2023-03-09, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honda11
Jag kan ha fel, men också rätt. Jag tror att kvinnan bröt sin nacke. Kan inte säga hur jag "vet" det.
stämmer inte
Citera
2023-03-09, 21:22
Medlem
Ingen som har några namn?
Citera
2023-03-09, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
I Uddevalla kan du börja med att hålla reda på nämnda Tureborg, samt Dalaberg och Skogslyckan. Kan eventuellt finnas fler sådana områden idag, men dessa tre undveks med fördel redan för 20 år sedan.

Jarlsgatan är väl ganska mycket värre än dalaberg
Citera
2023-03-10, 00:17
Medlem
An**n A och Soph** S f.d boende på Jarlsgatan....
Citera
2023-03-10, 06:51
Medlem
GrillTeknikers avatar
Kan det röra sig om två svenskar som i ett haschrus fått för sig att konvertera till islam och direkt anammat deras sedvänjor? Killen måste ha missuppfattat hur det hela går till dock, men ett rejält rus kan ju göra det.

Att han skulle halkat eller blivit neddragen låter lite långsökt, man halkar väl knappast över ett balkongräcke, de är ju ändå rätt höga... och att båda skulle dra varandra över räcket känns väl ungefär lika långsökt...
Citera
2023-03-10, 07:32
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillajag76
Jaså minsann. För i världen var det mest gamla sortens blandmissbrukare på Jarlsgatan.
Inte bilbränder, våld och kaoz.
Citera
2023-03-10, 08:33
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillajag76

Jarlsgatan är en del av Uddevalla packet som spridit sig till centrum och andra delar av Uddevalla , i udddvalla har kommunen byggt fler baracker för fler missbrukare som flyttar in till Uddevalla . Uddevalla är en missbrukar stad .
Citera
2023-03-10, 10:11
Det ligger en uppsagd lägenhet ute bland lediga objekt på Uddevallahems sida just nu, på den aktuella adressen nr 23 och på just våningsplan 6.

Men jag vet inte om det är deras lgh eller om det är någon granne som bara har tröttnat.
Citera
2023-03-10, 15:43
Medlem
53....so whats avatar
https://www.google.se/maps/@58.34220...7i16384!8i8192

Klättra uppåt eller neråt på själva balkongen kräver nog hjälpmedel, rep eller annat. Släta utan bra greppytor, förutan själva handledaren då och över delen av räcket, nedanför dessa finns ytterst lite att klättra på, utan speciell utrustning. Klättra på utsidan för att ta sig uppåt är nästan omöjligt.
Däremot att ta sig neråt kan ju vara möjligt om man hänger i räcket, pendlar med kroppen och släpper så man faller ner ca. 1.5 m på underliggande våning.... om man har tur. Hamnar man på räcket och är i obalans är flygturen verklighet. Skulle två personer ge sig på denna manöver? Knappast opåverkade av droger.

Men det finns ett stuprör längs hela huset uppifrån o ner, ca. 30 cm. från balkongen, ser stadigt ut.
Kan klättras nedåt på med fördel, om man är motiverad. Skulle tro att det är denna väg som tagits om det nu är så att de båda har "klättrat".

Har man klättrat nerifrån marken och upp två personer samtidigt kan ju en ha tappat taget och dragit med den andre i fallet.
3e våningen räcker för att få allvarliga skador.

Finns lite frågor som är obesvarade. Varför chansa på komma in via balkongen? Vinter, kallt och mitt i natten. Bord vara låsta.
Varför klättrar båda? Om en kommer in så kan denne väl öppna sen via dörrar.

Ett alternativ är väl annars att dom blivit utslängda av nån annan i huset av nån anledning.
Senast redigerad av 53....so what 2023-03-10 kl. 16:00.
Citera
2023-03-10, 17:06
Medlem
Ny gren i MENAsporten Balkongflygning?
Mix eller dubbel?

Vore intressant med någon form av sammanställning per år i Balkongflygningar! (Som några hjältar här på FB gör gällande skjutningar/sprängningar!) Känns som att det blir mer o mer populärt sista åren med kast från balkong!
Citera
2023-03-10, 17:50
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Finns lite frågor som är obesvarade. Varför chansa på komma in via balkongen? Vinter, kallt och mitt i natten. Borde vara låsta.
Varför klättrar båda? Om en kommer in så kan denne väl öppna sen via dörrar.

Ett alternativ är väl annars att dom blivit utslängda av nån annan i huset av nån anledning.
Nja, det anmärkningsvärda är att det utspelade sig mitt på ljusa dagen (!) och polis, ambulans och räddningstjänst larmades vid 13-tiden.

För övrigt förklaras väl deras något irrationella handlingar troligen av narkotikapåverkan (abstinens?), vilket polisen provtagit för samt även hittat narkotika i deras lägenhet.

https://www.bohuslaningen.se/nyheter...b-85b605233d3d

Klipper in lite text eftersom det är plusmärkt:
"Vid 13-tiden på tisdagen larmades ambulans, polis och räddningstjänst till bostadsområdet Tureborg i Uddevalla där två personer fallit från en balkong. Båda fick köras till sjukhus med ambulans, med svåra skador."
Citera
2023-03-10, 17:59
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
Nja, det anmärkningsvärda är att det utspelade sig mitt på ljusa dagen (!) och polis, ambulans och räddningstjänst larmades vid 13-tiden.

För övrigt förklaras väl deras något irrationella handlingar troligen av narkotikapåverkan (abstinens?), vilket polisen provtagit för samt även hittat narkotika i deras lägenhet.

https://www.bohuslaningen.se/nyheter...b-85b605233d3d

Klipper in lite text eftersom det är plusmärkt:
"Vid 13-tiden på tisdagen larmades ambulans, polis och räddningstjänst till bostadsområdet Tureborg i Uddevalla där två personer fallit från en balkong. Båda fick köras till sjukhus med ambulans, med svåra skador."

Ok, missade det där med tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in