Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Argument som en tonåring.
---
Vad är det som försämrats i Toblerone som kunderna inte känner och fortsätter köpa? Choklad som är en smakprodukt. De som köper gör det för att de uppskattar smaken. Det är exempelvis en klar skillnad i smak mellan Fazer och Marabou. Jag köper aldrig Fazer för jag gillar inte den mer framträdande sockersmak som den chokladen har. Marabou fungerar bättre och Toblerone likaså. Skulle Marabou ändra smaken så att den gick mot Fazer skulle jag sluta köpa den. Detsamma gäller Toblerone.
Din idé att en smakprodukt skulle kunna behålla sina kunder om de försämrade smaken är befängd.
Toblerone har bara blivit socker och billigare ingredienser.Mondelez köper upp varenda nationellt företag i europa och förstör ingredienserna.(samma med aladdin som inte borde få säljas som choklad)
Precis som unilever gör med glassmärken så
varenda lands största glassbolag i europa som tillexempel gb är rent skit och ren sörja som inte borde få kallas glass.
i toblerone Tillexempel skitig delvis gmo inblandad honung från utanför eu.Allt för att öka vinsten.
Marabous choklad är rena skiten.
sockersörja som inte går att äta.
fazer innehåller förövrigt 20% mindre socker än marabou och har färsk mjölk jämfört mot marabous skitiga pulvermjölk.