2023-03-09, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonk
Jaha Då har jag nog "Sysslat" med det längre.. Regnr+ kontrollnummer är allt som krävs Sen togs ju kreditköp bort efter ett antal dagar efter att säljarna hade löst skulden

När en företagare säljer ett fordon på avbetalning (det vill säga ett så kallat kreditköp med förbehåll om återtaganderätt) så ska det registreras i samband med ägarbytet.

Du som köper ett begagnat fordon har alltid ett ansvar att kontrollera fordonets bakgrund innan du genomför affären. Om den tidigare ägaren inte fullföljt sina kreditåtaganden så riskerar du att få betala fordonet två gånger.

I vår e-tjänst Söka fordonsuppgifter med registreringsnummer visas om ett fordon har sålts med kreditköp. Uppgiften visas under Sammanfattning där det i förekommande fall står Kreditköp i fältet Upplysningar. Vi upplyser också om kreditköp, om uppgiften finns, i vår automatiska tjänst för ägar- och fordonsuppgifter som du når via 0771-14 15 16.
Citera
2023-03-09, 12:19
Medlem
Citat:
Jaha Då har jag nog "Sysslat" med det längre.. Regnr+ kontrollnummer är allt som krävs Sen togs ju kreditköp bort efter ett antal dagar efter att säljarna hade löst skulden

Men vad hjälper kontrollnumret dig när det sidan om står att den är kreditspärrad!?

Du får ge dig nu, fattar du inte det orimliga i det du påstår!!

Du har så fel så det går inte att ha mer fel!

Tror du finansbolagen är idioter?
Citera
2023-03-09, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Men vad hjälper kontrollnumret did när det sidan om står en kreditspärr.

Du får ge dig nu, fattar du inte det orimliga i det du påstår!!

Du har så fel så det går inte att ha mer fel!

Lägg av..Det är ingen "Spärr" bara en upplysning om att bilen har en skuld
Citera
2023-03-09, 12:29
Medlem
Citat:
När en företagare säljer ett fordon på avbetalning (det vill säga ett så kallat kreditköp med förbehåll om återtaganderätt) så ska det registreras i samband med ägarbyte .

Du som köper ett begagnat fordon har alltid ett ansvar att kontrollera fordonets bakgrund innan du genomför affären. Om den tidigare ägaren inte fullföljt sina kreditåtaganden så riskerar du att få betala fordonet två gånger.

I vår e-tjänst Söka fordonsuppgifter med registreringsnummer visas om ett fordon har sålts med kreditköp. Uppgiften visas under Sammanfattning där det i förekommande fall står Kreditköp i fältet Upplysningar. Vi upplyser också om kreditköp, om uppgiften finns, i vår automatiska tjänst för ägar- och fordonsuppgifter som du når via 0771-14 15 16.

LÄS DET OVAN SOM JAG MISSTÄNKER ATT ANVÄNDAREN TAGIT DIREKT FRÅN TRANSPORTSTYRELSEN!

Citat:
Lägg av..Det är ingen "Spärr" bara en upplysning om att bilen har en skuld

DU ÄR EN JÄVLA BLUFF!
Senast redigerad av brasnyggman 2023-03-09 kl. 12:31.
Citera
2023-03-09, 12:31
Medlem
Citat:
LÄS DET OVAN SOM JAG MISSTÄNKER ATT ANVÄNDAREN TAGIT DIREKT FRÅN TRANSPORTSTYRELSEN!

DU ÄR EN JÄVLA BLUFF!

Ja du..Orkar inte ens kommentera..

Edit: Men du kan ju alltid ringa 0771-141516 och säga "Kreditköp" i talsvar som ämne så får du nog ett bra svar av Bilreg/TRP styrelsen. =)
Senast redigerad av Tjonk 2023-03-09 kl. 12:54.
Citera
2023-03-09, 13:43
Medlem
Freebops avatar
Använd blipp.se nästa gång du ska sälja bilen privat, de löser allt det här administrativa åt dig för den låga kostnaden av 295kr. Ska använda tjänsten själv när jag ska sälja min bil till våren som är värderad ca 300k
Citera
2023-03-09, 15:57
Medlem
Citat:
Ja du..Orkar inte ens kommentera..

