• 1
  • 2
2023-03-08, 13:13
Medlem
En ambulans larmades till havet i Kullavik. Kvinnans liv gick inte att rädda. Självmord? Vinterbad som gått snett? Polisen misstänker inget brott. Förundersökning måste de väl göra ändå?

https://www.gp.se/nyheter/storg%C3%B...amn-1.93924598
Senast redigerad av Quentin5 2023-03-08 kl. 13:27.
Citera
2023-03-08, 13:17
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
En ambulans larmades till Vattnet i Kullavik. Kvinnans liv gick inte att rädda. Självmord? Vinterbad som gått snett? Polisen misstänker inget brott. Förundersökning måste de väl göra ändå?

https://www.gp.se/nyheter/storg%C3%B...amn-1.93924598
Ja, förundersökning är inledd.

"Polisen har enligt rutin inlett en förundersökning då omständigheterna kring dödsfallet är oklara men vi misstänker i nuläget inte att ett brott är begånget."
https://polisen.se/aktuellt/handelse...ts-kungsbacka/
Citera
2023-03-08, 13:22
Medlem
Låter som ett självmord tyvärr, tragiskt oavsett vilken ålder man än är i, men 20års åldern! Fy fan vad hemskt. Tankarna går självklart till dom anhöriga
Citera
2023-03-08, 13:47
Medlem
Någon som vet vem BO är?
Citera
2023-03-08, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Låter som ett självmord tyvärr, tragiskt oavsett vilken ålder man än är i, men 20års åldern! Fy fan vad hemskt. Tankarna går självklart till dom anhöriga

Tveksamt tycker jag. Platsen där kvinnan hittades var precis bredvid en relativt vinglig brygga... Det var -13 grader i morse. Så kombinationen vinglig och hal brygga i kombination med nollgradigt vatten låter som det troligaste förloppet i mina ögon. Man klarar sig inte skitlänge i så kallt vatten...Bortsett från att bågon har knuffat i henne.
Citera
2023-03-08, 14:43
Medlem
Tropicalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entrecoten
Tveksamt tycker jag. Platsen där kvinnan hittades var precis bredvid en relativt vinglig brygga... Det var -13 grader i morse. Så kombinationen vinglig och hal brygga i kombination med nollgradigt vatten låter som det troligaste förloppet i mina ögon. Man klarar sig inte skitlänge i så kallt vatten...Bortsett från att bågon har knuffat i henne.

Vilken brygga var det?
Citera
2023-03-08, 14:45
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnormel
Någon som vet vem BO är?
Vem har sagt att ett brott begåtts?
Citera
2023-03-08, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean

Ingen. Men utan att veta skrev jag det då polisen gör förundersökning om mord. Offret kanske hade varit bättre att skriva?
Citera
2023-03-08, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean

Men snälla rara. Du fattar väl vilken person frågeställningen syftar till?
Människor som fyller trådar med pekpinnar genom att vara besserwisser
Citera
2023-03-08, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
Vilken brygga var det?

Båtvarvets brygga.
Citera
2023-03-08, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entrecoten

Jojo, men va fan skulle hon ut dit och göra på morgonen om hon inte hade en orsak till de, nä jag tror att hon var deppig eller något så avslutade hon de på detta sättet, och då kan man vända och vrida på de och säga att de finns massa andra sätt att göra de på, och ja, de kan man, vissa väljer att ställa sig framför ett tåg, andra väljer att hoppa från en bro, andra tar en överdos och andra gör på detta sättet. Det var en tjej i Göteborg för några år sedan som var i 30års åldern, hon tog av sig skorna, och vandrade ut i en å som var väldigt ström, hon lät strömmen ta henne så hon drunknade till slut. Och polisen säger ju själv att dom inte misstänker något brott, så dom har på fötterna när dom säger så, då har dom säkert snackat med anhöriga som sagt de att, ja hon mådde väldigt dåligt och hade tankar på att avsluta sitt liv eller liknande.
Citera
2023-03-08, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bittertantens
Men snälla rara. Du fattar väl vilken person frågeställningen syftar till?
Människor som fyller trådar med pekpinnar genom att vara besserwisser
Benyamean kanske antyder att BO alt offer inte bör namngivas utifall det handlar om suicid, inte besserwisser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in