• 1
  • 2
2006-07-22, 18:19
Medlem
Karembeus avatar
Ahoj!

Har varit förkyld i ett par dagar och försöker lindra förkylningen med en del vitlök. Hur länge sitter "vitlöksandedräkten" kvar och finns det några knep för att få bort den?!?

Har googlat lite och tydligen så ska persilja och banan fungera bra. Dock har jag inte hittat hur länge man får räkna med att ha vitlöksandedräkt.

Några tips?!?
Citera
2006-07-22, 18:20
Medlem
grens avatar
Persilja är vad jag vet bäst. Brainiac hade ett program om vitlökskurer härom dagen, då de testade mintgodis, persilja och någonting till och persiljan vann.
Citera
2007-07-22, 14:34
Medlem
apoteks avatar
Nu bumpar jag den här gamla tråden med en dum fråga: Går det bra med vilken sorts persilja som helst? Jag fyller år idag och det kommer hit en massa folk, och smart som jag är så valde jag att göra hummus till lunchen. Nu vissnar blommorna om jag andas på dem.

Så, jag har slätbladig persilja i trädgården, det borde funka lika bra som krusbladig va? Jag skulle ju kunna gå och testa bara, men vill helst inte äta upp mina älskade kryddor i onödan.
Citera
2007-07-22, 15:47
Medlem
rayraviolis avatar
Borde väl funka precis lika bra. Vitlöksandedräktens otrevlighet är dock något överdriven, tycker jag.
Citera
2007-07-22, 16:57
Medlem
Fittsparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Vitlöksandedräktens otrevlighet är dock något överdriven,
tycker jag.
Kan inte annat än instämma.
Det var väl ett typiskt 70-talpåhitt, när i stort sätt ingen hade provat vitlök i Sverige.
Citera
2007-07-22, 17:05
Medlem
Windom_Earls avatar
Svag vitlöksdoft stör mig inte, men när det luktar riktigt kraftigt om någon så är det riktigt äckligt. Vitlök har ju dessutom en tendens att lukta över hela kroppen, ur varenda por, så det hjälper ju inte helt att bara tugga tuggummi eller borsta tänderna.
Citera
2007-07-22, 17:39
Medlem
Giffoxs avatar
Överdriven hets, vitlök är ju både gott och nyttigt så vad gör det om en person luktar lite vitlök. Annat är det ju om personen alltid bara luktar vitlök och en jävla massa vitlök
Citera
2007-07-22, 18:47
Medlem
redbull72s avatar
Grattis! Bjud alla gäster på överbliven humus, alt vitlök, så e problemet löst för kalaset!
Citera
2007-07-22, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittspark
Det var väl ett typiskt 70-talpåhitt, när i stort sätt ingen hade provat vitlök i Sverige.

Ja, lukten förknippades med svettiga, skumma utlänningar, och det hänger tydligen ännu kvar.
Citera
2007-07-22, 19:23
Medlem
wääuus avatar
Järn och silver säger jag! Sitt och sug på besticken extra länge eller tugga lite stålull så ska det nog gå bra tror jag. Jag måste själv teste någon dag.
Citera
2007-07-22, 23:23
Medlem
apoteks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Borde väl funka precis lika bra. Vitlöksandedräktens otrevlighet är dock något överdriven, tycker jag.

Njae alltså, det har inte med vitlöken i sig att göra för mig. Tycker inte det luktar speciellt äckligt, det är bara det att det luktar så MYCKET. Dessutom så smakar det äckligt i munnen när man har sån där envis vitlökssmak.
Citera
2019-11-05, 15:55
Medlem
kvarkenss avatar
En feting-bump här.

Jag svalde en hel vitlöksklyfta igår av någon dum anledning då jag lagade mat. Känner själv idag hur jag stinker.

Hur länge tror ni det sitter i?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in