Citat:
Ursprungligen postat av
ELKARTELL
Antar att du är nöjd med din lön eftersom du skapat ett konto och gjort ditt första inlägg om ditt jobb och din nya, fina lön. Din lönenivå tillhör topp 3% i Sverige - grattis!
Men vad ska diskuteras egentligen?
"Hur man kommer vidare i karriären"? Du har ju inte ens börjat ditt jobb ännu och du funderar på hur du ska vidare i karriären?
Har du inga vänner som kan ge dig beröm och fira dig? Lite sorgligt att söka det här på Flashback, sorry to say it. Tveksamt om pengarna kommer göra dig lycklig, tyvärr.
Själv driver jag bolag och tar vinstutdelning årligen. Sedan har jag en fastighet som drar in 175-250k netto om året i hyresintäkter utan att jag behöver lyfta ett finger (skattar dessutom enbart 30% på allt över 40 tkr). Ska vi bli vänner och klappa varandra medhårs?
Du har helt rätt! Jag skapade kontot för att jag ville höra hur det blev senare i karriären för andra i liknande sits. Känner inte någon annan i som är i liknande läge, och speciellt inte kvinna, tyvärr. Hoppas på att springa på en sådan person framöver!
Komma vidare i karriären- ja det vill jag absolut och därav ville jag höra vad andra, återigen, i liknande sits gjort senare i karriären?
Jag ska ju antagligen jobba i 40 år till, så det hade varit kul att höra vad andra gör/gjorde efter 5, 10 och 20 år som hade någorlunda liknande förutsättningar?