• 6
  • 7
2023-03-10, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Jag vet skillnaden men jag förutsätter att bilen har finans på sig eftersom du skriver kredköp och i sådana fall är den kreditspärrad till 100%.

Hade det gällt en leasingbil får du inte ens tillgång till den gula lappen

Såklart den har "Finans" på sig så länge det står Kreditköp Men är ju som sagt va ett antal gånger fortfarande ingen spärr som gör att man inte kan göra ägarbyte
Citera
2023-03-10, 11:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonk
Såklart den har "Finans" på sig så länge det står Kreditköp Men är ju som sagt va ett antal gånger fortfarande ingen spärr som gör att man inte kan göra ägarbyte

Men läs vad jag skrivit tidigare. Ditt resonemang förstår vem som helst att det är helt befängt för det faller på sin extrema orimlighet.
Det fungerar inte så och har aldrig gjort.

Finansbolagen är rädda om sina stålar!
Senast redigerad av brasnyggman 2023-03-10 kl. 11:35.
Citera
2023-03-10, 11:38
Medlem
Citat:
Men läs vad jag skrivit tidigare. Ditt resonemang förstår vem som helst att det är helt befängt för det faller på sin extrema orimlighet.
Det fungerar inte så och har aldrig gjort.

Snicksnack..Så du menar att att dom 2 jag gjorde ägarbyte på nyligen inte borde ha gått igenom..Köpte även bil av en större Peugeothandlare ganska nyligen Den hade dom först regat på sig och sedan på mig Kreditköpet i bilreg togs bort några dagar efter att jag gått in som ägare.. Du har uppenbarligen ingen koll. Möjligen är det så att man inte får/ska göra ägarbyte innan skulden är löst Men det är en annan sak Det går iallafall att göra ägarbyte Va väl dit jag ville komma.
Senast redigerad av Tjonk 2023-03-10 kl. 11:46.
Citera
2023-03-10, 11:56
Avstängd
Citat:
Snicksnack..Så du menar att att dom 2 jag gjorde ägarbyte på nyligen inte borde ha gått igenom..Köpte även bil av en större Peugeothandlare ganska nyligen Den hade dom först regat på sig och sedan på mig Kreditköpet i bilreg togs bort några dagar efter att jag gått in som ägare.. Du har uppenbarligen ingen koll.

Jodå jag har stenkoll!
De 2 bilarna du köpt/sålt som du säger låg på finans, dom skulle isf med 100% säkerhet vara kreditspärrade och därmed inte gå att göra något ägarbyte på. Tror du har fel uppgifter på något sätt för så är det.

Angående Peugeoten är det inga konstigheter. Som handlare kan jag byta in en kreditspärrad bil på firman och göra ett ägarbyte för att senare lösa skulden. Säljs bilen innan skulden eller spärren är borta som kan ta några dagar eller ibland upp till en vecka så erhåller man en kod för just den bilen vid inbytet av Bilvision eller vilket system en nu använder. Med den koden går det sen att göra ett ägarbyte även om bilen fortfarande är spärrad.
Citera
2023-03-10, 12:00
Medlem
Citat:
Jodå jag har stenkoll!
De 2 bilarna du köpt/sålt som du säger låg på finans, dom skulle isf med 100% säkerhet vara kreditspärrade och därmed inte gå att göra något ägarbyte på. Tror du har fel uppgifter på något sätt för så är det.

Angående Peugeoten är det inga konstigheter. Som handlare kan jag byta in en kreditspärrad bil på firman och göra ett ägarbyte för att senare lösa skulden. Säljs bilen innan skulden eller spärren är borta som kan ta några dagar eller ibland upp till en vecka så erhåller man en kod för just den bilen vid inbytet av Bilvision eller vilket system en nu använder. Med den koden går det sen att göra ett ägarbyte även om bilen fortfarande är spärrad.

Ja du Jag har ju som sagt va själv direktregning via Transportstyrelsen Men det missade du tydligen..
Senast redigerad av Tjonk 2023-03-10 kl. 12:02.
Citera
2023-03-10, 12:04
Avstängd
Citat:
Ja du Jag har ju somt sagt va själv direktregning via Transportstyrelsen Men det missade du tydligen..

Du menar dom 2 bilarna?
Jag förstår inte vad det skulle ha för betydelse i samhanget att du skulle gjort det via TS oavsett vilket är det en omöjlighet det du påstår!
Citera
2023-03-10, 12:10
Medlem
Citat:
Du menar dom 2 bilarna?
Jag förstår inte vad det skulle ha för betydelse i samhanget att du skulle gjort det via TS oavsett vilket är det en omöjlighet det du påstår!

Jaha..Vad är skillnaden då menar du..Jag har ju åxå direktregning som sagt va men det går inte in tydligen.. "Som handlare kan jag byta in en kreditspärrad bil på firman och göra ett ägarbyte för att senare lösa skulden"
Citera
2023-03-10, 12:14
Avstängd
Citat:
Jaha..Vad är skillnaden då menar du..Jag har ju åxå direktregning som sagt va men det går inte in tydligen.. "Som handlare kan jag byta in en kreditspärrad bil på firman och göra ett ägarbyte för att senare lösa skulden"

Men det är ju det jag har skrivit 4 inlägg upp.
Vi avslutar detta nu! Lycka till med försäljningen!
Citera
2023-03-10, 12:17
Medlem
Citat:
Men det är ju det jag har skrivit 4 inlägg upp.
Vi avslutar detta nu! Lycka till med försäljningen!

Jo är nog bäst att vi avslutar ..=)

Direktåtkomst
Registreringsnummer
Identifieringsnummer
Person/Org nummer
Direktanmälan
Avställning
Påställning
Försäljning
Inbyte
Beställningar
Uthyrning
Ändring av kreditköp
Försäkring
Egna Anmälningar
Sök egna anmälningar
Referensnummersökning
Annullera anmälan
Citera
2023-03-10, 12:20
Avstängd
Citat:
Jo är nog bäst att vi avslutar ..=)

Direktåtkomst
Registreringsnummer
Identifieringsnummer
Person/Org nummer
Direktanmälan
Avställning
Påställning
Försäljning
Inbyte
Beställningar
Uthyrning
Ändring av kreditköp
Försäkring
Egna Anmälningar
Sök egna anmälningar
Referensnummersökning
Annullera anmälan

Måste erkänna att jag missade att du var en ”riktig” handlare, trodde bara du var typ en däcksparkare!
Önskar dig en bra helg!
Citera
2023-03-10, 12:20
Medlem
Citat:
Måste erkänna att jag missade att du var en ”riktig” handlare, trodde bara du var typ en däcksparkare!
Önskar dig en bra helg!

Det samma då..=)
Citera
2023-03-13, 18:23
Medlem
Hej igen!

Tänkte bara återkomma till tråden och berätta att jag tog chansningen och släppte bilen till den här försäljaren från bilfirman.

Det kom 3 grabbar och hämtade bilen, efter att jag både fått pengar och kredit betald. Det löste sig!

Det verkade som att försäljaren från bilfirman hjälpte sin polare. De köpte min bil, finansierade den genom deras bilfirma till "polaren".

Jag träffade aldrig försäljaren.

De som sades var alltså sant. De ville ha en bild på regbevis/gula lappen, för att i samband med att lösa krediten göra ägarebytet.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in