Edit: Men du kan ju alltid ringa 0771-141516 och säga "Kreditköp" i talsvar som ämne så får du nog ett bra svar av Bilreg/TRP styrelsen. =)

Jaha..Inget svar..=) Du ringde eller?..
Citera
2023-03-09, 18:51
Medlem
Citat:
Jaha..Inget svar..=) Du ringde eller?..

Nej jag läste precis att du plötsligt skrev att den tidigare ägaren hade löst skulden på bilen ett par dagar innan ditt köp. I det fallet faller egentligen hela diskussionen och blir definitivt en helt annan femma. Det är dessutom exakt vad jag har påpekat ett antal gånger att skulden självklart måste vara reglerad innan något ägarbyte kan ske så det är inte konstigt att din bill inte var kreditspärrad. Desto konstigare kan jag tycka det är att du inte kom på det tidigare då du påstår dig ha sålt så mycket bil, i så fall hade vi sluppit hela denna diskussion över huvudtaget.

Angående om att jag skulle ringa transportstyrelsen så kan jag upplysa dig om att det behöver jag inte göra. Har du sålt 500 bilar så kan jag upplysa dig om att jag åtminstone har sålt mer än 10 gånger så många och då räknar jag bara begagnade bilar och inga nybildar. Skulle du tveka på mina uppgifter så är jag inte hemlig så det är bara att slänga iväg ett pm så kan du snabbt kontrollera att jag har täckning för vad jag skriver!

Edit, Jag står fast vid vad jag påpekade tidigare om att du är en riktig jävlas bluff!
Senast redigerad av brasnyggman 2023-03-09 kl. 19:37.
Citera
2023-03-09, 19:59
Medlem
Citat:
Nej jag läste precis att du plötsligt skrev att den tidigare ägaren hade löst skulden på bilen ett par dagar innan ditt köp. I det fallet faller egentligen hela diskussionen och blir definitivt en helt annan femma. Det är dessutom exakt vad jag har påpekat ett antal gånger att skulden självklart måste vara reglerad innan något ägarbyte kan ske så det är inte konstigt att din bill inte var kreditspärrad. Desto konstigare kan jag tycka det är att du inte kom på det tidigare då du påstår dig ha sålt så mycket bil, i så fall hade vi sluppit hela denna diskussion över huvudtaget.

Angående om att jag skulle ringa transportstyrelsen så kan jag upplysa dig om att det behöver jag inte göra. Har du sålt 500 bilar så kan jag upplysa dig om att jag åtminstone har sålt mer än 10 gånger så många och då räknar jag bara begagnade bilar och inga nybildar. Skulle du tveka på mina uppgifter så är jag inte hemlig så det är bara att slänga iväg ett pm så kan du snabbt kontrollera att jag har täckning för vad jag skriver!

Edit, Jag står fast vid vad jag påpekade tidigare om att du är en riktig jävlas bluff!

Har du någon gång försökt göra ägarbyte på en bil med kreditmarkering så att du vet att det går eller inte går?

Om inte så spelar det ju ingen roll om.du sållt 5000, 50 000 eller 500 000 bilar? Du har ändå ingen erfarenhet av att sälja bilar med kreditmarkering.
Citera
2023-03-09, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Har du någon gång försökt göra ägarbyte på en bil med kreditmarkering så att du vet att det går eller inte går?

Om inte så spelar det ju ingen roll om.du sållt 5000, 50 000 eller 500 000 bilar? Du har ändå ingen erfarenhet av att sälja bilar med kreditmarkering.

Det funkar inte oavsett prisklass

Edit det kvittar om det handlar om 9000. Kreditbolaget sysslar inte med välgörenhet och vill vara säkra på sina pengar
Senast redigerad av brasnyggman 2023-03-09 kl. 20:27.
Citera
2023-03-10, 04:17
Medlem
Citat:

Du snackar bara en massa dynga Bluff kan du vara själv När har jag skrivit att tidigare ägare löste skulden INNAN mina köp? Såklart ett par dagar efter jag blev ägare Edit: Tänker inte argumentera mer med dig Helt meningslöst..
Senast redigerad av Tjonk 2023-03-10 kl. 04:23.
Citera
2023-03-10, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prophetsy

Samtliga anställda har osvenska namn.
Ja, du blir lurad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto