2023-03-09, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Med vanliga svenska namn? Svenskfödd säger ingenting numera.
Dom är etniska svenskar så kan lägga ner allt trams nu.
Citera
2023-03-09, 09:38
Medlem
Någon som vet skadeläget?
Citera
2023-03-09, 12:45
Medlem
Låter som tjackisar utan tvekan. Man har ju fan läst snarlika historier i tjackrapporter här på fb
Citera
2023-03-09, 12:55
Medlem
Vad som står i Bohusläningen - På tisdagen föll en man och en kvinna från en balkong på Tureborg och skadades svårt. Inledningsvis var det oklart hur olyckan gått till, men nu tror polisen att de båda störtade till marken efter att under påverkan av narkotika ha försökt ta sig in till sina grannar genom att klättra på fasaden.

Det handlar om en man i 30-årsåldern och en kvinna i 25-årsåldern. De bor själv i samma fastighet och misstänks nu för bland annat grovt hemfridsbrott genom att via utsidan ha klättrat över till grannar och i vart fall varit inne i två andra bostäder.

– Det var personer som var hemma i sina bostäder när de trängde sig in. Bevisläget är gott men vi har inte hållit förhör med dem, de har inte gått att höra. Tids nog kommer vi att prata med dem, säger Anders Kristensson som säger att det i nuläget inte är någon fara för deras liv.

Mannen och kvinnan vårdas alltjämt på sjukhuset. Förutom grovt hemfridsbrott misstänks de även för narkotikabrott då polisen ska ha hittat knark i deras bostad. Polisen har tagit blodprov för att se om misstankarna om narkotikapåverkan stämmer.
Citera
2023-03-09, 13:32
Dom där misslyckade knarkisarna kommer nog bli vräkta. Om det nu är lite pondus i Uddevallahems styrelse. Jävla stolpskott att göra inbrott och hemfridsbrott hos sina grannar i samma hus.
Senast redigerad av Inget.internet 2023-03-09 kl. 13:41.
Citera
2023-03-09, 13:32
Medlem
Fall från 6e våningen. Det känns som att det kan ta ett tag innan dessa två kan höras..
Citera
2023-03-09, 14:07
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Sorry, nytt för mig menade jag. Det börjar bli rätt många områden att hålla reda på.
Det är numera nödvändigt att känna till dessa områden, för att kunna värdera aktuella händelser rätt.
I Uddevalla kan du börja med att hålla reda på nämnda Tureborg, samt Dalaberg och Skogslyckan. Kan eventuellt finnas fler sådana områden idag, men dessa tre undveks med fördel redan för 20 år sedan.
Citera
2023-03-09, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollamedsinnet
Fall från 6e våningen. Det känns som att det kan ta ett tag innan dessa två kan höras..

Hur vet du att det var 6e våningen? Ett jävla fall isåfall
Vet du mer?
Citera
2023-03-09, 15:17
Medlem
Har fått till mig från ryktesvägar att MGM bodde på 6e våningen.. men efter att jag läst på Bohuslänningen och sett lägenhetshuset så ser det inte ut som balkongerna gränsar till varandra. Dvs MGM har klättrat neråt ett par våningar och sedan fallit från grannes balkong kan de vara mer troligt?
Citera
2023-03-09, 17:55
Medlem
Är det de som bor näst högst upp?

Enligt artikeln verkar det som de klättrat till en granne och sedan en till granne, kanske fler?
Efter detta, försökt klättra ännu mer, men sedan fallit?
Citera
2023-03-09, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollamedsinnet
Någon som vet skadeläget?

Jag kan ha fel, men också rätt. Jag tror att kvinnan bröt sin nacke. Kan inte säga hur jag "vet" det.
Citera
2023-03-09, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Är det de som bor näst högst upp?

Enligt artikeln verkar det som de klättrat till en granne och sedan en till granne, kanske fler?
Efter detta, försökt klättra ännu mer, men sedan fallit?
Ja det låter ju jävligt rimligt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in