Citat:
Ursprungligen postat av
kattemeettt
Jag har sett en hel del film genom åren. Dom flesta klassiker och "måste se" filmer.
Har nu kommit till en punkt när jag bara nästan ser filmer som kan räknas till s.k dussinfilmer. Filmer som jag tidigare varvat med alla toppfilmer, men nu är det typ bara dom mjäkiga som är kvar.
Jag kan nästan garantera dig att du inte har sett "de flesta" av de bästa.
Du har förmodligen bara sett en bråkdel av alla riktigt bra filmer, eftersom det finns så oerhört många.
Det finns massor av urgamla filmer, t.o.m. stumfilmer som är riktigt bra filmer. Betydligt bättre och mer sevärda än moderna dussinfilmer.
Men knappt någon tittar på dessa filmer, eftersom de inte "orkar" titta på en film utan ljud eller färg.
Det finns massor av obskyra "utländska" (dvs icke-amerikanska) filmer som är riktigt bra. Betydligt bättre och mer sevärda än dagens moderna dussinfilmer.
Men knappt någon tittar på dessa filmer, eftersom de inte "orkar" titta på en film som inte är skapad av Hollywood.
Du kanske har sett "alla" klassiska stumfilmer eller obskyra utländska filmer men det här är bara två exempel på kategorier av filmer som kan vara riktigt bra, trots att "ingen" känner till dem.
Det finns säkerligen massor av utomordentliga filmer som du inte har sett, pga att du inte känner till dem eller har gett dem en chans.
Men mitt främsta råd är detta:
Spendera INGEN tid på att se dussinfilmer. Det är enbart bortkastad tid.
Det finns definitivt ytterligare en bra film för dig att se.