2023-03-06, 18:27
Jag bodde i Göteborg men flyttade till Skåne 2021. Jag valde Helsingborg. Det som avgjorde var att det tar 20 minuter till Danmark med båt mellan Helsingborg och Helsingør medan drygt 30 minuter med tåg mellan Malmö och Köpenhamn, samt viss prisskillnad.
Köpenhamn har större sexuellt utbud men tre bordeller och någon "asiatiska källare" som inte ligger på svensk mark räcker för mig.

Var tycker ni att den geografiska gränsen går för när det är värt besväret och/eller transportkostnaden att ta sig till Danmark från Sverige för att inte riskera att bli tagen av polis och sexbrottsdömd?
Citera
2023-03-06, 18:31
Jag kunde välja mellan hemtjänsterna i Lund, Malmö och Helsingborg. Lönerna var desamma så jag hyrde en ledig etta. Det blev i Hamilton rätt nära "Skampålen" i Helsingborg. Med teleskop ser man vad danskarna har för pålägg på smörrebröden i Helsingørs omnejd. Göteborg var för långt och det var anledningen till att jag flyttade ner.
Samt att jag slipper 6 mil extra när jag kör från HBG till GBG istället för från Malmö när jag hälsar på familj och gamla polare.

Cheddarjoe Om du har en annan moral än min så är det ditt problem, inte mitt. Jag står för den jag är.
Jag är man och därför inga som helst problem att köpa sex. Tvärtom så är jag stolt över mina bedrifter.
Senast redigerad av lokesTwitter 2023-03-06 kl. 19:04.
Citera
2023-03-06, 19:41
Medlem
TheGretaResets avatar
Jag bor rätt nära dig. Jag känner en kille som brukar ta turen över och gå på bordell i helsingör. Han är den enda som sagt till mig att han nyttjar horor. Även när sånt var lagligt.

Du bor ju på rätt ställe i sverige för att göra dessa turer.

Sedan finns det ju överallt via nätet. "Thaimassage" är en annan möjlighet.

Jag tror inte folk äker så långt bara för horor. Man kombinerar det med andra större utflykter. Ett krogbesök, en promenad i kristiania mm mm. En spritresa och en weinerschnitsel i travemunde.
Citera
2023-03-06, 21:03
Som alla vet får inte hyresvärdar ta vilka priser de vill men om man tittar på statistik var nånstans i Sverige andrahandskontrakt är mest värda per kvadratmeter så hamnar Helsingborg endast efter Stockholm och Lund.
Det kan knappast bero på att alla andra svenska städer i övrigt är dyrare, har fler arbetsmöjligheter, mindre kriminalitet eller något annat som jag kan se anledningen till. Dessutom är HBG ingen utstuderad studentstad så vad beror efterfrågan på?
Exempelvis borde ju Uppsala vara "hetare". Men där vill man ju inte bo då man är omringad av svenska lagar. Nånting gör att folk är beredda att betala tredje mest hyra när marknaden själv får sätta priset så att säga. Varför?

Jag skulle tippa på att den här effekten avtar nånstans bortom Ystad, Höör och Halmstad. Att köra från t.ex. Kristianstad eller Växjö för sex är för långt. Det är faktiskt en enorm fördel som hela västra Skåne har jämfört med hela övriga Sverige. När forumet pratar om incels så måste det gälla andra län/landskap än Skåne.
Tänk att sitta fast i exempelvis Borlänge, Jönköping, Uppsala, Umeå, Norrköping... Hur kul? Eller som jag innan i Göteborg. Fy fan så jäkla beigt det var att alltid veta att man aldrig kunde röka på och ha sex lagligt.
Citera
2023-03-07, 08:49
Medlem
Det funkar ju i och för sig även med t ex weekendresor till Tyskland. Man måste inte flytta till Skåne, men absolut är det en härlig känsla att bo nära.
Citera
2023-03-07, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokesTwitter
Köpenhamn har större sexuellt utbud men tre bordeller och någon "asiatiska källare" som inte ligger på svensk mark räcker för mig.

Vad är detta för Källare? hemsida? plats?
Citera
2023-03-08, 09:45
Medlem
inmurads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokesTwitter
Jag bodde i Göteborg men flyttade till Skåne 2021. Jag valde Helsingborg. Det som avgjorde var att det tar 20 minuter till Danmark med båt mellan Helsingborg och Helsingør medan drygt 30 minuter med tåg mellan Malmö och Köpenhamn, samt viss prisskillnad.

Var tycker ni att den geografiska gränsen går för när det är värt besväret och/eller transportkostnaden att ta sig till Danmark från Sverige för att inte riskera att bli tagen av polis och sexbrottsdömd?

Bor i Stockholm och åker då och då till Köpenhamn eller Tyskland för att besöka prostituerade. Svårt att vara spontan, men däremot uppskattar jag själva reseplanerandet. Det är en spännande utmaning att få resan att passa med jobb och familj.
Som längst har jag åkt till Frankfurt från Stockholm. Totalkostnad med resa för 2 dagar på FKK har landat på ca 12-20.000, beroende på biljett- och hotellpriser samt hur många sessioner det blivit.

Där nånstans ligger väl min gräns 👍🏻
Citera
2023-03-08, 12:01
Medlem
kaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sorken001
Vad är detta för Källare? hemsida? plats?
Syftar nog på vanliga massagesalonger. De ligger ju oftast i gatu- eller källarplan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in