2023-03-07, 17:52
Medlem
Funderar på en husbil om ett år eller så och vill höra era gissningar på vad som händer med priser på den typen av produkter.
Kommer priset på begagnat att rasa pga folks överbelåning/levnadskostnader eller finns det för många som har pengar över och håller priserna uppe?
Nya kan man väl gissa blir dyra pga inflationen och det kanske håller beg-priser uppe.
Era kvalificerade spaningar mottages tacksamt
Citera
2023-03-07, 18:30
Medlem
LostinDarknesss avatar
Tänker du husbil som i riktig husbil eller van som du ska bygga om till hus bil?
Citera
2023-03-07, 19:05
Medlem
En sk plåtis är jag ute efter, fabriksbyggd men på standardchassi typ Pössl osv
Vill inte ha en plastkaross för ajg kan inte förvara inomhus på vintern
Citera
2023-03-07, 19:47
Medlem
TheGretaResets avatar
Jag skulle bli förvånad om inte de högre räntorna pressade ner priset på husbilar. Men hur många procent vet jag inte. Under covid gick ju dessutom allt sådant som båtar och husbilar upp.

Under december 2022 registrerades 87 nya husbilar, jämfört med 141 husbilar samma period 2021. Totalt under 2022 gjordes 3523 nyregistreringar av husbilar och under motsvarande period 2021 registrerades 5066. Detta gör att husbilsregistreringarna minskade med 30,46 procent för 2022.

https://www.husbil.se/nyheter/husbil...-siffror-2022/
Citera
2023-03-07, 19:51
Medlem
Jag och sambon var ute och kikade hos några återförsäljare av husbilar där en försäljare berättade att priserna gått upp så mycket på husbilar, att de som köpte nya innan covid kom tillbaka och sålde med ingen förlust eller till och med vinst.

Kan givetvis vara ett försäljningsknep, men är inte förvånad om det ökade köptrycket hållit priserna höga.
Citera
2023-03-08, 00:50
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryR
Jag och sambon var ute och kikade hos några återförsäljare av husbilar där en försäljare berättade att priserna gått upp så mycket på husbilar, att de som köpte nya innan covid kom tillbaka och sålde med ingen förlust eller till och med vinst.

Kan givetvis vara ett försäljningsknep, men är inte förvånad om det ökade köptrycket hållit priserna höga.
Innan covid ja, men knappast under. Vi såg samma med bilar som rusade i höjden under covid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in