Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-03-08, 17:02
Medlem
Adelaides avatar
Vad tycker ni om denna? Den har börjat säljas lite här och var i Sverige nu, främst i vissa kiosker och godisaffärer.

Jag köpte en påse idag och testade nyss. Jag blev inte besviken, även om den är lite väl stark. Blåa fingrar och tunga får man också.
Citera
2023-03-08, 17:20
Medlem
carle2s avatar
Som det mesta från usa som ska vara starkt, en konstig syrlig smak sedan kommer det goda.

Jag vet inte om det är något amerikanskt medel för länge hållbarhet eller det är något de uppskattar.
Alla hot natchos och cheetos har samma bismak.
Men visst de var helt okej, fast de som inte är blå var lite trevligare.
Citera
2023-03-08, 17:35
Medlem
Halloween2s avatar
Efter att sett på nätet blev jag sugen men skulle aldrig beställa hem då det är svin dyrt.

Men så såg jag den i en affär jag brukar gå till och ptja... Väldigt starka.
Citera
2023-03-08, 18:01
Bannlyst
Sämsta jag ätit. Billiga nachos hoprullade och dränkta med blå färg. Snacksälskare lär inte gilla detta ofog för 50 spänn påsen. För det får man spanska delikatesschips som är ljusår bättre.

Dålig hetta dessutom.
Citera
2023-05-29, 04:45
Bannlyst
Färgämnena i dessa är nog inte vidare hälsosamma
Citera
2023-07-19, 21:53
Medlem
Klarabella79s avatar
Har smakat alla varianter och tycker överreklamerat skit. Inte alls imponerad. Tycker de starka koreanska chipsen man köper i asiatbutiker är godare, mer styrka och bättre smak
Citera
2023-07-24, 18:36
Moderator
rotadents avatar
Har köpt dem ett par gånger, inte till mig själv utan till en Takis-fantast. Kilopriset är helt vansinnigt på dem, men mottagaren har varit väldigt nöjd. Har köpt den blå men även Queso volcano. Det är dock de blå som är favoriten. Några gånger har jag haft tur och Hemmakväll har haft extrapris på dem, annars är de som sagt hysteriskt dyra. Påsen är ju väldigt liten. Sen kanske man inte vill ha så mycket mer än den mängden om de är så pass starka...
Citera
2023-07-24, 20:50
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Har köpt dem ett par gånger, inte till mig själv utan till en Takis-fantast. Kilopriset är helt vansinnigt på dem, men mottagaren har varit väldigt nöjd. Har köpt den blå men även Queso volcano. Det är dock de blå som är favoriten. Några gånger har jag haft tur och Hemmakväll har haft extrapris på dem, annars är de som sagt hysteriskt dyra. Påsen är ju väldigt liten. Sen kanske man inte vill ha så mycket mer än den mängden om de är så pass starka...

Priset beror nog på att de är USA-importerade.
De blåa har jag köpt några gånger. Goda absolut, men starka fifan...
Citera
2023-07-24, 20:57
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Priset beror nog på att de är USA-importerade.
De blåa har jag köpt några gånger. Goda absolut, men starka fifan...

Takis är mexikanska, men kan tänka mig att de som letar sig till Sverige kanske är importerade från USA. Så klart driver det upp priset. De är alldeles för starka för mig, men jag är inget jättefan av stark mat själv.
Citera
2023-07-24, 23:21
Medlem
sturdyoxs avatar
Fullständigt oätbara. Vet inte vad det är för jävla pack som gillar dem, antagligen samma idioter som finner Fruity Pebbles eller Froot Loops goda.
Citera
2023-07-29, 12:03
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carle2
Som det mesta från usa som ska vara starkt, en konstig syrlig smak sedan kommer det goda.

Jag vet inte om det är något amerikanskt medel för länge hållbarhet eller det är något de uppskattar.
Alla hot natchos och cheetos har samma bismak.
Men visst de var helt okej, fast de som inte är blå var lite trevligare.

Det är limesmak på dem, det är därför de smakar syrligt.
Citera
2023-07-29, 19:47
Medlem
Bertil85s avatar
Hade velat pröva dem. Ska kolla på hemmakväll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in