• 7
  • 8
2023-03-12, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TracyBeaker
Dessa regler är nedskrivna av de som driver forumet, och gäller således bara på forumet. Det står inte i svensk lagstiftning att man ej får sammakoppla forumets konton m.m. Således har detta naturligtvis ingen juridisk giltighet.
Så, om någon gör detta i ett vanligt radioprogram eller i en insändare i lokaltidningen så kan inte forumets moderatorer få denne straffad, om det var det du utgick från.
Ingenstans har jag pratat om juridik, känns som folk här i tråden försöker gaslighta mig med sin oförmåga att förstå.
Citera
2023-03-12, 23:29
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koppkoll
Ingenstans har jag pratat om juridik, känns som folk här i tråden försöker gaslighta mig med sin oförmåga att förstå.

Lille vän, förstå, snälla 🙏, utanför detta forum gäller inte forumets regler, det gäller här. Podden har fria tyglar precis som du på din Insta, Facebook. Länkar du till en outning på en podd här blir det 1.06. Snälla förstå.
Citera
2023-03-13, 17:28
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Lille vän, förstå, snälla 🙏, utanför detta forum gäller inte forumets regler, det gäller här. Podden har fria tyglar precis som du på din Insta, Facebook. Länkar du till en outning på en podd här blir det 1.06. Snälla förstå.

Citat:
Ursprungligen postat av CV90
Men för fan din jävla clown: reglerna är lika för alla som skriver inlägg på flashback. FB kan naturligtvis inte agera utanför forumet.

Han menar att det är 1.06 att nämna dem på Flashback, inte att podcast-programledarna kan straffas för det.
Citera
2023-03-14, 11:19
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Han menar att det är 1.06 att nämna dem på Flashback, inte att podcast-programledarna kan straffas för det.
Hade man skrivit ”Lyssna här på avsnitt 107 vid 33:42, här spekulerar man i vad Memnok har för alternativkonto” så hade inlägget i sig kunnat falla under 1.06 men att förbjuda diskussioner om podden överhuvudtaget för att det av de hundratals timmar av podsändning eventuellt finns ett par minuter av diskussion om någons alternativkonto känns jävligt aspie.
Citera
2023-03-14, 12:49
Medlem
Emma knyckare har ju ett självoutat konto här, det borde vara helt enligt reglerna att polla för 1.06 om hon outade folk i podden.
Nu är det ju vad jag vet enbart Scroll-Mia som outat folk och hon har aldrig nämnt något konto här så egentligen finns det väl inget regelbrott som har begåtts då reglerna enbart gäller medlemmar.
Citera
2023-03-14, 17:35
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Emma knyckare har ju ett självoutat konto här, det borde vara helt enligt reglerna att polla för 1.06 om hon outade folk i podden.
Nu är det ju vad jag vet enbart Scroll-Mia som outat folk och hon har aldrig nämnt något konto här så egentligen finns det väl inget regelbrott som har begåtts då reglerna enbart gäller medlemmar.

När outade hon någon på detta forum menar du?
Citera
2023-03-14, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
När outade hon någon på detta forum menar du?
Ett flertal ggr i podden
Citera
2023-03-15, 03:21
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ett flertal ggr i podden

Podden är inte i detta forum: flashback.org
Citera
2023-03-15, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Podden är inte i detta forum: flashback.org
Nej, och jag dubbelkollade regeln nu och där stod det att regeln endast gäller det som sker på Flashback.

Lite märkligt, jag är rätt säker på att antingen moderater eller admins har förklarat för mig att man inte kan ta sig runt regeln genom att outa flashbacks användare, utanför plattformen.

Så ifall jag skulle skapa en hemsida där jag outade folk, och det gick att bevisa att sidan var skapad av mig som användare, så skulle jag ändå kunna åka dit på det trots att inget regelbrott (länkade etc) skedde på själva forumet.

Det är så jag har fått det förklarat för mig, med tillägget att det såklart är väldigt svårt att i praktiken kunna binda en användare till något som sker utanför forumet, men att det i teorin var ett regelbrott.

Det kändes rimligt när jag hörde det men jag kan ha missförstått allting såklart.
Senast redigerad av Haschpundaren 2023-03-15 kl. 06:27.
Citera
2023-03-30, 23:11
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Det är inte förbjudet att diskutera fenomenet med sidor som outar Flashbackanvändare.
Det som är förbjudet är att länka till info som kan outa folk.

Här är en tråd som admin startat som handlar om en hemsida där folk blivit lutade:
(FB) Hatgrupp vill tysta Flashback - kändisar och bedragare bland medlemmarna
Detta verkar dock vara ett undantag. Jag har frågat mod, som frågade admin, och det är inte tillåtet att diskutera såna sidor utöver tråden som admin själv skapat.
Citera
2023-03-30, 23:22
Medlem
Psykonaut-s avatar
Jag har inte så dålig syn att någon behöver via en pod läsa trådarna åt mig, men om de ska tjäna pengar på medlemmars trådar på Flashback så ska de respektera skribenternas anonymitet.

Annars tycker jag att medlemmarna ska bojkotta deras pod och markera sitt avståndstagande på alla sätt och vis.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in