• 1
  • 2
2023-03-07, 16:13
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuseisretarded
Nej såklart menar han inte det, det han dock menar är att inget han skriver egentligen går ihop för fem öre eller ens är relevant för att veta om han blivit hackad eller inte. Det innebär att han sannolikt är en tjackis alt schizofren, och att vi således inte kan hjälpa honom. Istället för han göra en tråd under psykakuten eller vad den heter idag.
Men det innebär ju inte att han inte blivigt hackad. Snarare tvärtom då han har ett riskbeteende och säkert vart inne på fel sidor och haft kontakt med fel konton.
Citera
2023-03-07, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Men det innebär ju inte att han inte blivigt hackad. Snarare tvärtom då han har ett riskbeteende och säkert vart inne på fel sidor och haft kontakt med fel konton.
Är det helt omöjligt att han inte är hackad? Knappast.

Men som jag skrivit tidigare är det närmst intill omöjligt att bli hackad på ChromeOS. Det är ett så nedlåst OS att TS antagligen är först i Sverige med att få en 0-day, om hans dator nu är uppdaterad.

Det som däremot antyder att han inte är hackad är att absolut noll han skriver antyder att det skulle vara ett hack mot hans enhter. Snarare har han bara haft pissiga lösenord på Gmail och liknande, och verkar helt sakna sunda förnuften att använda 2FA.
Citera
2023-03-07, 16:25
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:

Men som jag skrivit tidigare är det närmst intill omöjligt att bli hackad på ChromeOS. Det är ett så nedlåst OS att TS antagligen är först i Sverige med att få en 0-day, om hans dator nu är uppdaterad.

Det som däremot antyder att han inte är hackad är att absolut noll han skriver antyder att det skulle vara ett hack mot hans enhter. Snarare har han bara haft pissiga lösenord på Gmail och liknande, och verkar helt sakna sunda förnuften att använda 2FA.
Tack för bra förklaring. Är övertygad och blivigt lite mer lärd. Tack
Citera
2023-03-07, 19:43
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Är det inte en massa skollediga barn just nu runt om i Sverige!??

Men kontot till den kan ju bli "ägd"!

OBS! Ingen kritik, bara kommentarer!

Isåfall bor de norr om Gästrikland där vecka 10 av tradition är sportlovsvecka.
Gästrikland-Dalarna och ner mot Östergötaland har vecka 9.
Längre söderut är det veckorna 7 och 8 om jag minns rätt.
Citera
2023-03-09, 16:39
Medlem
Walvaters avatar
Citat:

Men så länge jag använde google-kontona och andra hade tillgång till dem så hade de väl i princip tillgång till all digital info om mig eftersom de kunnat säkerhetskopiera alla sparade lösenord, app-info, platshistorik, allt jag gjort online osv, eller hur?

Jag är övertygad om att de haft tillgång länge. Förmodligen via en stulen telefon utan säkerhet med numret kopplat till allt.
Citera
2023-03-10, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walvater
Men så länge jag använde google-kontona och andra hade tillgång till dem så hade de väl i princip tillgång till all digital info om mig eftersom de kunnat säkerhetskopiera alla sparade lösenord, app-info, platshistorik, allt jag gjort online osv, eller hur?

Jag är övertygad om att de haft tillgång länge. Förmodligen via en stulen telefon utan säkerhet med numret kopplat till allt.
Ja? Lär dig ta bättre hand om dina lösenord.

Gratulerar! Se till att ditt lösenord och pinkod inte är 1234 nästa gång så det inte upprepas. Slå även på 2FA.

Jag fattar inte heller varför du inte bara loggade ut enheten från allt när den blev stulen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in