke på alla problem som kommer med massinvandringen, och att de är det enda parti som vill förändra det. Med andra ord, svenska folket kommer att bli det första folket genom historien som helt frivilligt begår kollektivt självmord när det gäller deras civilisation. Jag och många andra svenskar har aldrig deltagit i detta självmord. Men 90% av svenska kvinnor gör det, och kanske ca 10% av svenska män.
Han skriver i sin essä att svenskar tidigare har varit väldigt fattiga, vilket stämmer. Runt sekelskiftet flyttade ca 1 miljon svenskar till USA pga detta. Men just krig och att andra folk vill ta över vårt land, är något som det svenska folket inte har några som helst erfarenheter av, och är därför totalt naiva angående detta. Sedan slutet av andra världskriget har det svenska folket dessutom i princip inte haft några riktiga problem, som tex svält, krig, naturkatastrofer osv. Detta har lett till att svenskar helt enkelt inte förstår vad det är de ger upp. Vi svenskar kommer inom bara någon generation, att vara i minoritet i vårt eget land. Vi har då gett bort vårt land, och gett upp vår civilisation. Detta är ingenting som sedan någonsin kommer att komma tillbaka. När Osmanska riket erövrade Konstantinopel och bildade Turkiet, var det över. Konstantinopel kommer aldrig tillbaka igen. När portugiserna och engelsmännen erövrade Amerika, var det över. Indianernas civilisation kommer aldrig tillbaka igen. Samma sak kommer att vara fallet med Sverige. Om du som svensk tycker att du blir illa behandlad av icke-svenskar idag, i form av rån, våldtäkter, misshandel osv, är det ingenting i jämförelse med vad som kommer att ske i framtiden. Idag kan du fortfarande isolera dig bland svenskar. Detta kommer du inte att kunna göra länge till.
Frågan är, "tycker ni att han har rätt i sin essä? Om inte, vad anser ni att han har fel om? Finns det någonting som går att göra åt svenskars psyke, då detta är vad det hela i grund och botten handlar om? Svenskars psyke har under 100 år av socialdemokrati, och 50 år av vänsterliberal-propaganda, brutits ner och lett till en total avsaknad av självbevarelsedrift. Om jag inte har fel är självmord dessutom ganska vanligt i Sverige. Det spelar nämligen inte längre någon större roll hur bra SD-politiker debatterar eller bra deras kampanjer är. Alla svenskar och europeer vet att SD existerar, och att de är det enda partiet som verkligen vill sätta stopp för massinvandringen. Men så länge de flesta svenskar vill begå självmord, kommer de inte att rösta på dem.